Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Solstad Farstad (SOFF) 1

Ser AVA AS ved Arne Vannebo har kommet inn på Topp 20 med drøyt 300k.

Ned 20% siden 30/12. Er det mangelen på meldinger eller short posisjoner som kan være grunnen? Er ikke PSV markedet i bedring for øyeblikket? Er kanskje bare et naturlig kursfall etter at den gikk godt oppover i november og desember. Holder og håper på bedre tider…

Ganske interessant å se, to ganger hittil idag er kursen kjørt ned under 7,60, begge gangene har den umiddelbart blitt kjørt opp til 7,80 med ca. 100k begge gangene, noen virker å kjøpe seg opp litt?

Tror vi snart ser 8-tallet igjen.

Ja ser den, ble dunket opp 20 øre med 720k og 525k kr. Så er nok noen litt større aktører som kjøper.

Dette ble en flott dag for Soff. :grinning:

5 Likes

Siste oppdaterte topp 20 liste viser fortsatt kun små justeringer.

Clearstream Banking minus ca. 6k og samme antall i minus for Nordnet Liv.

Solstad Offshore ASA - Investors Relations

Traff perfekt på bunnen 7,52, men jeg fikk bare 43 akjser :stuck_out_tongue_winking_eye:

1 Like

Slapt volum i SOFF om dagen, men stigende oljepris er neppe negativt for dem. Samtidig nærmer det seg en ny sommersesong med vedlikehold i Nordsjøen og kontrakter skal vel sluttes rundt det.

Enig i at volumet ikke er voldsomt, samtidig er det gledelig å registrere at salgsviljen har avtatt betydelig.
Lite nytt som skal til før den setter fart igjen.

2 Likes

Som jeg skrev for 1 time siden, lite som skal til for å sette fart i denne.

Fint det ja. Fikk tatt litt akkurat når kontrakt kom så det var fint

Ganske overbevist om at dette er starten på et nytt dryss ala desember

Kan godt være det ja. Gode fremtidsutsikter fremover nå ja

1 Like

Skuffende at den faller så mye tilbake på nyheten. Tyder på at det er mange som er inne etter kjapp gevinst her
Riktig nok var kursen nede i 7,52 i går…

Kjekt å se at den går oppover. Men er vel fortsatt en del skip som bør komme i aktivitet igjen. Bra at det løsner litt for PSV. Er i allefall i pluss nå for egen del :slight_smile:

Du har rett i det, men utviklingen er positiv, det vil komme flere kontrakter nå framover, det er jeg ganske overbevist om.
Ledelsen er framoverlent.

Fin utvikling her. Synes det begynner å tegne seg et bilde av en vellykket test av støtte / forrige topp tilbake i november ifjor samt gap i underkant av 8 i midten av desember. I tillegg ser jeg Stochastics med begynnende vending opp fra bunnivåer. Volum tydelig relativt høyere allerede midtveis i dagen (idag).

Og idag fikk vi også støtte i fundamentale hendelser med kontraktsinngåelser / -forlengelser. Bra! :slight_smile:

1 Like

Solgte dyrt og kjøpte billig her i dag. Bevegde seg ganske heftig.