Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Solstad Farstad (SOFF) 1

Ventet egentlig på det ikveld at Norsk Bulls skulle si BUY.

2 Likes

Hm, nå plukkes det mye aksje på stadig høyere kurser.
Vanlig dagsomsetning i SOFF på 5 minutter.

Tja, siger nedover i dag etter børsstart. Er ikke noe futt i den til tross for kontrakt. Trenger vel flere kontrakter. Men var vel litt sånn i desember og. Den reagerte ikke synkront med kontrakter, men var noen store aktører som flyttet på kursen. Er vel litt det samme som vi så tidligere denne uken og…

Ja, bevegelsene i kursen er ikke alltid rasjonelle ift det åpenbare eller logiske.
For egen del kjøpte jeg litt til på 8,28, tror den skal kjøres noe opp igjen utover ettermiddagen.
Det var spesiell høy kjøpsinteresse de første 5 min idag på høyt 8-tall. Antar de har interesse av å høyne kursen igjen.

Dagens snittkurs i skrivende stund er 8,59.

1 Like

Snitt 8.8 :see_no_evil: 25k minus
Heldigvis har eg andre som hjelper på når andre “sliter”
Denne kommer. Tolmodighet :muscle:t3:
Så lenge ikkje den krakken kommer. :speak_no_evil::see_no_evil::hear_no_evil:

Tror ikke det kommer noe krakk med det første. Nervøsiteten på børsene er blitt lavere hele uka og nå er presidentbyttet fullført. Snart kommer det et og et halvt oljefond ut i det amerikanske markedet i form av støtteordninger. Oljeprisen kommer vel fort oppover til 60 dollar +. ESG hypen er ikke over. Tyske småaksjonærer støvsuger Oslo børs. Tror det blir en flott vår fram til Q2 resultatsesongen…

Topp 20 fortsetter å øke igjen.
Topp 20 hadde den 14.januar 59,348,127 , mens dagens liste viser at dem har økt til 59,506,125.

Tålmodighet pleier å lønne seg.

1 Like

Var da en voldsom lang pausing på denne lille oppgangen…

2 Likes

Skuffende å se kursen synke sånn hver gang vi kommer nær eller over 9.
Vet ikke, men jeg syns soff så svakere etter nyheten enn før.
Tror vi trenger litt oppdatering angående Maximus og helst noe rundt Doggerbank.

Kan virke litt irriterende, men tålmodighet nå kan komme til å vise seg gull verdt.
Dagens kontrakter er meget flotte, Energy er et stort skip og dette bygger direkte på allerede lagt backlog for 2021 som ved q3 20 ble oppgitt til å være ca. 3,55mrd. Det kom mange kontrakter også i desember derav 5mnd inntekter på Maximus.
Jeg tror det vil fortsette å drysse kontrakter framover og kommer nå også Dogger bank i favør Soff vil vi få en reprising.
Ofte kommer også reaksjonen i kurs med noe forsinkelse så skal ikke se bort fra at vi får en bedre kursutgave nå i neste uke.
Som aksjonær er det hvertfall meget betryggende at det stadig vekk meldes om nye lengre kontrakter, dette er betydelig mer verdt en 7-14 dagers spot oppdrag slik som situasjonen er nå.
Man skal heller ikke se bort fra at det meldes om ny og lengre Maximus kontrakt lenge før den er ferdig i Mexico i mai.
Synes personlig det ser bra ut nå.

1 Like

Det skal pauses på 9% rykk i aksjer hvor småsparerne er aktive. Men i Axxis hvor Fredly & co sitter, får det nærmest gå uhemmet før de legger inn en liten pause. .

Ref. meldingen igår har nå Normand Jarstein full sysselsetting gjennom hele 2021, meget bra.
Den reiste allerede igår til Blyth.

Normand Energy som er et av Solstad sine største fartøy fikk seg en 5mnd kontrakt fra februar til juni.

I tillegg fikk altså Far Samson en 3mnd kontrakt.
Selskapet har de siste 30-40 dager meldt om betydelig aktivitet gjennom oppdrag tildelt til Soff.
Markedet synes å være noe avventende, men for min del styrkes troen betydelig på Soff prosjektet med disse glad nyhetene stadig vekk. Med all sannsynlighet vil segmentet fortsatt bedres i ukene og månedene framover nå og det vil betales i økt kurs framover.

Hovedtriggere framover nå kan være:

  • Tildeling fra Equinor på Dogger banken prosjektet
  • Ytterligere, eller kanskje mer riktig, signaler fra Soff ift utskilling av egen ESG del.
  • Ny og lang kontrakt for monsterfartøyet Maximus etter endt oppdrag i Mexico i mai.
  • Nye kort og eller langtidskontrakter for øvrige fartøyer i flåten
  • Restruktureringsplanen sier at det skal skrotes og eller selges fartøy, dette vil jeg tro det jobbes med parallelt.

“Kjekt å gå ut med en så stor melding”, sier Lars Peder Solstad.

4 Likes

Normand Serenade fikk akkurat nå tildelt et lite oppdrag.

3 Likes

Hadde en liten diskusjon på HO og kan legge inn også her hva SOFF har meldt om de siste 35 dager.

En liten oversikt over hva som faktisk har kommet siste 35 dager er:

  • Normand Surfer 550 dager

  • Far Spica kontrakt ut 2021

  • Normand Supra 90 dager

  • 3årig rammeavtale med Exxon Mobil i Brasil
    ** Normand Swift først ute der med 3mnd, startet i slutten av desember 2020.

  • Normand Serenade 2 brønner + opsjon på ytterligere 3 brønner

  • Normand Arctic 3mnd + opsjon på ytterligere 3mnd

  • Normand Maximus 5mnd

  • Normand Scorpion og Normand Sirius kontrakt til August 2023.

  • Normand Navigator, Normand Frontier og Normand Australis tildelt kontrakt på til sammen 450 dager.

  • Normand Frontier direkte til annen 3mnd kontrakt etterpå.
  • Normand Commander utvidet sin kontrakt til 2026
  • Sea Forth 1 år + opsjon på ytterligere 2 år.
  • Normand Energy 5mnd
  • Far Samson 3mnd + opsjon ut 2021
  • Normand Jarstein 2mnd + 1mnd opsjon + 2mnd annet oppdrag før Ørsted Havvind prosjekt(Jarstein i jobb hele 2021)

Vet ikke hva man skal kunne forvente, men personlig synes jeg dette er ganske formidabelt tidene tatt i betraktning.
Soff har en stor flåte og derav trenger vi mange oppdrag, men synes absolutt dette begynner å lukte godt.

4 Likes

Var litt større de på fredag :wink: Men drar nok kursen opp med ett øre. Virker kanskje som at kursen stanger mot short posisjoner i den senere tiden. Så spørs om det trykket letter snart? Får vel bare sitte rolig og se hva som skjer. Positive nyheter i allefall.

Hadde kontakt med Michel Doepke ifbm Photocure, endte med en artikkel i “Aktionaer”
Prøver meg igjen nå med Solstad Offshore, se om han biter på :grinning:

2 Likes

Jeg har ikke inngående kunnskap om disse spot oppdragene, men aner vi konturer av økende rater?

Lov å håpe. Her er min kunnskap og erfaring lik null så lar det bli med håpet :raised_hands::sunglasses: