…ja kanskje i morgen så vet vi mer. ja jeg så at den gjekk vest og i et område med flere offshore skip. …men vi vet nok ikke noe mer før på slutten av dagen i morgen eller onsdag morgen
NM har vel flyttet seg like uten for land nå? Lå da mye lengre ute tidligere
Ja, jeg tør ikke mene for mye om det, men ingen tvil om at den ligger betydelig lenger vest nå enn tidligere og sikkert også nærmere land og den flyttes stadig vestover.
Stoler ikke helt på marine traffic i den regionen
Dersom riktig. Ingen tvil om at den ligger betydelig sydvest for tidligere operativt område. Hva dette faktisk betyr er en annen sak…
Ligger nå ve CP Latinas plattform La Covadonga.
Ingen spesielle bevegelser på dagens aksjonærliste, så små bevegelser at jeg ikke gidder å dele dem
Og NM står fortsatt som opptatt til idag og ligger i ro utenfor land, ingenting nytt🙈
Stille før stormen
Blir spennende å se om Rodjer eller Oladunk1 får rett, selv er jeg veldig usikker.
Ser man på fartøyet har det opplagt skjedd noe ift posisjon siste døgnet. I tillegg står fartøyet oppført som ledig fra idag den 15.6.
Fartøyet er dog i “samme” området" som det har vært, antar det meste rundt der er Pemex styrt/eid område.
Litt spesielt om det blir ytterligere forlengelse at dem da ikke registrerte det igår, men vi får se, antar det kommer et eller annet idag.
Ganske formidable mengder kapital som skal inn på fornybart de neste 4-5 årene.
Ja, vi får nå en nesten daglig påminnelse om hvorfor vi gikk long i SOFF
Ja, det er ganske formidabelt dette skiftet enten man liker det eller ei, enten man tro på det eller ei, det skjer nå.
Her er det noe på gang - tror jeg! Er fartøyet ferdig på kontrakt ligger det ikke å driver til sjøs på måfå.
Du tenker at vi har ikke en skipper skuteløs
Normand Titus ankom Peterhead igår kveld.
Ja, ser det, og den er også på oppdrag for Pemex.
ja verden har blitt gal:-) men hvis det går vår vei så er det helt greit… de kan lage argumentasjon for “what ever green politics” så lenge solstad drar inn noen flere jobb og at skipsverftene blokkes opp slik at båt prisene stiger og vi kan skrive opp verdien på båtene.
…men der nesten som at man har glemt atomkraft…men det kommer…bill gates er i gang
Jeg har helt klart mine meninger ift retningen verden tar på mange måter, men skal ikke dele de tankene her, men det er mye insane bruk av kapital.
Uansett, ny dag med nye muligheter, vi trenger noe kruttsterkt fra Lars Peder nå for å få litt fart på volum og kurs igjen.
Blir opptatt i møte nå en times tid så får vi se hva om noe har skjedd etter at man vender tilbake igjen.
sant…men bli ferdig med det møte i en fart…vi må ha fokus på hva som skjer
Spot norge og subsea/renewable fortsatt ikke oppdatert - pga nødvendig børsmelding?
Forøvrig- uendret posisjon for NM
Føler nok uansett hva som skjer at det kan og bør komme en melding i sakens anledning siden LPS nevnte dette med 15.juni på q1
Availability 15.06.2021
I mitt hode skulle det bety ledig fra idag morges norsk tid… så ligger vel de 7 timer bak, så man kan kanskje tenke seg en melding i ettermiddag om det viser seg at Pemex har forlenget med et par tre måneder, eventuelt ut året.
Men, som sagt, det er jeg ikke overbevist om at alle vil godta.
Vesselfinder har ikke oppdatert posisjonen til NM på over 20dager, men posisjonen der er vel omtrent hvor fartøyet har lagt inntil igår formiddag, så uten tvil skjedde det noe igår.
Mener du vi ikke kan ha tillit til marinetraffic?