Spør du meg- Soff overtar NM og kommer med 8års avtale med Excon til 3.5 mrd dagen etter😂
Men viktigste og bull er lang kontrakt over drift+lån kostnadene
Spør du meg- Soff overtar NM og kommer med 8års avtale med Excon til 3.5 mrd dagen etter😂
Men viktigste og bull er lang kontrakt over drift+lån kostnadene
Jeg ser at du begynner å få rett. Jeg tror at vi vil nå få en langtids kontrakt og jeg tror nå også at eierforholdet til NM vil bli snart løst. Tror ikke bankene kommer til å sitte å NM.
Uff, håper ikke det skjer. Hva skal jeg gjøre med alle de penga?
Jeg er veldig lite opptatt av hvem som får rett eller galt, derimot er jeg ekstremt opptatt av at selskapet får i havn en langsiktig og ikke minst en bærekraftig løsning.
Og vi som sitter med aksjer i selskapet hadde også ærlig talt forjent det nå etter lengre tids fallende aksjekurs.
Helt enig!!- og
Tålmodighet og tro på ledelsen i selskapet vi har investert i er det eneste riktige- og
Måten vi kommer til å få avkastning på pengene
Har ikke fått fulgt så mye med idag, hvordan ligger det an med NM? Hva er posisjonen nå🙂?
Position Received: 2021-06-17 15:18 UTC
1 minute ago
Vessel’s Local Time:
2021-06-17 09:18 LT (UTC -6)
Area: USG - Gulf of Mexico
Current Port: -
Latitude / Longitude: **[19.26753° / -91.8892°]
Status: At Anchor
Speed/Course: 0.1 kn / 319 °
Om ikke jeg husker helt feil er vel også Espedal styreleder i Solstad…
Kan være greit at gutta er på havvind ballen
Du husker godt
https://www.proff.no/roller/solstad-offshore-asa/skudeneshavn/gods-og-varetransport/IG3OL3I10NR/
Hm Rodjer…det er godt at lars peder passer på de gutta. Olje og gass er fremdeles tingen uansett hvor mye vi daglig blir jernevasket.
Noen spennende profiler her
Skjønner hva du mener og vi er nok enige, samtidig tror jeg det grønne toget kan bringe betydelige muligheter til Solstad flåten og det toget lar seg nok ikke stoppe.
Og da er det viktig at man er med
Det jeg mener er at jeg tror det blir en marginal business vei. Olje og gass betaler mer
Pr. nå ihvertfall
Men alt er bedre enn ingen ting selvfølgelig. Men markedet skal ta seg opp. De sier at vi kan få en olje pris på over 100. Da er det mye som vil skje. Da glemmer man fort vindmøller
Olje og gass gir oss omlag 5MMNOK i inntekter pr. år og vil nok stå for hovedinntekten i lang tid fremover. Men, det er nok vind og sol mv. som igjen skal gi sektoren gode marginer.
For de av dere som enda ikke er medlem i fb gruppen Solstad Offshore Investors anbefaler jeg at dere blir med.
Ikveld har jeg fått med meg mer tyngde inn i gruppen iform av en ny admin så jeg tror dette skal bli meget bra.
Over 150 nye medlemmer har kommet via aksjeforum ikveld, så det kan bli spennende tider framover. Man skal huske at det er minimalt med “frie aksjer” i Solstad(Topp 50 sitter på drøyt 81% av de totalt ca. 74mill aksjer).
Det er vel på grensen til religion å tro at vi fortsatt bruker olje&gass på samme måte om 30år som nå. Forøvrig finnes det egne tråder for den diskusjonen her og.
Forøvrig tenker du fundamentalt feil Oladunk- jo høyere oljepris, jo fortere går skiftet- i Norge betyr det lite men de store energikonsumentene som bruker fossilt til strøm/oppvarming får grønn boost av høy pris på olje/gass. På kort/mellomlang sikt er høy oljepris posituvt for Soff, men jg er glad de er “på ballen” på andre områder, og som srh er inne på- blir fort bedre marginer der💸
Helt klart at høy olje pris skaper utfordringer med alternativ energi og alternativ produksjon som skiffer olje og gass. Alerede nå så er det mange rigger og felt med skiffer olje/ gass some settes i gang igjen. Men som nevnt før så ser jeg for meg atomkraft som det beste alternative og jeg er spent på hva bill gates får til i dette område
Ikke at jeg skal trekke en for sterk parallell, men Kodak trodde ikke digitale kameraer var fremtiden, og at det var nok et blaff. Poenget er at man er nødt til å tenke innovativt og fornying kontinuerlig med strategisk satsning, og det synes jeg Solstad viser klart at de er klar over. Som Rodjer henviser til, ble det i facebookgruppa vist til at Solstad satser på dette med egne rekrutteringer, og ikke bare prater løst. At de også har styresammensetningen de har, vitner videre om dette. Misforstå meg rett; olje og gass er superviktig - der er pengene nå, men det er jammen sol og vind også i fremtiden. Flere bein å stå på, ja takk!