Enig i at atomkraft også er spennende å se nærmere på
Jeg tenker at det er så enkelt som at tilgangen på båter styrer hvor mye man kan ta betalt. Hvis vindkraftutbygging skal bruke mye av de samme båtene som olje, så blir det på et tidspunkt for få båter. Da må vind betale det det koster, og da koster det like mye som det oljenæringen må betale.
Ergo: vind vil absolutt være med å presse opp ratene.
Jeg skrev i sin tid en hovedoppgave om Thorium så jeg skjønner hva du mener ift. mulighetene ved atomkraft. Problemet er at Uran ikke er helt risikofritt, mens det med Thorium oa. blir fryktelig dyrt. Jeg har således tiltro til vind, sol og faktisk også tidevann/ bølger som fremtidens hovedkraftkilde- og for å gjøre dette aktuelt for tråden: Solstad har verdensledende kompetanse- og utstyr til å bidra med etablering av dette. I tillegg finnes muligheter innenfor oppdrett og mining mv. Merkelig at en slik virksomhet skal være nærmest gratis å invester i !?
Edit: la oss heller ikke glemme alt vedlikeholdsarbeidet som vil følge av alle disse offshoreinstallasjonene
Soff var jo medeier i et selskap som bygde srtore båter til havbruk (Dess eller noe) men måtte jo selge seg ned/ut pga økonomien.
Det er vel noe sånt vi håper på med Aker/Soff og havvind😃
Jeg lurer på hva LPS tenker om dagens kursnivå, og om han jobber med en strategi for å få løftet MCAP til gamle høyder. Det er flere av dere som kjenner han mye bedre enn meg - hva kan vi forvente av aksjonærvennlige tiltak her fremover? Til nå opplever jeg ham å holde kortene ganske tett til brystet.
Det kommer jo en overlapping mellom synkende leting/nye felt på olje og lav produksjon inn grønnere alternativer- det kan fort bli en gullperiode for de som har gode felt med reserver… Jg har en liten beholdning med Equinor og Aker BP for å si det sånn, og den kan smitte over på oljeservice og, særlug mtp mangelen på nybygg🤔
I 2030 sier de at vi kun har 10 år igjen før planeten dør…
Det er jo ikke jug, men en overdrivelse. Vi er jo 10 år nærmere dommedag som skjer om si 1 milliard år
Da rekker vi en 15-16 år med utbytteutbetalinger….
Hm det gleder meg at jeg får ta del i at planten dør. Må jo være en begivenhet som jeg kan dele med MDG med flere på øverste tribune plass.
Men dere kloke hoder…hva med at flere overlever i de fattige landene i asia afrika(pga.økt levestandard og bedre helse stell)…og at de vil ha det samme energi forbruke som hver av oss har i dag…de snakker om at vi om litt vil være over 8 miliardar menesker…i dagens verden er det kanskje 2 miliardar som har en levestandard og forbruk som oss…men hva om det blir 8 miliardar og kanskje i fremtiden enda flere…generelt er det i verden en stor vekst… energi forbruke skal opp og alt løses ikke med vindmøller og solenergi… det er nødt til å bli en mix…og hva er feil med olje og gass…er vi sikker på at co2 økning fører til temperatur økning? Uansett er olje og gass en begrenset resurs og vi trenger alternativer når energi forbruket sannsynligvis skal opp 4 ganger…eller mer med tiden…
Som @Metallian har skrevet flere ganger så holder det ikke bare å holde seg oppdatert på Westshore, tok en titt på Pareto sine sider idag og oppdaget at utestående oppdrag ser noe bedre ut enn jeg fryktet.
Peterson SBS Den Helder | Supply duties 14 days firm + D/D 14 | 03.07.2021 | 1 x PSV |
---|---|---|---|
OMC | RM JU D/D (Haeva) | 21.06.2021 | 1 x AHTS |
OMC | RM JU D/D (Seafox 7) | 21.06.2021 | 1 x AHTS |
IOG | Supply duties 7 days firm + D/D 14 | 19.06.2021 | 1 x PSV |
Bourbon | All duties 12 days firm + D/D 14 (TetraSpar Tow/Install) | 06.07.2021 | 1 x AHTS + 2 x AHT |
Acona AS | RM SS D/D 14 (Transocean Barents) | 17.06.2021 | 1 x AHTS |
Ja, den av Acona har Sapphire og Sigma tatt seg av, men ellers skjer det hvertfall noe framover.
jA SER BEDRE UT DER, WESTSHORE VIRKER Å VÆRE TREGE MED OPPDATERING FOR TIDEN, 4 ahtser jobber der hjelper på
ups capslock
Ja, synes ofte Westshore"henger" etter på oppdateringer spesielt av nye oppdrag.
Skal si dem vet å lage kvalme i ordreboken for tiden.
Samme opplegg som i går igjen i boka her nå.
Ja, tydeligvis og beklager at jeg igår trodde det var bug hos Nordnet, men idag vises det også på dnb plattformen, så det er faktisk en aktør som fucker opp litt
Ja hvem fader er dette for en tulling?
Haha, ingen hvem som helst hvertfall
Hvor mange aksjer har Atle nå?
Han har 300 000 aksjer, så han er en av de som leker seg, sannsynligvis