Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Solstad Farstad (SOFF) 1

300k sist jeg så.
Dette er nok intet annet enn en måte å presse kursen litt slik at bvedkommende får lastet flere enda billigere fra start.
Ordrene slettes nok før start.

Rimelig sikkert en som ikke vil selge hvertfall.

1 Like

Kødder med ordreboken i SOFF og helt tyst fra seg på XI, psykisk tortur deluxe :sweat_smile:

1 Like

Og med 160 nye medlemmer i fb gruppen siden igår kveld skjønner jeg at man må gjøre noe for å holde igjen kursen, den eller de som kødder nå skjønner selvsagt også at noe snart meldes.

Utfordringen er at flere kaster seg på og når vedkommende trekker sine ordrer rett før start sitter den samme klar og kjøper :laughing:
I en aksje med så lav omsetning foreløpig som i Soff kan man holde på slik

Ja, derfor større tradere som ASP foretrekker Smallcap-aksjer, tenker jeg, lett å manipulere.

Der var ordrene borte vekk ja

god morgen “rodjer”. noe nytt?
ser at både normand maximus og normand sentinel ligger på samme posisjon… når kommer nyheter? vi har ventet lenge nok :cowboy_hat_face:

hvorfor går ikke nm til klassing og tørrdokk?

kan jo være et “mess” rundt eierforholdet som må på plass. dvs. at solstad blir presset inn i et eierforhold til NM med etterfølgende emisjon hvor røkke &co vanner oss ut… skal så lite til i et korthus som dette…

God morgen,
Tar det med knusende ro selv nå siden engasjementet ikke ble forlenget med Pemex på ukes basis, det forteller meg at det er noe større på gang.

Med den manipuleringen man ser i ordreboka for tiden kan et godt tips være å laste mer kanskje.
Andre enn meg venter tydeligvis på nyheter.

… kanskje det går rykter… men hvis det er hold i info da ville jo kursen steget…blir ikke klokk på dette. men jeg synes at det burde hvert noe info. ingen info om ny ordre er for meg negativt. det på 2 områder…“ingen ordre”…samt " eierforholdet"… hvis alt hadde hvert klart så hadde NM gått straks til klassing og tørrdokk… det lukter litt muggent her… men min personlige mening selvsagt

1 Like

Da har du sannsynlig fått flere nye medlemmer på FB enn vi har fått av nye investorer i aksjen.

Til tross for robot- og traderlek synes aksjen å være “untouchable” i påvente av fundamentale nyheter- som i første rekke antas å være NM-situasjonen. Mht. det jeg har forstått av aksjepsykologi så er vel kanskje ikke det så overraskende.

Jeg undres derimot veldig over at de primærfundamentale forutsetningene- og de etterhvert ganske så omtalte markedsmulighetene ikke tillegges mer vekt. Jeg tror vi kan forventes oss en eksplosjonsartet endring når disse tingene kommer på plass- og markedet ser det vi allerede har sett ( eller i alle fall har veldig tro på).

Det virker forøvrig som om det er unormalt høy interesse og kompetanse blant SOFFs småaksjonærer, og da er det vel kanskje grunn til å tro at vi kan få rett da?

Ja, vi ser det nok litt forskjellig, skjønner hva du mener, men deler ikke synet.

• Vi vet av LPS at man hadde dialog med flere potensielle oppdragsgivere, interessen for NM var der.
  • Man hadde nok ifølge LPS mulighet for å forlenge med Pemex, men via media vet vi at dette ikke var tilstrekkelig betalt.
  • At NM ligger i Mexico fortsatt er etter mine bedømmelser et godt tegn på den måten at den ligger relativt nært og sentralt ift flere attraktive regioner.
  • Reklassing vil jeg anta kommer når dem har endelig bestemt hva, hvor og når. Vet heller ikke hvordan dette formelt foretas og hvor lang tid det tar.

Mange kaster seg inn i nye grupper uten særlig mål og mening, men av de vil det alltid være personer som fatter interesse og bestemmer seg for å investere.
Så det samme i Pho gruppen, TTT, men det kommer.

1 Like

høres fornuftigt ut… enig

Hvor sikre er vi egentlig på NMs posisjon - er det noen som har kjøpt satelitt-tilgang?

Av mitt vesselfinder abonnement fremkommer faktisk 21.mai som den siste sikre posisjoneringen. Kanskje er det noe jeg ikke forstår (Helt nytt abb), eller kan det være slik at vi faktisk ikke vet hvor den befinner seg og hva den gjør- Klassifisering?

image
Ser ingen grunn til å tvile på Marine Traffic her, selv om dette er gratisversjonen

Nei- og ser det samme.

Blir likevel litt usikker ettersom det på min gratisversjon av Marine Traffic virker å tikke ut meldinger annen hvert minutt, mens det ikke gjør det på betalingsabonnementet på vesselfinder.

Er det unaturlig å tenke seg at posisjonen kan tenkes å bli skjermet- all den tid gærninger som oss kan spekulere i- og kanskje tolke rett mht. fremtidige børsmeldingspliktige nyheter?

image

Marine Traffic har en Ground Station i Carmen, Vesselfinder har ingen i Mellom-Amerika

image

Men hvorfor betalt VF ikke viser oppdatert satelittposisjon er noe du må ta med dem

vi vet at den ligger utenfor Carmen…se bildene fra marin traffic som jeg har sendt. den posisjonen er sikker og jeg har betalt.
de har ikke lov til å slå av AISen …lovpålagt. spesielt når man er innen for et lands grenser

Takker!!

Siste posisjon

Drott/Prosper får enda en dag på over 300k, forlenget til 25.06 nå, fine ting det er nok bedre enn snittraten nå med god margin.

Det er litt mer aktivitet igjen heldigvis, Eqnr skal ha et 2båts flytt så litt press er det

1 Like