Veldig oppløftende
…men på børsen er det dødt… ingen omsetning…
Ser ut som Westshore har våknet til live igjen
Og, hvorfor i huleste har Eiof rammeavtale med Aker???
EIOF: EIDESVIK OFFSHORE TILDELT TC-KONTRAKT AV AKER BP FOR PSV
Oslo (TDN Direkt): Eidesvik Offshore har blitt tildelt en TC-kontrakt med Aker BP for PSV “Viking Prince”.
Det fremgår av melding fredag.
Ifølge meldingen er kontrakten tildelt under en nåværende rammeavtale for en riggkampanje som er indikert å vare omtrent 100 dager, med start i august.
Lars Henrik Bjerke Lars.Henrik.Bjerke@tdndirekt.com
Infront TDN Direkt
Fordi de har noen gode PSVer med grønne-ish løsninger
Amen😂
Seacor Yangze med nesten dobbel rate av alle de andre idag…
Og de fire Ahtsene av Solstad har 1mill tilsammen pr dag, ca. 250k i snitt pr fartøy
Det er inbafor, over drift ihvertfall… Men jg syns set skulle vørt 400-500nå i høysesongen, det er litt for lite riggflytt🤔
6.06… på kursen… kanskje bryter vi 6 før dagen er slutt
…trist dag. må snart lære meg å spille fele eller trekkspill og få meg en fast plass uten for rema 1000… jeg må lære av rumenerne… dette som skjedde i dag duger ikke …
Fallet idag er ikke ille isolert sett, omtrent som hovedindeksen, det som ødelegger er det vedvarende fallet siden medio mars.
Mellomklassing etter 2,5 år, trenger ikke gå i dokk.
Hovedklassen tas hvert 5 år, da må den i dokk.
Maximus er NIS skip og følger da norske regler.
Så vil tro den ikke skal på 5 års klassing før den 28 oktober.
Edit :
å et såpass stort og avansert skip går det nok kjapt 4 uker.
Så en kan spekulere i om de tar klassingen nå før tiden mens de venter på ny kontrakt ? Er ikke lenge til 28 oktober, hvis det er overleveringsdatoen som gjelder.
Jeg er ikke kjent med dette i detalj, denne klassingen antar jeg kan gjøres flere steder i verden selv om NM er et NIS skip?
Ja, det spiller ingen rolle hvor i verden dette gjøres.
Alle båter har feil eller mangler etter noen års drift, dette blir da ordnet på klassinger såfremt det bare er småputtel og en kan dra det ut uten at det går utover skipets drift. Det er kostbart for et slikt stort og avansert skip og gå i dokk, tenker spesielt på offhire, dvs. 0 inntjening når de er på verksted.
Eksempelvis DNV som er et kjent norsk klasseselskap reiser verden rundt for og kontrollere skip slik at de opprettholder klassen. Se link under.
Nå i disse trange tider er det om og gjør og spare mest mulig på et verkstedsopphold, så da blir gjerne bare det aller viktigste gjort, eksempelvis «findings», overhaling av motorer etc.
Dermed prøver rederiene og holde seg kun til verkstedopphold hvert 5 år, som da er kravet.
Tusen takk for info😀
God morgen…NM ligger paa samme plass…og avventer…hvis de hadde hatt noen gladmeldinger saa var det rette tiden aa gaa ut med de naa…ergo…her er det intet nytt… vi vet at det er marked for en slik baat… men d et henger kanskje sammen med eierfoholdet til baaten.
De melder så snart alt har falt på plass, for min del har det falt såpass på plass at man ikke tar småjobber for Pemex mer
Det som er ganske sikkert er at man er ikke tjent med at NM ligger lenge uten kontrakt så dette ordner seg.
Er veldig optimist fortsatt.
Forøvrig ikke satt meg skikkelig inn i disse reglene, men antar at lettelsene framover nå også vil påvirke Solstad på en positiv måte.
Normand Naley rett inn på nytt oppdrag
I mitt hode tenker jeg det blir en flott rate.
NEW [NORMAND NALEY](javascript:void(0) Wintershall Dea Supply duties, D/D 14 19/06/21 RNR
Bra med aktivitet for PSVer i spoten nå Men slapt for AHTSer, får håpe på et byks snart igjen
Fordelen er at de 4 ahtsene av soff er på oppdrag og det er de i mange dager til framover, kanskje bildet endrer seg til det bedre da.
De 4 har en snitt rate på 250k så det er hvertfall ikke tap.
Greia er nok om en har bruk for et slikt gigant skip ? Hvorfor leie noe så stort hvis en kan klare seg med mindre ?
Koster en formue og drifte, hva er normal dagrate for NM ?