Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Solstad Farstad (SOFF) 1

ja vi har enda noen dager denne uken…men båten ligger på samme plass. var nettopp og sjekket posisjonen.
flott hvis de kan lande noe…da blir det ferie for oss alle med mindre bekymringer

Ja, full aktivitet rundt fartøyet ser det ut til innimellom

Videoen fra 50 års jubileumet som jeg delte for en tid siden, bet meg merke i hva ansatte sa om LPS, at han er like flink om ikke enda bedre enn faren til å lukke/slutte dealer, setter min lit til at han er det.

ja vi får se. håper du får rett. men basic er at vi er trygge i solstad. tror ikke på at kursen skal mer ned. Det blir ingen emisjon med det første pga. selskapet har cash…videre de har ikke så mange anker handling båter…solstad har mange suply båter…og det ser bra ut. får vi full fart innen for konstruksjons båter…så er vi der vil skal være, selv om anker handling båtene har lite arbeid. så plutselig så har solstad et tegn på at vi kan gå i balanse…dvs nærme oss like vekt. når tryggheten er igjen etablert så vil aksjen gå mye opp…

1 Like

6,52 på firmaet og 7,2 privat for meg. Spiller derimot ingen rolle. Vi skal mye høyere før jeg evt.selger, og da er disse ørene helt betydningsløse.

Synes det er litt rart at vi ikke har fått melding nå, og lurer derfor på om LPS nå har planlagt for en kursdrivende melding før ferien. Det blir spennende å se, men ser i alle fall ingen «mørke skyer» som skulle kunne være grunnlag for dette.

Ring verftet og spørr, dette er ikke hemmelige greier. Skal se om jeg finner noen som jobber på båten.

Sparebank1 solgte 150k til på fredag viser dagens liste, heldigvis nærmer det seg at de også er ferdige, må anta at dem har solgt noe også mandag og tirsdag i inneværende uke.

  1. SPAREBANK 1 SR-BANK ASA - KONTO #4 -150 337 -12,12% 1 090 522 1,45%

Kontrakt for Normand Vision :smiley:

https://newsweb.oslobors.no/message/537179

Da får vel Sparebank 1 solgt unna flere aksjer da :expressionless:

2 Likes

Herlig, tenker vi kan få noen meldinger framover nå ja.
Vision er selskapets nest største fartøy :grinning:

Vision var ikke engang på min lange triggerliste.

4 Likes

En mil aksjer det går unna på noen uker…

Om vi tenker at dem reduserte også med 250-300k tilsammen igår og på mandag har dem ca. 900k igjen pr idag.

2 Likes

Ny kontrakt. Vi skal vel ned til 5,4 idag da?

Minst, mtp at det er en stor nokså ny båt og det fort er snakk om 400mill+ i vetdi burde vi vel snuse på 5,2…

Nå får vi se om noen vil dumpe 40-50k på 6,60

Vi trengte den meldingen idag, OSE ned snart 1%.
Ikke at meldingen sålangt gir oss noe hopp, men viktig dog.

Normand Pioneer har snudd seg og lagt til med akterenden, antar det lastes ombord, sikkert snart klar for oppdrag.

https://www.vesselfinder.com/?imo=9179751

Status:

Under way

Last report:

Jun 30, 2021 09:52 UTC

Normand Drott på oppdrag for Aker fra 13/7.

Normand Drott AHTS PPT / Aker BP 13.07 Bergen

2 Likes


Med forbehold om skjulte poster så er ikke ordreboken til å skryte av…

@aksjewonka,

Nå skal ikke jeg alltid vinkle saker positivt, men mitt inntrykk ikke bare i Soff er at kjøpersiden ikke forteller hele historien.
Ofte opplever man vel så kjekk dag med tynn kjøpersiden som med en fyldig en?
Det viktige er at kjøper, kjøper direkte på selgers pris?

Av og til kan det være greit å ha en tyngre kjøper med en større post som pusher kursen oppover, dessverre ser vi ofte at slike store poster er “avtalt” spill mellom kjøper og selger slik at selger kan dumpe på den.

Dagens VWAP sålangt i soff er 5,6411

Personlig, dersom ikke OSE stuper videre så tror jeg det snart renskes opp til 5,70

1 Like