Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Solstad Farstad (SOFF) 1

Selv om jeg har troen på SOFF så prøver jeg å innta en moderat profil;) Av en eller annen grunn føler jeg det er gjennomgående at SOFF er motsatt korrelert med osebx.

1 Like

!!!

Positive innlegg er best, men samtidig er det veldig fint med kritiske innlegg for å belyse situasjonen og diskutere seg frem til mest mulig reel situasjon. Ingen av oss vet sikkert og en frisk diskusjon i gode toner er fint. Det synes jeg man klarer fint i dette forumet.

3 Likes

100% enig!

Jeg vet bare at jeg selv kan virke i grenseland optimistisk :rofl:
Men, la det ikke være noen tvil, jeg er også 100% ærlig i trådene her og står 100% for det jeg skriver.

Sparebank1 får kvittet seg med endel aksjer nå, kjøpersiden/interessen er ganske brukbar nu.

Sålenge ikke DnB begynner er jeg lite bekjymret for kursen.

Er ikke sikkert Swedbank er ferdigsolgt heller. Selv om de har stoppet å selge.

Stemmer det, kan godt hende to banker selger idag, men snart 300k aksjer omsatt og i pluss, det betyr at noen har trua også hvertfall siden vi er i blått.

Gikk en post på 120k, det er positivt!

Absolutt. Får man unna det salgspresset fra bankene, så siger vi fort oppover igjen. Blir uansett spennende å se hva som skjer med NM fremover. Greit med de kortsiktige jobbene der, mens man venter på en skikkelig kontrakt. Jeg sitter nå med det jeg har.

1 Like

NM er viktig, men dagens kontrakt på ca. 1 år + opsjoner er heller ikke å forakte.
Det er selskapets nest største fartøy, en rugg av et fartøy.

2 Likes

Dette beviser jo bare hvor psykologisk viktig denne båten er. Ikke så mye som et vindpust i seilene på aksjekursen ved en slik avtale…
Det er nervepirende dager. Antar at slike avtaleprossesser alltid blir dratt ut for å prøve å tyne ratene mest mulig ulike veier. Litt som i poker. Man tester ut hvor langt motstanderen er villig til å gå før man evt kaster seg…
Håper det er slik i dette tilfellet også og at det ikke er slik at vi står uten noen form for avtale videre. Pemex og andre aktører er jo veldig klar over at Solstad “må ha” en avtale videre og at de har kniven på strupen. Det er jo ikke akkurat trumfkort for LPS

Gode moment det du skriver, samtidig som man også vet at det ikke er gratis å hyre inn en slik båt fra andre rederier heller.
Det finnes vel ikke mange tilsvarende i verden og de skal eventuelt være ledige også, der har LPS en joker.

Ser NM er ledig fra 6/7. Var det opsjon på 20 dager ekstra? Om så er tilfellet så vil det vel dra ut enda mer før vi kan forvente en melding.

Tror ingen vet helt sikkert, rykter som går.

Kursutvikling er svak , men interessen er sterkt stigende ref ordrebok og omsetning

Tok 300 på 5,70 i auksjonen, trengte nytt rundt tall, posten på 150k på 5,50 kan være et tegn i tiden…

Påfallende store poster som lures fram på kjøpersiden idag

1 Like

Hvor fant du Drottkontrakten?

Vi er nede i 21 ahts u spoten nå🤔

Spot siden av Solstad

1 Like

Vi får jo ikke meldinger så for alt jeg vet kan det være en langtidskontrakt :joy::joy:

Er nok flere aktører som jakter faste og lengre kontrakter for Ahtsene så ikke utenkelig at vi skal under 20

Ny utsettelse for Dof, glad i er forbi den fasen

Sant så sant.

Underleverandører til offshore industrien har slitt veldig siden 2015-2016, de fleste er på konkursens rand og kun velvilje fra banker og obligasjonseiere holder selskapene over vannet.

Men, hva er fremtidsutsiktene ? Jo, vi snakket om positive tall i 2020, det ble rødt. Såvidt jeg ser på rater er det ikke mye forskjell samt det er blitt dyrere og drifte grunnet Corona. Så jeg mener SOFF er et 50/50 bet som så nye annet på Ose.