Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Solstad Farstad (SOFF) 1

Fra dagens aksjonærliste, Sparebank 1 lemper ut :expressionless::

1. SPAREBANK 1 SR-BANK ASA - KONTO #4 -223 489 -20,49% 867 033 1,16%
2. SPAREBANK 1 SMN - KONTO #3 -81 342 -14,53% 478 478 0,64%

Disse kjøper:

25. HEDEN HOLDING AS - KONTO #2 +50 000 +22,94% 268 000 0,36%
35. DAVID OFFERGAARD (f. 1979) +10 000 +9,09% 120 000 0,16%
27. NORDNET BANK AB - KONTO #11 +6 944 +2,86% 249 418 0,33%
23. NORDNET LIVSFORSIKRING AS +3 210 +0,94% 345 974 0,46%
1 Like

Har de fortsatt på tirsdag og igår så er dem ute i løpet av uken :grinning:
Personlig synes jeg gårsdagen vitnet om betydelig økt interesse på kjøpssiden, sjelden man ser poster på 50k og 140k på kjøpersiden i ordreboka av soff.

1 Like

Neste uke. De jævla bankene er seig og bruker alltid lengre tid enn forventet. Her er det bare å stå løpet ut. Nå må bare skattemyndighetene få fingen ut så jeg kan få kjøpt mer på dette pris nivået;)

Når har jeg vært med på danske bank, Handelsbanken og nå en ny bank. Så lenge ikke den største banken begynner det samme så gir jeg f.

1 Like

Det er jo ikke rart vi har falt fra 10kr når det er liten omsetning og disse finansielle “ufrivillige” aksjeeirne pøser ut aksjer, men de nærmer seg ferdig flere av de nå og da spørs det om ikke det blir mer grønne tall!

2 Likes

Aker selskapene er framoverlent…

1 Like

Tenker vi at dette skal skape arbeid for Solstad, eller bli en konkurrent?
Aker er jo største aksjonær, men kan jo raskt selge seg ut.

Tenkte nok egentlig ingen av delene, men mer at Røkke satser hvor han ser det blir et marked var min tanke.

Tenker det samme som deg @Rodjer. Dette er helt klart endel av esg strategien til Aker. Ser det samme i Akastor - joint venture og fokus på reperasjon av rigger fremfor nybygg.

1 Like

De skal ikke drive med båter men fjerning av plattformer mm, dette blir ingen konkurrent- men en potensiell kunde da installasjonene jo må flyttes😃

3 Likes

Ja, det er et godt poeng i tillegg til framoverlent.

Kan banker ligge med skjulte poster under verdi av 10000 eur? Per nå ligger det vel kun lavere salgsposter enn det.

Det ligger masse “skjult” i boka (les algoer). Kjøpte akkurat nesten 90k med limit 5,98. Fikk fill på ca 5,70 ,- :wink:

1 Like

@Metallian eller andre, hvem er dette oppdrag for?

Far Sapphire AHTS PPT / SS7 UK 10.07 Bergen
Far Sigma AHTS PPT / SS7 UK 10.07 Bergen

Subsea7 vel?

Takk, stemmer sikkert, nice :grinning:

Kan det tenkes at det er lengre kontrakter mon tro?

Er nok derfor Drott har overtatt Sapphires jobbfor Aker fra 13.7

Kan det tenkes at det er lengre kontrakter mon tro?

Ja, undret meg litt over akkurat det med Drott og Aker.

DET hadde vært gull, skal se om jg finner noe

1 Like

Flott, kan ikke i farten huske å ha sett Subsea 7 lyse ut korte jobber i spotten hvertfall

Bundletow er oppdraget, D/D har ikke peil på hva en slik jobb innebærer😂