Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Solstad Farstad (SOFF) 1

Spennende det :grinning:

Ikke oppgitt noe minimumstid?

Skulle jo tro at en slik jobb ikke er gjort på noen dager, men har ikke greie på det.

Det er faen steikje tungt å komme videre her i verden før disse selgerne er tomme, makan til ludoer!

Bekreftelsen.

NEW [FAR SAPPHIRE](javascript:void(0):wink: Subsea7 Bundle tow, D/D 10/07/21 RNR
NEW [FAR SIGMA](javascript:void(0):wink: Subsea7 Bundle tow, D/D 10/07/21 RNR
2 Likes

Ja, dette vil nok ta tid, med mindre det kommer en forløsende melding ifm NM. Antar en del av nedsalget nå er på korte hender, i tillegg til at flere med longposisjon har forspist seg. Men det går mot slutten for Sparebank 1 sin del

Hvis ratene forbedrer seg og det kommer en brukbar løsning for NM så tror jeg MPCC blir en brukbar referanse på kursutvikling, bare med ett års forskyvning

1 Like

Det hadde vært sinnsykt. Da kan jeg førtidspensjonere meg;)

Aksjen i dag er en opsjon. Enkelt å greit. Enten skal den svært mye høyere enn i dag, eller nulles. Tenker man 2-3 år frem i tid anser jeg at dagens nivå er nær usannsynlig. Det betyr at man også må være klar for å tape alt

2 Likes

Verdi og vekst er ut, nå er det jalla som gjelder :sweat_smile: :

Får inderlig håper Sparebank 1 får tømt seg raskest mulig nå…

For de som tror på energiskiftet med transformasjon til mer offshore sol- og vind, og stadig økende utnyttelse av ressurser til havs i form av oppdrett og mining mv. fremstår nok dette som noe mer enn en opsjonen mulighet. Norge- og SOFF besitter unik kompetanse og materielle ressurser i så henseende og har dessuten særdeles aktuelle eiere innenfor de tilknyttede segmentene.

At inngangsbilletten er tilnærmet gratis tror jeg skyldes eksisterende resultater snarere enn fremtidspotensial og markedspsykologi snarere enn fundamentalt grunnlag.

Men la oss for all del kalle det enn opsjon. En opsjon jeg er svært glad for å ha tatt del i, og som jeg tror vil kunne føre til masse arbeidsplasser, store inntekter og et bedre miljø. Siste setning er vel nærmest et sitat fra st.melding om norske energiressurser og må vel derfor kunne sies å være noe i nærheten av en forventet mulighet og så gjenstår det å se om SOFF evner å ta sin del av disse mulighetene. Jeg har tro på det!

6 Likes

Flott innlegg @srh !

1 Like

Ja det er flott, men ikke fornøyd med ossen jeg har sponset andre med peng. Får bare håpe det kommer noe positivt angående NM.
Ose er så jalla nå at jeg har ikke ord og helst vil jeg bare kaste alt jeg har av aksjer ut

1 Like

Jalla beskrivelsen fanger fenomenet meget godt.

All logikk skulle tilsi at energi relaterte verdiselskaper hadde vært priset høyere med dagens oljepris. Jeg har vondt for å innbille meg at mdg mentaliteten har penetrert kapitalistene.

Jalla, ja mulig det.
Har skrevet det noen ganger, OSE er hvertfall ingen børs for investorer lenger, i større grad enn noengang tidligere har det blitt et kortsikting bettingsted hvor man kun gambler.
Men, du verden så mange brente fingre det blir, uhyggelig mange nye og helt uerfarne som kaster seg på i hytt og pine uten å ha lest noe som helst om det de satser på.
Av og til går det bra, men oftere gjør det ikke det.

Trading har absolutt vært å foretrekke framfor long posisjoner i det meste på ose siden begynnelsen av april

1 Like

Takk for det- men dette er egentlig bare en oppsummering av egen investeringskonklusjon.

Ettersom markedet er DUNDRENDE negativ til offshoresegmentet (Herunder SOFF), er det min oppfatning at de som har et reflektert grunnlag for positivitet bør bidra til å skape balanse.

Anerkjente meglerhus anbefaler nå kjøp av luftslott til stive priser. Jeg skal ikke gå så langt som å anbefale noe som helst, men antyder samtidig at SOFF nå er priset som en delvis sunket CSV, og at rederiet faktisk har et statsstøttet potensial for markedsrevitalisering.

Det er jo kun fordi de «kinesiske veggene» i meglerhusene ikke gjør det mulig for analytikerne å snappe opp prisverdig informasjon. For at sistnevte deretter å foretar private investeringer - før deres eget kursmålet offentliggjøres.
Heldigvis er Finanstilsynet på saken.

Normand Supra fått et kortvarig spot oppdrag imorgen før jobben for Chrysaor starter om noen dager :grinning:
Har vært labert i spotten for ahtsene den seneste tiden, men faktisk svært få liggedøgn på Solstad sine.
Og Psv’ene er i drift nesten kontinuerlig.

Normand Supra PSV PPT / Petrofac (02.07) / Chrysaor (06.07) Aberdeen

2 Likes

Hadde det gått an å arrangere en Q&A med LPS?
Så at noen har hatt dette med CEO i Desert Control.

Har tenkt i regi av fb gruppen å gjøre en henvendelse om det i løpet av sommeren

1 Like

SP1 tatt en salgspause? Bare en liten post som gikk ut på tirsdag:

20. SPAREBANK 1 SMN - KONTO #3 -8 403 -1,76% 470 075 0,63%
27. NORDNET BANK AB - KONTO #11 -250 -0,1% 249 168 0,33%

Største økninger:

42. ENGLUND ANDREAS EIDE (f. 1981) +7 000 +7% 107 000 0,14%
23. NORDNET LIVSFORSIKRING AS +6 573 +1,9% 352 547 0,47%
11. MAGNE HYSTAD (f. 1968) +1 000 +0,12% 823 000 1,1%
1 Like