Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Solstad Farstad (SOFF) 1

Bekreftelse på Normand Supra.

01/07/21 [NORMAND SUPRA](javascript:void(0):wink: Petrofac Supply duties, D/D to L/R 02/07/21 RNR

1 Like

Bra omsetning i dag.
Tenkte å høre om noen her inne vet hvor mange aksjer som det gjenstår å utstede? Tenker her på warrents, konvertibelt lån, opsjon til LPS og andre(?). Noen som har oversikt?

Klarer ikke gi noe eksakt svar på det, men tror det er mulig å finne store deler av svaret i dette dokumentet.

Omsettingen sålang er 12k. Er det bra?

Omsettingen i mpcc er bra;)

Ville ikke være for snart, men mulig vi kan håpe på en liten opptur i spotten igjen nå også for ahtsene.

NEW Odfjell Drilling AS All duties, assisting Deepsea Stavanger (1 x AHTS), D/D 7 03/07/21 - 04/07/21
NEW Lundin Hook up Deepsea Stavanger (1 x AHTS), D/D 14 05/07/21 - 07/07/21
NEW Equinor Energy AS Hook-up West Hercules ( 1 x AHTS ), D/D 14 05/07/21 - 07/07/21
01/07/21 Total DK (MOG) Buoy work and guard duty, 5 days firm + D/D 7 25/07/21
01/07/21 Equinor Energy AS Supply duties, D/D 21 07/07/21 - 09/07/21
21/06/21 Saipem UK Ltd Supply duties, 10 days firm + D/D 10 04/07/21 - 11/07/21

Fryktelig rate for en ahts, men får sette det på konto for ventejobb til Subsea7 jobben starter.

NEW [FAR SAPPHIRE](javascript:void(0):wink: Lundin Hook-up Deepsea Stavanger, D/D to Latest Redelivery 10.07 05/07/21 NOK 90000

Må bare håpe at dette er starten på en bedre ahts periode. Ikke mange ahtsene igjen i spotten så det kan kanskje bygge seg opp til det betydelig bedre.

@Metallian, bare 20 ahtser igjen i spotten nå.

Var kun en liten spøk fra min side:) Tydelig de fleste avventer fram til 06.07. Ja ser det. Vurderte å legge en liten trade inn på rett over 22 da jeg tenker den neppe ville gå under det nivået i lengre tid før lunsj. Men så kom verden og banket på min dør.

1 Like

Mer aktivitet nå ja, og raten er typisk ventejobb-rate så greit nok det.

Ja bør bli mer press fremover nå, gått fra 25-26 til 20 og dette er høysesong

1 Like

Sea Frost og Sea Spear ligger nå som tiulgjengelige i spoten på britisk side

Skulle akkurat til å kommentere det, Westshore følger nok ikke helt med.

Sea Spear er på vei til Murmansk mens Sea Frost er ved West Hercules.

Solstad selv mener at de kun har disse i spotten på britisk side tydeligvis:

Spot availability UK

Last updated: 02.07.2021

Vessel Type Client Availability Port
Normand Supra PSV Petrofac 05.07 / Chrysaor (06.07) Aberdeen
Sea Flyer PSV Hurricane 07.07 / TAQA (21.07) Aberdeen
1 Like

Ser Normand Australis har ligget lenge uten arbeid. Noen som vet noe mer om denne? Ikke den største båten ser jeg, men ikke bra å være så lenge uten arbeid.

Fikk du med deg Sapphire/Sigma ratene? 350k/dag 7 dager minst + 14 dager D/D i beste fall altså 3 uker med den raten :smiley: Scoop når vi ser på de andre ratene selv om det jo kan endre seg til dess

2 Likes

Nydelig, det hadde jeg oversett, men meget hyggelige rater sett i dagens marked :joy:

Overraskende bra!

Flott at vi har en fot innenfor SS7, kan bli mye bra framover.

Hva er det egentlig nå vi føler vi ikke har fått vite:

Reaktivering og oppdrag for Normand Titus
Reaktivering og oppdrag for Sea Spear
Normand Sitella i Murmansk
Hva gjør Normand Pioneer i Vlissingen

Noe mer?

Må være hva som skjer med Maxumus da? Men det er vel et selvsakt spørsmål…

Ja, enig i NM, men holder den litt utenfor da det er litt annen sak tenker jeg.

Kjenner det irriterer meg litt at man ikke har meldt noe på Titus og Spear, samtidig hadde det vel gitt en ytterligere dropp i kursen så utfra det ståstedet skal man kanskje bare la det forgå i stillhet.

Har forøvrig idag sendt en ganske krystallklar mail til IR avdelingen hvor jeg ber om at dem snart tar tak i de henvendelser som selskapet får tilsendt både fra større, men også mindre aksjonærer.
Man skal ikke måtte vente i ukesvis på svar og kanskje ikke få en respons overhodet, det holder ikke mål.
Slet med det samme fra en viss person i Pho også en periode, men det ble fort endring på det når riktige personer fikk beskjed om det.
Det samme vil skje i Soff om jeg ikke får svar fra IR selv om at de vil bedre seg.

Normand Supra med NOK 113k, ikke ille, hvertfall pluss i boka.

Om ikke jeg har misset noe ser det ut som Normand Energy er ferdig med 5mnd kontrakten og ligger nå i Kristiansand.
Ikke spekulere for mye, men den bruker vel å ligge i Haugesund eller Bergen normalt når den er uten kontrakt, håper på noe for det fartøyet snarest.
Fartøyet er ikke lagt til i spotten så grunn til å tro at det kommer noe nytt ja.

https://www.vesselfinder.com/vessels/NORMAND-ENERGY-IMO-9367009-MMSI-258728000

Energy er nok ferdig med sin jobb nå ja, den hadde maks 6mnd varighet vel oppstart før jul(?) ifjor.

Satser på det blir havvind på den og :smiley:

Normand Energy will support a project for a Client in the Pacific Ocean with an estimated duration of 5 months, including mobilization and de-mobilization. The contract is scheduled to commence during February 2021.

1 Like

Normand Samson:

https://vimeo.com/525598391

Far Sigma også med ventejobb sammen med Sapphire.

NEW [FAR SIGMA](javascript:void(0):wink: Odfjell Drilling AS Assist Deepsea Stavanger, D/D to latest redelivery 10.07 03/07/21 RNR

Nå jobbes det bra her- Drott/Prosper kom nettopp av de beste ratene i spotten, Sigma/Sapphire går snart på de beste ratene vi ser nå-og de fyller opp ventedagene imellom også, meget sterkt.

2 Likes