Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Solstad Farstad (SOFF) 1

Ja, Solstad ser ut til å ha manøvrert seg perfekt gjennom q2 situasjonen i spotten tatt i betraktning :clap::clap:

1 Like

Nå er det tendenser til kjekke tilstander @Metallian

NEW Chrysaor
R/M PBLJ (3 x AHTS), D/D 14
07/07/21 - 08/07/21

1 Like

Den der passet perfekt-nå blir det press igjen og ahts rater under 100k tror jeg ikke vi ser på en liten stund nå- kan fort bli prosper som en av de 3 til den jobben, de pleier like ha en av de største til SOFF eller KL på de flyttjobbene hvis de får det til.

Tenkte på det samme, Prosper er nok høyaktuell.
Solstad ville kanskje ikke ha det oppdraget, mulig de satser på at bedre betalt oppdrag vil komme, tydelig et spill dette

Jobben er jo på engelsk side så da er nok ikke raten fristende nok til å flytte over heller selv om det ikke er “lange turen”- de fleste båtene kan operere på begge sider men når man ligger til kai i bergen må det og tas med i betraktning, og det er stramt på norsk side nå.

2 Likes

Hvorfor er det stramt nå?

På norsk side er det ikke mye store båter ledig om du vil ha flytta noe tungt de neste dagene😃

Hei Rodjer. Hvordan går det trua?:slight_smile:

Noen som gidder gi et minireferat av FA artikkelen😃

Anerkjennelse

Simon Møkster Shipping i Stavanger har sikret seg den ene kontrakten til 2014-bygde «Stril Server», som innledningsvis er hyret inn i fem måneder med 50 dagers opsjoner. Oppstart er i månedsskiftet april/mai neste år.

I utgangspunktet skulle kun ett fartøy leies inn, men det har siden blitt klart at det var behov for ytterligere ett fartøy.

Den andre kontrakten, som er på fire måneder pluss opsjoner på inntil 30 dager, gikk til det tre år gamle Walk-to-Work fartøyet Island Diligence, som tilhører Island Offshore.

– Vi gleder oss og ser frem til et spennende prosjekt sammen med Equinor, sier adm. direktør Anne Jorunn Møkster i Møkster til Finansavisen.

Stavanger-rederiet har jobbet for Equinor i 40 år, men dette blir det første oppdraget innen flytende havvind.

– Denne kontrakten oppleves som en anerkjennelse av den maritime kompetansen vi i Møkster leverer ute på havet og fra land til våre kunder, sier hun.

1 Like

Er du ute Dunken?

Inntil jeg skriver noe annet har jeg trua, er ikke en person som skifter mening annenhver dag fordi kursen lagger/svinger.

Lenge siden han solgte seg ut

nok en artikkel som tilsier forbedret sentimen inne for service og supply. Likeledes havvind.

Selge seg ut? Det er jo nå man må kjøpe mer. Se bare til Aker Solutions i dag… det lønner seg å være tolmodig;)

1 Like

Da kan han klappe den selvgode kjeften litt igjen :wink:

Helt riktig, har prøvd å forklare det i månedsvis her nå :grinning:

Forøvrig, Pioneer har forlatt Vlissingen med retning Skudeneshavn.

https://www.vesselfinder.com/?imo=9179751

hehe, aner ikke, men når han spør annenhver dag om jeg har trua da aner jeg ugler i mosen :rofl:
Jeg er for aktiv her inne til å ha mistet trua skulle jeg mene.

Man må neste tåle litt motgang.

Motgang, det er jo veldig individuelt.