Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Solstad Farstad (SOFF) 1

nei jeg er ikke ute. jeg har ikke solgt. men det har hvert en spennende reise til nå… tror jeg må legge om kostholdet til havre grøt

2 Likes

Hehehe, er litt på den tanken jeg også.

1 Like

Toro har noen brukbare supper😆

2 Likes

Ertesuppe for å hylle evt merarbeid i vindsektoren anbefales.

Forøvrig synes jeg det er mye postivt med nye kontrakter om dagen. De viser at de evner å få jobber. Tror nok fremdeles at det kommer til å ta litt tid med NM. Kanskje det kommer noe ut i august. Dog kommer vel en del aktivitet fremover som resultat av den oljepakken. Og etterhvert enda mer arbeid innen vind.
Har benyttet siste ukens kurs til å snitte litt ned.

Trodde personlig at NM ville bli avgjort innen igår, men bommet på det.
Det positive dog er at NM er i full jobb og således er det ingen krise på noen som helst måte, men ift kursutvikling må den falle på plass med en forutsigbar og langsiktig løsning før vi får et solid oppsving igjen.
Men, om det blir i juli eller august betyr sånn sett lite, men ift banker som vil selge seg ned og ut hadde det passet greit med en stor kontraktsmelding som gjorde at dem fikk tømt seg en gang for alle.

Kombinasjonen av manglende langtidsløsning for NM samt banker som selger gir et fryktelig press på kursen nærmest daglig.

Sant. De begynner nå å få tømt seg en god del nå, og det er ikke betydelig nedsalg hver dag heller. Ser Swedbank har stoppet helt den siste uka. Så får en satse på at Sparebank 1 snart er ute med det de skal. Så lenge ting skjer jevnt og trutt med salg av båtene som skal bort, og nye kontrakter, så ser jeg for meg en bra utvikling utover høsten.

1 Like

Ser NM fortsatt er i nærheten av joe douglas offshore installasjonen.


I nærheten av Lady Elizabeth - som jeg tror SOFF har kjennskap til fra tidligere.

Lady Elisabeth ble solgt helt tilbake i 1.8.2007.

Merker meg ellers at NM ligger som midtpunkt der med flere fartøyer og platformen Joe Douglas rundt seg :grinning:
Skulle gjerne visst hva rater fartøyet går på nå, kan vel umulig være noe lavere enn kontrakten fra desember?
Skulle gjerne også visst hva break even pris for NM er ift opprinnelig nedbetalingsplan.

Psv ratene fortsatt ok, mangler ikke mye på å være veldig bra. Bortsett fra Sapphire/Digma jobben om noen dager er det labert på ratene for ahts, men det kan endre seg nå om det kommer flytt, på norsk side er det lite ledig fremover

Har nevnt noen ganger at Sea Spark kanskje reaktiveres snart og det har vært bevegelse som tilsier det i det siste.
Var ute og fisket litt for en time siden da Sea Spark passerte meg retning nordover.
Litt dårlige bilder, noe sjøgang :grinning:


1 Like

Godt nytt- ble dt fisk og? :grinning_face_with_smiling_eyes::smiley:

Det er så mye at man må bare slutte av lenge før man egentlig ønsker :rofl: :rofl:

1 Like

@Metallian

Hva betyr dette: NO HSO
ETA: Jul 3, 19:00

Haugesund?

Google er fint, HUSØY

Husøy ja- SOFF basen der klarer jeg med medvind og en god driverkølle :slight_smile:

1 Like

Da har vi Spear, Spark og Titus igang uten noen meldinger enda…

1 Like

En ting som jeg synes er positivt er at salg av fartøy ikke får regnskapsmessige konsekvenser av betydning. Dette betyr at balansen ikke er oppblåst, noe som har vært en bekymring for tilsvarende selskaper. Men hva skjer med oppgjørene? Har restruktureringsplanen lagt føringer for at slike salg skal gå mot gjeld, eller overføres det til driftskapital?

Her er et delvis svar på noe av det vi lurer på hvertfall.
Hentet fra fb gruppen.

NORTH SEA PSVS FLOCK TO BALTIC…

PSV availability on the North Sea spot market has taken a hit after Saipem chartered no fewer than seven PSVs to provide support for its pipelay activities at the Baltic Pipe project in the Baltic Sea.

The contracts went to Golden Energy Offshore for the Energy Duchess, Hoyland Offshore

for the Sar Brage and Sartor, Island Offshore for the Island Champion and Island Defender, Seatankers for the Sea Goldcrest, and Vestland Offshore for the Solvik Supplier.

Each of the vessels has been chartered for a firm period of 40-50 days with further options available. They will be providing support for the campaign while

Saipem is undertaking pipelay operations with the Castorone and Castoro Sei pipelay vessels.

Most of the PSVs have been active in the North Sea recently,

although the Energy Duchess has just been reactivated after more than a year in layup, while the Sar Brage is returning to work for the first time in more than five years.

WHILE OTHERS HEAD FOR THE ARCTIC

Another batch of North Sea PSVs are heading north after Gazprom Neft chartered them to support

a drilling campaign in Arctic Russia. Solstad picked up three fixtures for the Normand Sitella, Sea Spark and Sea Spear, while Remøy Shipping secured the fourth slot for the Hermit Viking. The vessels have been chartered for a firm period of three months with further options available. Sevnor has also sent the Sayan Princess north after picking up a similar summer season contract in Russia.

4 Likes

Aha, det forklarer mye. Blir en bra periode for psv fremover😃

Absolutt, melding imorgen om dette kanskje nå siden Spark også er i vigør?