Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Solstad Farstad (SOFF) 1

Det bør nærme seg-var nettopp iute og kikket og båten så bra ut, ikke noe voldsomt behov for stell utvendig ihvertfall-hva de skal gjøre innenfor vet jeg jo ikke men båten er nokså ny og har ikke vært i kaldt opplag så den er nok straks på vei.

1 Like

Antar det meste er tatt mens den har lagt i Flekkefjord.
Kan ikke være mye å gjøre med det fartøyet nei.

Nå er nok neste ut Sea Tantalus og kanskje Pollock.

Har et lite håp om Corona og eg som ligge rett borti her, men litt uheldig navn😄

Ja, den er nok aktuell, men antar dem døper den om til noe annet😁

Det interessante der er jo at det står at fra 2025 vil nesten ingen av dagens skip kunne gjøre jobben fordi møllene øker i størrelse.

Håpe vi snart får nyheter om hva Soff/Aker tenker…

Ellers har jg jo lodd i Cadeler som nettopp bestilte 2 skip, og OHT får vel snart sitt første? Det blir et kappløp de neste årene og Soff har en fordel med sin erfaring, størrelse og eiere- men gjelden er et problem. Soff kan npk ikke alene nå finansiere nye dyre spesialskip.

Du får ta deg en biltur og se om det er noen endringer på Pioneer etter at den var i Vlissingen, ligger ikke langt unna deg den heller :joy:

Gjelden vil by på utfordringer i så måte, men jeg tror det kan finnes flere måter å ordne dette på om det skulle bli aktuelt…
Det mest åpenbare er å skille ut et eget esg selskap hvor Aker systemet tar det meste, det har forsåvidt jeg trodd på lenge at vil komme til å skje. Og jeg spekulerer sterkt i at det var det CEO Eriksen siktet til i q1.
Utelukker som kjent heller ikke at man velger å kjøre inn NM også i det selskapet.

Forøvrig kan man vel forvente en slik eller slik oppdatering rundt NM igjen denne uka.

Normand Maximus CSV 06.07.2021 Mexico

Pioneer ligger nå til et verft rett ovenfor Husøy, så ingen tvil lenger om at den klargjøres for noe😃

1 Like

Godt å høre😁

Pioneer ligger nå til kai ved dokken, der båten på bildet ligger. Mulig den skal i dokk og siden den er her. Huske eg ikke feil va Foryress og innom her før den gikk på jobb etter reaktiveringen.

1 Like

Blir spennende å høre hva den skal ut på, håpet egentlig på noe lengre havvind, men er ikke like sikker på det lenger.
Men, det med Fortress kan kanskje helle mot havvind likevel, i tillegg til besøket i Vlissingen.

Venter på kontraktsmeldinger på spear, Spark, sitella, Titus og Pioneer nå

1 Like

SOFF minutt for minutt :joy:

Vi mangler bare en eller to viktige viktige detaljer nå, resultater i form av kontrakter og ytterligere resultatforbedring slik at kursen kan forsvare denne psycho minutt for minutt vandringen🤣

Nok wt eksempel på at Soff-sjøl om det e et “gammelt” rederi er foroverlente, som vi også har sett de er innen grønne løsninger. Vi kan gjerne tenke at det ikke er viktig, men slikt skaper bra arbeidsmiljø, og store oppdragsgivere som Equinor, Petoro mfl er opptatt av slike tiltak.

1 Like

Gode moment du kommer med der @Metallian, det er nok viktigere enn man skulle tro.
Det er også de “små” tingene som bidrar til å gjøre Solstad til den foretrukne partner.

Gender er har jo vært i vinden ganske lenge - så velkommen etter;) Ser SOFF er veldig aktiv på LinkedIn med kvinnelige styrmenn. Det går vel litt på SG i ESG.

Normand Pioneer har også satt kursen for Murmansk.
Ploging for DEME ifølge rykter.

https://www.vesselfinder.com/?imo=9179751

3 Likes

Meldes ikke dette -Eller er kontrakten for kort?

Trodde de hadde for vane å melde 90 dagers kontrakter.
Kommer sikkert en samle melding for Titus, Spear, Spark, Sitella og Pioneer.

Ryktet på fb sier varighet til hvertfall medio oktober så vil jo tro det meldes, men når, ja det aner jeg ikke.

Uansett, det viktigste er at flere og flere fartøy er på oppdrag, flere i q2 enn gjennom q1 og nå ser det tydelig ut som det blir flere gjennom q3 enn q2, solide positive tegn synes jeg.
Og det er ikke mange stillstand dager Soff fartøyene har hatt i spotten gjennom q2, betydelig færre enn i q1 skulle jeg mene.
Hva det utgjør i kroner har jeg ingen formening om, men q2 inntektene blir rimelig garantert høyere enn i q1 hvertfall.

1 Like