Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Solstad Farstad (SOFF) 1

Det står ikke at dem har oppdatert idag, men det må de ha glemt å registrere, NM er forlenget fra 6/7 til 9/7.

Normand Maximus CSV 09.07.2021 Mexico

Takk for gode oppdateringer- er på fjellet med dårlig dekning og da er dette kjærkomment.

2 Likes

3 dager?

Ja.
Er 99,99% sikker på at det stod 6/7 igår kveld da jeg sjekket.

1 Like

Stod 6/7 igår ja

Ja men ærlig talt. Ikke noe skryte av akkurat. Nå må vi få noen kontrakter over 6 måndeder her.

Stemmer det og det blir sikkert forlenget flere ganger.
Det viktigste mens vi venter er at NM tross alt hvertfall er i kontinuerlig jobb og har vært det siden nyttår.

I den grad noe irriterer/plager meg er det mer at det ikke er meldt kontrakter på Titus,spear,spark,sitella og Pioneer mer enn NM for øyeblikket. 3 av dem nylig reaktivert. Så kan man si at LPS sa på q1at ingen fartøy reaktiveres uten ny kontrakt, men likefullt synes jeg dette bør meldes, en viss verdi har det jo.
Spekulerer selv mye om hvorfor dette ikke er meldt, må være en god grunn til det selv om jeg ikke evner å se hvorfor.

Vi må ikke glemme oppi alt at det er sånn at det er overkapasitet på skip i markedet. Jeg ser ikke bort fea at det er noe av grunnen til at man holder kortene tett til brystet sett fra vårt ståsted…

Hvordan tenker du da egentlig?
I bransjen vet man vel fortløpende hva konkurentene foretar seg og screener kontinuerlig.

Jeg mener uansett at alle disse fartøyers kontrakter tilsammen er av vesentlig karakter og således er dem meldingspliktige.
Man snakker tross alt om 150-200 mill. tilsammen for en 3 mnd periode for disse fartøyene.
Uansett, et flott bidrag til q3 regnskapet.

Fra side 6 i q1 presentasjonen:

Number of active vessels: 75
Vessels in lay-up: 15
(5 of the lay-up vessels are being activated during 2Q 2021 due to awarded contracts)

Normand Titus inn i spotten ifølge Solstad sin egen spot side.
Tyder da på at den skal erstatte Normand Supra der.

Normand Titus PSV Equinor 12.07 Aberdeen

1 Like

Hmm, ser ikke bra ut kursmessig Soff. Får håpe det ikke kommer noen skikkelige røde dager på Ose nå

Satser på bonanza for energi etter opec møtet…

Jupp, hvis fingeren til kineserene. Uansett så er alt olje nede i søla

Ja, vi snakker hele tiden om NM, det værste er at kommer det noe i nærheten av noe som kan ligne en grønn melding fra Solstad så går vel kursen bananas, så syk har verden blitt.

Harde balletak all over the place.

så du har begynt å miste motet? tror nok det vil ta en tid før vi har noe å glede oss over… en omsetning på rundt 450.000 nok… er jo nesten istid…og kurser ned mot 5.4. ja nå trenger vi en endring til det bedre. Rodjer var jo sikker på langtids kontrakt med NM men… det ble en videre forlengelse i mexico. for meg så lå dette litt i kortene når jeg hørte talen på q1. …men kanskje kommer det noe nytt. men somrene pleier å være en ørken vandring… vi får håpe at vi snart ser lyset.

Hei Rodjer…ja når slike avis stykker kommer på trykk så tenker hvert enkelt menneske på hele bransjen inkludert solstad.
"Jorun Møgster " sammen med flere stod fram for noen måneder siden og ga uttrykk for at nå var det definitivt et skifte. videre ble dette også nevnt av adm. i tidewater…de snakket alle om høst 2021. men hva skal til for å løyse knuten?..de må begynne å leite mer…borre mer…men dette året er det et valg år. Venstresiden skal i manesjen…med mdg…sv…osv. og høyre sliter med KRF venstre…
de små partiene styrer når det gjelder kursen i miljø politikken.ting kan lett gå rett i grøfta…

når det gjelder NM. så tror jeg på videre forlengelse i mexico.

1 Like

Nja,
Jeg er fortsatt sikker på langtidskontrakt til Maximus!

men når tror du det kommer i mål? :orangutan: