Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Solstad Farstad (SOFF) 1

Trodde innen juni, men åpenbart trekker det ut.
Vet ikke hvordan dem tenker, om dem tar strøjobber framover mot klassing av båten for så å melde lengre kontrakt eller om dem melder kontrakt i sommer som gjelder etter klassing.
Aner ikke rett og slett, men båten vil Solstad hvertfall ha kontroll over, ellers hadde dem ikke fikset jobb til den fortløpende.
På samme måte tror jeg at dersom dem skulle måtte overta/kjøpe ut skuta ville dem ha måtte meldt det nå.
Ingenting tyder på at bankene presser dem for hardt hvertfall for tiden løper og jeg antar dete r bankene som blør denne tiden.
Synes dog det er litt rart at vi ikke har hørt noe angående den saken mellom NML og bankene, de skulle jo kreve tilbake kontrollen igjen fullt og helt.
De må ha funnet en midlertidig driftsform som alle parter er enige om men synes det er litt rart at det ikke da blir meldt, men det kommer vel kanskje ikke noe før lengre kontrakt meldes om hvordan det blir framover.
Det er dog uheldig for aksjekursen som stadig settes under press i påvente av at den saken der skal avgjøres, vi klarer ikke få opp interessen nok på kjøpersiden til å snu trenden uten noe krutt fra selskapet selv.
Og med langtidskontrakt og 40-70% oppgang er det fryktelig stor forskjell på om kursen står i 5 eller 9 kroner.
Men, man kan ikke annet enn å ta tiden til hjelp, være fortsatt tålmodig og satse på at dette ordner seg på en for selskapet og oss en fordelaktig måte og det tror jeg på.
Jeg mener helt klart at dagens kurs ikke speiler hva som ligger i selskapet, men markedet bestemmer og imens får man kjøpe hva man kan på disse nivåene. Snart nede der hvor jeg startet å kjøpe Soff aksjer medio november.
Bankene som selger tror jeg ville solgt seg ned og ut uansett om det foreligger en nm avtale imorgen, de ønsker ikke å sitte med interesser her.
Men, med en melding ville omsetningen tatt seg opp betydelig å man kunne blitt kvitt dem på en dag eller to, nå seigpines vi over uker siden omsetningen er så lav som den er.
Bankene sitter med interesser i nær sagt alle disse offshore selskapene og når omtrent alle sliter så vil dem vel ut der hvor dem kan.

1 Like

Oladunk gjør du meg en tjeneste?
Kan du slutte med de…punktumene hele tiden :stuck_out_tongue_winking_eye:

Spørsmålet er hvorlang ned vi skal. Går vi under 4,9 blir dette stygt. Men, jeg predikerer oppgang. Dog tidslinjen allerede er strukket utover hva jeg forventet. På den andre siden så har i slle fall jeg vært mest profitabel ved å holde langsiktig. Ser ut som soff ble regelen, snarere enn unntaket;)

Vi har opplevd en fallende trend over en relativt lang periode nå. Den faller ikke ekstremt mye pr dag, men opplagt at hvis den skal fortsette slik 4-5 mnd så er vi nær 0 :grin:, men det skjer selvsagt ikke, den snur på punkt.
Om det blir i morgen på 5,37 eller i neste uke på 5,12 vet ikke jeg, men den snur opp, det er helt sikkert.
Om vi er enige i at det fundamentale er på plass så er det et spørsmål om tid før den snur.
Den som ikke realiserer har ikke tapt en eneste krone.
Gud så mange jeg kjenner fra fb gruppen i Pho som var grovt i minus, mer enn en gang, det er de ikke idag :grinning:

Man vokser på dimond hands. Men der er ræva å være bag holder.

Denne bransjen vil dreie mer og mer mot det grønne og det vil skje ganske fort framover og det vil slå ut positivt på kursen etterhvert, det hersker det liten tvil om for det vil nødvendigvis bli ekstremt med arbeid forut.

Undrer meg hva LPS tenker om utviklingen. Selskapet leverte ikke overdådig i q1, men de leverte så inni granskauen mye bedre enn q1 i 2020, de har vunnet over Saipem, de har levert den ene kontrakten etter den andre i jevnt og stødig tempo siden desember.
De reaktiverer fartøyer i høyt tempo grunnet nye langtidskontrakter, de selger unna fartøy ihht restruktureringsplanen, alle psv’ene deres i spotten er mer eller mindre i aktivitet hele tiden til greie rater. Solstad har nesten holdt alle ahtsene i spotten i kontinuerlig aktivitet gjennom hele q2 til gode gjennomsnittsrater i motsetning til sine konkurrenter. Tja, synes det ser bra ut jeg og NM er i full aktivitet, kun en langtidskontrakt som mangler.
Gleder meg til slutten av august, da presenteres q2.

2 Likes

Dagens aksjonærliste som viser status etter fredagens handel viser at Sparebank 1 fortsatte å redusere på sine 2 konti i Solstad.

  1. SPAREBANK 1 SR-BANK ASA - KONTO #4 -122 065 -14,62% 712 850 0,95%

29 SPAREBANK 1 SMN - KONTO #3 -82 143 -27,73% 214 104 0,29%

Solstad har utviklet seg utrolig svakt kursmessig siste 6mnd, følger ikke AOW overhodet, men tok en titt på kursutviklingen der nå.
Og den har faktisk talt utviklet seg enda dårligere i den perioden, mon tro hva Røkke tenker og hvilke grep han tar framover.

Herlig kontrakt til CSV Normand Energy!

13 mns, pent- og start q3 det betyr vel nesten null dødtid

1 Like

Spennende den til Prosper og, 14 dager og potensielt 14 til🤔

1 Like

Hvor finner du den tildelingen?
Ser det er lagt til TBA i Westshore, men ser ikke noe mer noe sted, innside du sitter på? :grin:

Nei bare westshore, start 19juli og 14+ dd14 varighet.

Om man legger 375k til grunn for N. Energy er vi på 150mill for de 13 mnd, markedet toer foreløpig fortsatt sine hender…

Ser forøvrig at LPS skriver “key client”

“Solstad Offshore ASA has been awarded a contract with a key client”

Skrev denne 26/6, nå er første av dem i havn, Normand Energy.

Såvidt jeg kan finne ut er det flere fartøy triggere framover nå innen rimelig tid. (tenker fra imorgen og de 1-3 neste mnd.)

CSV Normand Maximus

CSV Normand Australis

CSV Normand Energy(Tildelt ny kontr. 6/7) OK.

CSV Normand Samson

CSV Normand Navigator

CSV Nor Valiant

CSV Normand Flower(litt i tvil om den er på utgående kontrakt, men tror det)

CSV Normand Frontier

Så her har vi en 6 - 7 veldig store CSV’er som man kan burde forvente noe på den nærmeste tiden. Så er det å håpe at Maximus landes først slik at man kan få satt bunnen en gang for alltid og bygge kurs og moment på de resterende fortløpende.

Her snakker vi potensielt flere milliarder i kontrakter og opsjoner og det sammenfaller så inderlig godt med Lars Peder sine refleksjoner ved q1 hvor han pratet om hvor heldig Solstad var som i det voksende markedet nå hadde muligheter med en relativt åpen kontraktsstruktur spesielt innen CSV flåten.

Og det er spesielt innen CSV flåten flere framholder at den store etterspørselen nå kan komme.

1 Like

Ikke lenge siden vi var på 80+ fartøyer i spotten i Nordsjøen, idag teller jeg 72, men i praksis er det færre enn det. Sea Spear er blant annet der, den er i Murmansk og således skal den ikke være registrert i spotten med “inhouse”

Forøvrig spent på om vi ser 5,70 utover dagen.

Forbannelsen er ikke løftet. Tror derfor vi skal ned før det skjer særlig med bevegelser oppover.

Nå må du ikke være så negativ Wonka :rofl: :rofl:

Jeg er nok noe negativ. Men jeg tar det med et smil- fordi jeg har ikke mistet trua på soff. Venter litt til så kjøper jeg mer. Akso er på vei opp og vil hente så mye som mulig der før jeg er over eksponert i soff

1 Like