Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Solstad Farstad (SOFF) 1

Såpass ja, ja jg sa jo Lps samler i bulk på disse småmeldingene😂

Det er jo masse gode nyheter her selv om det nok ikke er så voldsomme verdier- men forlengelse av pågående kontrakter er min favoritt, det sikrer null dødtid og forutsigbare utgifter.

Ddet mest spennende er jo det på slutten om ahtsene i nordsjøen for q3 og q4🤔, der kan det jo være snakk om alt fra noen titalls til flere hundre millioner i inntekter

1 Like

Ekstremt positiv melding dette.
Bankene er det lite å gjøre med

Salgsmulighet for bankene.

Nå går alt til helvete etter UAE planene;( Edit: for en periode.

Hva er vanlig omsetning ecentlig? Ser ut som en av bankene benytter anledningen nå og spiser opp oppgangen etter nyheten

1 Like

Ligger vel ofte på 2-300k

@Metallian

Dette betyr faktisk at dem trekkes ut en etter en om ikke lenge, sikkert allerede i august.

Solstad’s anchor handlers currently trading the North Sea spot market have been awarded multiple project contracts in Q3 and Q4 2021.

Det jeg lurer på e rom de AHTSkontraktene er med i de 1000døgnene…det virker sånn men samtidig ikke, for da er det snakk om så få døgn at det knapt er verdt å merke når jeg regner på det…

Blir meget spennende å se hva som skjer, husker med glede Totaljobben fopr Drott/prosper på 800k/dag tilsammen i flere mnd :smiley:

https://www.facebook.com/100149353422046/posts/3481058575331090/

Ja men det er vel meldt fra før?

Hva tror du om verdien på de 3 meldingene vi har fått på en uke nå?
500mill?

1 Like

Seier vel sitt om både sentimentet og innsatsen SOFF ligger i å sikre kontrakter. Min tro til snarlig avklaring av NM er forsterket.

1 Like

Vision, Energy og dagens? Vi er på minst 500mill ja, men tror mer. Sier vi:
Vision 500 dager a 0.4
Energy 400 dager a 0.35

Så har vi 1000fartøydøgn idag la oss si 0.15 da konservativt

200mill+140mill+150mill blir 490mill og da tar jg ikke med opsjonene og tror jg er litt konservativ på ratene og. Vanskelig å vite med dagens melding hva om noe som er de ahts kontraktene de ikke spesifiserer. Ratesnittet der kan fort være betydelig over 0.15, det er nok omtrent det psvene får nå om sommeren. Ang Vision og Energy kan jg være way off, men det er store båter, særlig Vision er jo flott, de kan raten likegodt være 0.5-0.6

2 Likes

Veldig spent på om det ble et kursmessig vendepunkt idag

hva tror du Rodjer?.. uansett det ble volum… det trenger vi

Jeg tenker at jeg hvertfall er ekstremt fornøyd med hva Solstad inngår av kontrakter. Justert for flåte, se hva Solstad fikser versus de andre sammenlignbare selskapene på OSE, likevel får vi nesten daglig mest bank på kursutviklingen.
Heldigvis skjønner man hvorfor og når bankene tar pause og eller er ferdige med dette ned/utsalget kan vi få en hyggelig reise.

@OLADUNK1, for å si det på en annen måte, synes ikke det er selskapet sin feil at kursen er hvor den er nå.

Ved å bruke egentlig svært lave rater for psv og csv samt flat rate på dagens kontrakt til 130k så har dem de første 5ukene i q3 levert kontrakter for ca. 700 mill.(psv 130k, Vision 450k, Energy 280k)

Hittil i q3 har selskapet meldt:

1 Like

Ja. Det blir spennende å følge med solstad offshore. Hvis situasjonen viser forbedring av kvartals resultatene samt økt omsetning så vi dette gi en utvikling på aksjen oppover. Jeg har troen på Solstad offshore men som nevnt før så må man ha is magen og se lenger enn 1 års tid. Selvfølgelig så vil en avklaring av situasjonen rundt NM samt evt . langtids kontrakt gi kursoppgang når dette skjer. Ja som du har nevnt. Det kommer. Det tror jeg også, men kursutviklingen har jo vært veldig belastet av disse bankene som skal ut og vil legge også en fremtidig demper på kursen

1 Like

Vips så steg ratene på ahts i spotten ganske kraftig.

NEW [NJORD VIKING](javascript:void(0):wink: Petrofac Heading Control GP3, D/D 14 11/07/21 GBP 30000
NEW [SKANDI HERA](javascript:void(0):wink: Shell UK Prelay Ocean Endeavor, D/D 14 11/07/21 GBP 30000
1 Like

@Metallian

Du spurte om volumet i Soff aksjen. Siden 1.juni og til og med igår har snittet vært ca. 229k aksjer omsatt daglig.
Idag altså 664k.

Perioden siden nyttår til igår= 413k/dag i snitt.

1 Like

Da spørs det om ikke minst en av bankene benyttet nyheten til å lette seg enda mer

Det tror jeg nok helt sikkert. “Alle” andre er jo i minus😂
Nå mangler vi NM avklaring så kan dette bli særdeles spennende.

1 Like