Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Solstad Farstad (SOFF) 1

Normand Pioneer på god vei til Murmansk🤔

1 Like

Ja og den er ikke meldt enda, nytt oppsamlingsheat på vei?

Virker som SOFF er i godt driv med å sikre seg kontrakter. Kanskje det kommer en her også. For å være helt ærlig så bryr jeg meg fint lite om kursen akkurat nå. Nå må institusjonene som vil ut av SOFF bare benytte seg kontraktsveldet forhåpentligvis er under utvikling.

1 Like

5.3 tettet… Olaladunk

ka har du tetta med? tror ikke du har stor nok fing te det. snart setter bankene i gang igjen. ha ha bare tuller. tror på en oppgang i dag

Subsea7 sin fornybardel og OHT slår seg sammen til Seaway7 for å møte etterspørselen fremover…Veldig interessant… Vi får håpe Aker/Soff finner på noe lignende snart, tror det kan heve verdien ved å synliggjøre mulightene- Soff stiller vel da me dnoen båter og Aker med kapital tenker jeg, Aker som største eier…?

200k tilsalgs på 5,70

Du er nok inne på hva som kan komme til å komme, tenkte det samme da jeg leste børsmeldingen fra Subsea7 og OHT

Ingen banker som solgte på mandag ifølge dagens liste.

|Topp 50 total|+32 999|+0,05%|60 240 522|80,2%||

Hva tenker du det vil ha å si for oss småaksjonærer?

Tror det gikk en del i går fra bank. Men det vil jo tiden vise. Så lenge øvrige aksjonerer ikke selger så er det ok.

Det gikk nok garantert noen hundre tusen aksjer fra Sparebank1 igår.

Ifølge dagens liste som gjelder fra mandag så har de to bankene som har trykket kursen den siste tiden igjen ca. 940k tilsammen.
Etter dagen igår kan man håpe at de er nede mot 500k(tirsdag og onsdagssalg)

Jeg skrev vel at jeg håpet de kunne være helt ute innen imorgen, tror ikke det går, men de er snart ferdigsolgt.

1 Like

Vanskelig å si men jeg tror jo det vil synliggjøre verdier og gi et løft for omtale så jeg troir det vil bety verdistigning for alle som har aksjer.

Definitivt enig, vanskelig å se hvordan det kan påvirke oss negativt.
Spørsmålet som jeg selv har spekulert i er om dem ønsker å innlemme NM i et eventuelt utskilt selskap.
NM er godt egnet som Havvind fartøy, men mulig havvind ikke gir nok til å forsvare det versus oljerelatert som fartøyet tross alt er bygget for.

Men, folkens, en annen sak.
Man vet at selskapet skrev ned verdiene knyttet til Maximus til 0 i q4.
Ved ny 2-3 års kontrakt nå, hvordan i huleste tror dere det vil prege regnskapet? :rofl: :rofl:

Nedskrivningene i q4 var på 862 mill, det meste tilknyttet NM står det å lese.

Ganske frustrerende å registrere dagens og siste tids kursutvikling, spesielt om man gløtter på flere av de andre sammenlignbare selskapene.
Solstad faller som oftest tyngst, de melder uten tvil ekstremt mye mer kontraktsdøgn enn de andre, de har prosentvis lavest nedgang i inntektene både i q4 2020 og nå i q1.(også justert for Saipem forliket)
Flere av de andre er således også inne i vanskelige restrukturerings diskusjoner, Solstad er ferdig restrukturert.
Her holder vi på og kødder på 5-tallet grunnet Maximus som ærlig talt er i jobb.(bankene er selvsagt et annet og ikke ubetydelig moment, men uavklart NM situasjon bidrar til at vi ikke får nok kjøpere på banen)

Hvis Sparebank 1 går mot slutten nå så kan salget bli mer aggressivt. Ikke uvanlig på siste del av volumet for å bli ferdig

1 Like

Godt poeng @Harlind

Solstad ansetter nye medarbeidere i høyt tempo, nye 121 ansatte siste 2-3 ukene.

We are proud to have

3538 Var 3417 for 2-3 uker siden

116

9

Vanskelig å tolke dette negativt!

1 Like

Det korrigerer bredt. Dagens nedgang spiller ingen verdens rolle. Det som spiller en rolle er at stortsett alle selskaper som er underpriset korrigerer.