Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Solstad Farstad (SOFF) 1

Ja i dag viser vel Soff styrke etter en langvarig utpining

Litt enig, men er ikke fornøyd om den ender dagen med større nedgang enn dof, eiof, havi og siem sett i lys av Solstad sine 3 solide kontraktsmeldinger siste 7-8 dagene.
De andre har færre fartøy, men melder knapt kontrakter

Falt betydelig mindre enn hovedindeksen idag og det må man vel si seg tilfreds med tross alt.

Syns boka ser litt spennede ut nå. Kan det være duket for oppgang her nå tro?

Oppgang blir det nok, men hvorvidt vi karrer oss over 5,7-5,8 er høyst uvisst før disse bankene er ute.

Var ikke rare volumet her
Må komme en dipp. Håper SB1 kaster siste korta idag

1 Like

Dagens liste som viser endringer tirsdag viser at den ene banken lempet ut endel og var nesten tom.

  1. SPAREBANK 1 SMN - KONTO #3 -90 076 -38,9% 141 453 0,19%

En ny inn på listen:

  1. SP INVEST AS - KONTO #2 INN 100 000 0,13%

Disse i tillegg til noen mindre endringer på topp 50.

SPSR hadde fortsatt igjen 712k pr tirsdag.
12. SPAREBANK 1 SR-BANK ASA - KONTO #4 712 850 0,95%

dobbelpost
Er du egentlig en robot Rodjer?

Haha, beklager, poster i fb gruppen parallelt, så ble litt rot, ingen robot :rofl:

Men, ja, vi må få disse to bankene ut nå!

Ikke mye som har endret seg her mens jeg har vært på fjellet, bankene som fortsetter å holde skuta nede :disappointed:?

Jepp, @Andyboi, bankene holder det gående.

Ser virkelig fram til q2 den 24.8. Har sett litt på tallene fra q2 2020 og det vil etter alle solemerker bli en ekstrem forbedring.

I q2 2020 kom det 960 mill. i impairment.
Er det sannsynlig at man vil nedskrive verdiene ytterligere nå i q2? Nei, mener jeg. Begrunnes med markedsbedring, reaktivering av fartøy samt at man selger fartøy i det store og hele til verdi i bøkene ref. “ingen vesentlig effekt på regnskapet”

Inntektene i q2 2020 var på 1,33 mrd, i q2 2019 var de på 1,37 mrd.
Med 970 mill i inntekter i q1 tror jeg det blir vanskelig å nå 1,3 mrd nå i q2, men tror ikke det blir veldig langt unna med flere fartøy som genererer inntekter i q2 enn det var i q1 samt flere operative døgn i spotten i q2 enn i q1.

Blir veldig spennende.

Konklusjon: Media overskriftene tror jeg blir særs hyggelige.’’

Men, @Andyboi, tenker vi snart er i blått trerreng for dagen :grinning:

1 Like

Jo lengere det drøyer med Maximus jo mer tjener Soff og Maximus blir kanskje ikke så viktig lengere for kursen?

Litt usikker om jeg skjønte den helt, men jeg tror usikkerheten er stor rundt hvor mye NM genererer av inntekter akkurat nå basert kun på media omtalen i mars hvor det stod å lese at ratene var betydelig lavere enn for Saipem.
Nå er det heller ingen som vet ratene når dem jobber for, ja jeg antar Valaris siden dem eier/opererer Joe Douglas.
Men, for alt vi vet kan disse oppdragene dem tar i “spotten” nå være meget bra betalt.
Og det er kanskje også årsaken til at man ikke hører noe fra bankene, de ser at Solstad er i stand til å fikse solide inntekter.
Men, på et tidspunkt må vi snart høre noe, for jeg antar at bankene også vil ha inntekter på fartøyet og akkurat slik situasjonen er rundt eierforholdet nå er jeg usikker på hvordan dette fungerer i praksis.

Virker som noen endelig begynner å bli lei i DOF, 0,455 kr nå. Må jaggu si rederi-aksjonærer har god tålmodighet :stuck_out_tongue_winking_eye:

1 Like

Man er rimelig tøff i trynet om man tør investere i et selskap hvor man forhandler om framtiden og hvor selskapet i klartekst flere ganger skriver at forhandlingene er vanskelige og komplekse.

Det jeg prøvde å si at Soff tjener peng og jo mer peng på bok så vil det etterhvert kunne viske ut usikkerheten om konkurs grunnet Maximus…

1 Like

Sånn ja.
Enig i det, nå har jeg aldri fryktet konkurs uansett om selskapet må overta NM fullt og helt, det finnes nok flere ok løsninger ved en slik utgang.
Men, ingen tvil om at det er en fordel at NM er i full aktivitet døgnet rundt og det har den vært de siste 7,5 månedene nå.

Ellers er jeg svært fornøyd med alle de siste kontraktene siste tiden, ypperlig.
Undrer meg likevel over hvorfor man ikke enda har meldt kontrakt på CSV Normand Pioneer som nå snart ankommer Murmansk.
LPS er en luring.

Maximus har vært en byrde for kursen rett å slett fordi mange mente dette kunne pontesielt kjøre Soff i skjæra.

1 Like

Ja, eneste i DOF er at man sikkert får en god trade den dagen de kommer til enighet(som i Prosafe), men dagens aksjonærer vil jo uansett bli utvannet.

Men tilbake til Soff, dersom ikke bankene hadde presset ned kursen, så antar jeg kursen ville ha vært godt over 6 kroner nå, de hanker jo inn kontrakter som bare det. Gleder meg veldig til Q2 :slightly_smiling_face: :crossed_fingers:

1 Like