Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Solstad Farstad (SOFF) 1

Kom over denne da jeg søkte litt rundt.

1 Like

Registrerer at Normand Fortress endelig er i bevegelse.

https://www.vesselfinder.com/?imo=9371218

1 Like

Her prater man litt om Solstad siste kontrakt i Afrika(var vel Normand Jarstein mener jeg å huske)
Spol fram til 19:30

2 Likes

Har sett litt på hvilke fartøy som pt ikke er i oppdrag av de som skulle/burde/kunne vært det ift oppsettet i q3 slide 17,18 og 19.
Tar forbehold om feil, men i grove trekk ser det slik ut.

26 CSV oppgitt i tillegg er Norman Fortress tatt ut av opplag og klargjøres for oppdrag.
Normand Mermaid - Haugesund
Nor Spring - Kabil
Far Samson - Husøy
Normand Energy - Fikk nettopp en 5mnd kontrakt som starter i februar.
Normand Fortress - Halsnøy Dokk
22 av 27 fartøy på kontrakt eller spot oppn 5mnd kontrakt som starter i februar.drag. Utnyttelse pr idag 81,5%

35 PSV oppgitt.
Far Seeker -Australia
Normand Service - Aberdeen
Normand Sitella - Langevåg
Sea Flyer - Abelsnes
Sea Spark - Flekkefjord
Sea Spear - Flekkefjord

29 av 35 fartøy på kontrakt eller spot. Utnyttelse pr.idag på 82,9%.

20 AHTS er oppgitt.
Bos Torquesa - Rio De Janeiro
Far Scout - Rio De Janeiro
Far Stream - Brunei
Far Sword - Kabil
Far Captain -
Normand Prosper - Bergen
Normand Ranger - Ålesund
Normand_Ivan - Storesund

12 av 20 fartøy på kontrakt eller spot. Utnyttelse pr.idag 60%.

Fartøyene som er oppgitt her er følgelig de som ikke pt er på oppdrag.

1 Like

Da er Normand Fortress løs fra kai etter 4,5 år til kai og en liten pit stopp på Vico kai så går turen til Halsnøy kl 0600 i morgen tidlig med god følge av T/B Rodny :grin:

2 Likes

På Westshore kan man lese at oppdraget for Aker BP som Normand Serenade fikk igår er avlyst,

http://westshore.no/

Serenade er nå på vei til Ula og på Solstad sin hjemmeside står det at den er på en 10 dagers jobb for Aker BP(bekreftes også på Vesselfinder at fartøyet er på vei til Ula nå), så stadig ny aktivitet.

Normand Serenade PSV Aker BP 30.01 / Term 10.02 Stavanger

https://www.vesselfinder.com/?imo=9408229

Har registrert stor aktivitet på face siden til Soff.
Får håpe det gjenspeiler seg i aksjen. I morra derimot tror jeg alt vil gå trått på OSE.

Vanskelig å forutse retningen på noe som helst for tiden, mye opprør, spennende å se hvordan det ender😀.
Men med Fortress i dokk nå og høyere aktivitet generelt etter hva jeg kan se så kan det vel snart lukte flere langtidskontrakter.
En 2-3 års kontrakt for Maximus og kontrakter for to til fire av de andre som ligger også ville gitt en kjempe boost.
Sitter rolig og avventer, har trua på prosjektet Solstad etter restruktureringen.
Hadde også gjort seg med en melding om noen av fartøyene som skal selges/skrotet.

Ingen tvil om at det er spennende tider. Har også troa.
Bare litt vondt å se hvor kursen er nå :wink:

Jo, det kan du si og er selvsagt enig i at Soff har fått mye pryl siste ukene, samtidig er det verdt å merke seg at kursen tross alt er 43% høyere idag enn for 2 mnd siden.
At aksjen falt tilbake fra dobling på en måned var nok ikke så rart samtidig har vi hatt Danske Bank som bidro sterkt negativt ved deres nedsalg. Ser forresten nå at dem har begynt å kjøpe igjen.
Blir det en hard uke for alle verdens børser denne uken er nok kanskje 6 tallet unngåelig uten bidrag fra ledelsen i selskapet med nye kontrakter, men når det snur en dag så snur det kraftig også for Soff, så dette er forhåpentligvis relativt kortvarig dipp som ikke var til å unngå med all ståhei i finansmarkedene.

Men Soff melder mange kontrakter, de viser at de er på hugget og de evner og karre til seg relativt mange både lange ogg mellomlange kontrakter og flere tror jeg det vil komme de neste dagene og ukene.

2 Likes

Fra Investtech.

Solstad Offshore ligger i en stigende trendkanal på mellomlang sikt. Stigende trender indikerer at bedriften er inne i en positiv utvikling og at kjøpsinteressen blant investorene er økende. Aksjen nærmer seg motstanden ved cirka 10.00 kroner, noe som kan gi en reaksjon ned. Et brudd opp gjennom 10.00 kroner vil imidlertid være et kjøpssignal. Volumtopper og volumbunner korresponderer godt med topper og bunner i kursen. Dette styrker trendbildet. RSI-kurven viser en fallende trend, noe som er et tidlig signal om mulig vending ned også i kursen. Aksjen anses samlet sett teknisk svakt positiv på mellomlang sikt.

Anbefaling en til seks måneders sikt: Svak kjøp

1 Like

@Kjell_Makrell

Kom til å tenke på at når dem velger å sjekke/sette istand Normand Fortress for oppdrag, ja da kan det være en positiv dreining i siktet.
Fartøyet har såvidt jeg kan forstå lagt i opplag i nærmere 4,5 år.

Nå ble det hvertfall aktivitet, matching halt.

1 Like

Fornybar/havvind-oppdrag

https://newsweb.oslobors.no/message/523526

1 Like

Ja, legg spesielt merke til siste avsnitt.

“The contract is the first being awarded by MHI Vestas to Solstad and is
considered a milestone in our work towards further enhance our presence within
the worldwide offshore-wind markets.”

1 Like

Så den meldingen forsent
Pokker
Ja den hinter kanskje til det vi håper litt på?

1 Like

Good spotting / digging @Rodjer ! Denne båten som skal brukes til kontrakten som ble meldt idag.

For min del framstår det lite rasjonelt å se at investorer selger Soff på disse nivåene.
Tror snart det er på tide å innse at Havvind kan bli det store de neste årene, SOLSTAD viser at de vil være med.

Første gang siden jeg begynte å følge Westshore at det har ligget 4 oppdrag klar for tildeling.

Date Charterer Scope of Work Commencement
NEW Equinor Energy AS Supply duties, D/D 14 01/02/21 - 03/02/21
29/01/21 Chrysaor Supply duties, D/D 14 01/02/21 - 02/02/21
29/01/21 BP Exploration UK Supply duties, C/R + opt 30/01/21
28/01/21 PSE Kinsale Energy Supply duties, 1) 20 days firm + D/D 20 or 2) 50 days firm + D/D 20 08/02/21 - 12/02/21

http://westshore.no/

2 Likes

Tenker sånn i all enkelhet at avslutning over 7,60 (og MA50) idag er positivt. Stochastics viser også tegn til vending.

Fundamentalet fortsetter å styrke seg med senest idag en nyhet som selskapet selv omtaler som en milepæl ifht “å være med” og/samt ta del i utviklingen som skjer innenfor fornybar.

Liker det jeg ser! Har som tidligere nevnt økt noe nede ved 7 blank.

EDIT: Om vi avslutter over 8 og spesielt ca. 8.20 (MA20) så er det selvsagt veldig positivt også :wink: Men har god tid og vil at vendingen skal være så robust som mulig.

2 Likes