Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Solstad Farstad (SOFF) 1

Synes futtene endrer seg litt nå, mulig fallet på OSE vil avta utover.

1 Like

Rister i treet. Det er Teigland og ASP mener jeg

1 Like

Haha, ja, jeg er ikke uenig i det synet :grinning:

Men, ASP har sittet veldig lenge i ro med sine 300k, men jeg tror ikke de er alene

Hvis det stemmer er jeg meget fornøyd. Men du skal ikke se bort ifra at det var han som kjøpte en del fredag og solgte igjen. Ikke ukjent han

Fra dagens liste:

  1. ATLE SANDVIK PEDERSEN (f. 1966) 300 000 0,4%

Han har sittet i ro med de 300k i ca. 40 dager, han var oppe i 345k den 2/6.

Er jo greit volum og prisen holder seg bra. Tok litt AKSO i dag jeg for min del. 3mrd i kontrakt der kan jo fort dryppe litt på SOFF i 24/25

Rart med Akso idag, skulle tri det drog opp. Det er slik jg ser det allrid positivt fir Soff, om enn indirekte, når akso, akerbo, aow får jobber fremover.

Så er spørsmålet om man skal være gretten for at Soff er ned 9% i dag, eller happy for at den er opp 10% siden stengning torsdag (når Osebx i samme periode har falt 3,5%) :slightly_smiling_face:

1 Like

Synes valget er ganske enkelt.
Tror vi skal være evig takknemlig for oppturen på fredag uansett hva den skyldtes.

Etter slike dager kommer det alltid solskinn, spørsmålet er om det blir imorgen eller onsdag.

Altså liker ikke topper etterfulgt av lengere nedganger. Reaksjonen var mest sannsynlig skapt av at bankene nærmest var ferdig solgt. Nå ha vi gått nedover siden januar. Blir litt for tåpelig å si godt det går ned igjen. Håper den holder seg over 6 ved slutten av dagen

Tror ingen her sier at det er bra at det går nedover, men uansett hvor mye vi har falt de siste månedene ble dagens fall ikke til å unngå etter fredagens heftige oppgang samt OSE som er ned 2,2% i skrivende stund.
Holder vi oss greit over 6 idag tror jeg vi skal være rimelig tilfreds, det var et gap å tette, kommer ikke utenom det vel?

Alle 4 ahtsene av Soff er i drift i spotten og med unntak av Australis er vel alle fartøy som kan være på oppdrag på oppdrag.
Ligger 2 psv’er i spotten i Nordsjøen uten jobb, men utover det virker butikken å surre greit.

Men en sak irriterer meg noe jævlig og det er hvorfor dem ikke melder kontrakten til CSV Normand Pioneer, måtte jo være en perfekt dag å melde den på idag.
Så kunne dem kjørt på med ny 3mnd kontrakt til CSV Normand Frontier i Brasil også i samme slengen, slikt plager livet av meg, håper de har en alvorlig god grunn for ikke å ha gjort det.

Virker urimelig det meste på børs. Jeg har faktisk ikke lyst til å sitte long på børs når okt november kommer. Lukter så sykt nedtur rundt denne tiden. Så får håpe soff kommer seg før den tid. Opec åpner kranene mer. Holder prisen seg over 65 dollar skal vi være meget fornøyd. Ervel begrensningene som har begrenset oppgangen til diverse oljerelatert også

Voldsom spread på selgersiden nå, spennende å se om den kjøres oppover før stengetid, om flere spekulerer i at dagen idag var korreksjon og en betydelig bedre dag imorgen.

Ja, der endret selgersiden seg, men da jeg skrev lå dem fra 6,14 til 6,49

Viktig ikke å miste motet av en dag som dette @Kjell_Makrell , det meste som kommer ned kommer opp igjen.
Mange som taper penger på slike dager som idag, man selger i panikk, særdeles sjelden at det lønner seg.

Jisus, en skikkelig godgutt som la ut 2k på 5,91 i auksjonen :cold_face:
20 unødige øre ned grunnet det der.

Selvfølgelig måtte vi slutte under 6 kr :disappointed:

Olja får seg en knekk gitt:

Liker at jeg tok ned risk litt på fredag. Kan jo fylle på igjen om det faller litt i morgen og. Syns SOFF holdt seg bra gjennom dagen.

1 Like

Kurs ift fredags morgen kl 08:59 er ok, men helt unødvendig slikt som skjer i auksjonen.

1 Like

"Tror på videre oppgang
For øyeblikket er Englands gjenåpning, som kommer til tross for høye smittetall, det alle følger med på, ifølge porteføljeforvalteren. Hvordan gjenåpningen utarter seg vil komme til å påvirke aksjemarkedene. Dersom det ikke går bra, kan man få en større korreksjon, mener Chen.

Slik det ser ut nå, tror ikke Chen at nedgangen er starten på en større korreksjon, som han definerer som et fall på 10 prosent eller mer.

Han tror derimot fortsatt på oppgang, både globalt og i Norge. Men en kraftig vekst lik den som har vært det seneste året, fremstår lite sannsynlig i forvalterens øyne. Chen har mest tro på de norske aksjene.

– Vi tror på 5 til 7 prosent oppgang de neste 3 til 12 måneder, som er forventet normalavkastning for aksjer, for det globale aksjemarkedet, mens vi tror på en høyere oppgang i Norge, sier Chen til E24."

Så får vi se imorgen og dagene framover :grinning:

Fin start på kursen idag.

Ahts ratene er fortsatt meget bra, rundt 400k/dag, dessverre ikke sprekt for psv🤔