Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Solstad Farstad (SOFF) 1

1 Like

Sommertørken er tilbake i volumet, men på et høyere nivå enn på en stund. Enig i at det tekniske ser bedre ut. Lages en utskytningsrampe for gode nyheter :slightly_smiling_face:

1 Like

Kontrakt i dag og…

Solstad Offshore ASA is pleased to announce a new contract for the CSV Normand Jarstein to DeepOcean AS. The vessel will support DeepOcean`s IMR, light construction, offshore renewables and recycling projects. The contract will commence in 1Q 2022 and have a firm period of hire until end 2023. Additionally, DeepOcean holds an option to extend the contract until end 2024.

3 Likes

Flott med vridningen til renewables

Tenker vi snakker 3-500mill her… Og jg sa vel igår at neste lange csv kontrakt kom innen renewable/havvind😄

6 Likes

Mulig jeg er litt for optimistisk, men tror en klar vending i kursen er rett foran oss

2 Likes

Kontraktene kommer på løpende bånd i hvertfall. Ikke sååå lenge til Q2. Greit å ha cash klar da…

1 Like

Volfsomt trykk på ahts i spotten nå, det kommer til å bli bra rater en stund til, julisnittet blir på 300+ ser det ut til

Og btw- jg sa etter forrige melding at det kom ny melding snart. Jeg gjentar den, for Jarstein var ikke med i min vurdering. Jeg tror vi innen kort tid går en ny melding :thinking: ikke nødvendigvus stor​:face_with_raised_eyebrow:

2 Likes

– Oljeprisen kan stige til over 100 dollar fatet | Finansavisen

Syns Soff ser bedre ut nå enn på lenge.
Må dessuten be om unnskyldning @Rodjer for min triade med skyld og dritt. Er ikke lett å holde humøret oppe når ute på jobb og full sommer hjemme…

4 Likes

Unnskyldning accepted.
Vi har vel alle trådd litt feil av og til, hører med i livet det, viktigste er at vi alle kan erkjenne og beklage overtramp.

Nå satser vi alt på at vi alle lykkes i Solstad framover, hvertfall meget hyggelige meldinger de sender ut ganske hyppig.

1 Like

Syns kursen holder seg meget gidt, vi er tross alt på bortimit dibbel av normal omsetning.

Faller sikkert litt tilbake flr stengbing slik vinnerajsjene ifte gjør men yansett en bra dag.

Prnuh er vi

Opp 15% sist uke
Opp 4% sist mnd
“kun” ned 4% siste 3mbd så vi begynner hente oss litt inn.

Skulle ønske jeg var like drita som metallian er akkurat nå

1 Like

Ikke utenkelig at den kjøres noe ned på slutten, men heller ikke umulig at den kjøres opp mot dagens HOD heller på slutten, uvisst egentlig.
Kursen er opplagt langt under hvor jeg mener den hører hjemme, men det er positivt å se at den nå er i ferd med å hente seg noe inn igjen, det lover bra for fortsettelsen.

Mange flere fartøy som man snart skal kunne forvente nye kontrakter for, Normand Australis, Normand Pioneer, Normand Maximus, Normand Samson, Nor Valiant og Normand Flower.
Dersom bankene nå holder seg unna salgsknappen kan man kanskje forvente oppgang på meldingene framover, hadde ikke vært å forakte.

:grinning_face_with_smiling_eyes:
Pølsefingre og mobil🤭

Hehe, kjenner til det. Er ikke flink på den jeg heller

Ja, vanskelig nok å skrive på mobil edru ikke enklere med 3 i promille :rofl:

2 Likes

@rosk82, @Hpbjorn eller andre med litt kompetanse innen TA, ville satt stor pris på om en eller annen hadde mulighet og gav oss litt om hvordan Soff ser ut etter dagen idag.

Overraskende for meg ihvertfall dro den på 2% i sluttminuttene😳

Det er gøy, blir spennende å se imirgen😃

@Rodjer har du en oppdatwrt oversikt over de csvene nå med suste 3 kontraktene?

Denne du tenker på?

Såvidt jeg kan finne ut er det flere fartøy triggere framover nå innen rimelig tid. (tenker fra imorgen og de 1-3 neste mnd.)

CSV Normand Maximus

CSV Normand Australis

CSV Normand Energy(Tildelt ny kontr. 6/7) OK.

CSV Normand Samson

CSV Normand Navigator(Tildelt ny kontrakt 20.7) OK.

CSV Nor Valiant

CSV Normand Flower(litt i tvil om den er på utgående kontrakt, men tror det)

CSV Normand Frontier (Tildelt ny kontrakt 20.7) OK.

CSV Normand Pioneer
CSV Normand Jarstein(Tildelt ny kontrakt 22.7)OK. Denne hadde jeg ikke på listen.

1 Like