Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Solstad Farstad (SOFF) 1

regner med at det blir ytterligere forlengelse der nede, men at de kjøper seg litt tid for å forhandle en betydelig lengre forlengelse.

Den kontrakten bør f**n meg være god :sweat_smile:!

Vi får håpe det. det skal være gode tider for slike konstruksjonsbåter, ergo må de selge seg dyrt eller forbli i spot markedet og vente på noe bedre. uansett så vil det komme før eller senere. Der er jeg enig med “Rodjer”

Faktisk 428k om man bruker valutakalkulatoren @Metallian, meget bra og nå er det bare Sapphire ledig av “våre”, lett vedlikehold til og med imorgen så får vi håpe den sendes ut på noe fruktbart den også.
Solstad fartøyene i spotten har generelt hatt ekstremt få liggedøgn sammenlignet med hvertfall q1.

1 Like

Stemmer, vi har opplevd en lignende kort forlengelse på 2 eller 3 dager tidligere uten at det betydde annet enn at den fortsetter som tidligere.
Men, det er lov å tro og håpe at ratene nå er stygg gode slik at man blidggjør kreditorene inntil man slenger en ganske overbevisende langtidskontrakt på bordet.

Men likte at dem tok tak i og oppdaterte fartøyene så snart jeg sendte dem mailen, tror ikke det gikk mer enn 15-20 min før Frontier var fjernet og endring på NM var et faktum

1 Like

I sum er vi nok veldig enige @OLADUNK1

1 Like

De har den siste tiden vist at de er ekstremt dyktige på å sikre kontrakter, noe som i mitt hodet absolutt bør styrke markedets tro på en god kontrakt til NM.

Edit: hadde vært interessant og sammenlignet sikrede kontraktsdager i 2021 kontra tidligere år :slightly_smiling_face:

Sett utenfra ser det utelukkende ut til at Solstad foretar mange riktige valg om man ser på utviklingen i spotten sammenlignet med de fleste andre hvertfall.
De har ekstremt få liggedøgn, de oppnår ofte høyeste rater og har spesielt ahtsene i nesten kontinuerlig drift den siste tiden.

At kursen lagger bør man skylde/takke våre medaksjonærer for, den gjenspeiler hvertfall ikke aktiviteten som selskapet leverer.

Oppdrag som Drott nå er på samt også antageligvis Prosper og Sigma også så vil jeg anta at disse fartøyene pr dag drar inn ca. 1-1,2 mill. Og dersom man sier at kostnadene pr dag er 450k så blir det et greit daglig pluss bidrag til kassen nå.

3 Likes

Alle 4 ahtsene i nordsjøen har lenge gått på 3-400k/dag nå. Seie me 800k/dag i utgifter og 1500k/dag i inntekter er det 700k/dag i overskudd, 5mill i uka og 20mill på en mnd, og da er jg litt konservativ.

2 Likes

Helt enig i hva du skriver og i gode tider er dette bonus fartøy/inntekter, mens det selvsagt bidrar negativt i mye av den tiden vi har vært gjennom.

@OLADUNK1, du har egentlig bare en oppgave ift Solstad idag og imorgen og det er å følge Maximus sine bevegelser :rofl: :rofl:, siden jeg antar du er “live” på marine traffic

Flere positive signaler :slightly_smiling_face:, fra DN Investor:

"Venter gode kvartalstall fra Subsea 7

Offshoreselskapet Subsea 7 ventes å legge frem en justert ebitda på 154 millioner dollar for andre kvartal 2021, sammenlignet med -9 millioner dollar samme kvartal året før.

Det fremgår av estimater Infront har hentet inn fra inntil ni analytikere for TDN Direkt.

Omsetningen ventes å bli 1.187 millioner dollar, mot fjorårets 754 millioner dollar, mens driftsresultat estimeres til 47 millioner dollar. Året før leverte selskapet et driftsresultat på -930 millioner dollar.

Seks av ni analytikerne har kjøpsanbefaling på Subsea 7-aksjen og tre har holdanbefaling. Gjennomsnittlig kursmål er 101 kroner per aksje, varierende fra 87 til 111 kroner."

2 Likes

Tok litt mere i denne i dag (10k) ikke så mye, men har en ok post fra før.

1 Like

Ganske sikker på at det er nordnettere som selger idag, blir spennende å se aksjonærlisten torsdags morgen.
Det er liksom ganske typisk.

Idag var det 2 store aksjonærer som dumpet ut hhv 156 og 31 aksjer til 6,27 i auksjonen :rofl: Halleluja

Høy utnyttelse i spotten I Nordsjøen nå😀

2 Likes

Ny tildeling for Normand Titus som er ferdig med oppdrag for Apache idag, rett inn på nytt oppdrag for Equinor.

NEW [NORMAND TITUS](javascript:void(0):wink: Equinor UK Supply duties, D/D 14 27/07/21 GBP 9500

5 Likes


God Morgen “Rodjer”…det at man kjøper 2 extra dager og gjør ikke bruk av båten betyr bare en ting. De kjøper seg tid til å få en bedre avtale med Solstad eller noe i den veien. så jeg regner med en videre forlengelse i mexico. men denne gangen vil jeg tro at det blir for en lengre periode

2 Likes

Ligger altså på samme jobb fortsatt.

tenker du at den ikke er på “oppdrag” idag?
Mener den ligger omtrent på samme oppdragssted som de siste ukene?

Unskyld…men jeg vet ikke. det er min personlige antagelse. det å leie en slik båt for bare 2 dager er “strange”. magefølelsen er at noen kjøper seg tid i forbindelse med en tilnærming mot en større kontrakt/Leieperiode.

Det kan vel også være slik at det trengs 2 dager til på å fullføre jobben?

selvfølgelig