Nå skriver vi august hvert øyeblikk, tiden løper fort og jeg håpet og trodde på melding om langtidskontrakt til NM innen utgangen av juni, det skjedde som kjent ikke.
Hva kan være årsaken til at det enda ikke er meldt?
Jeg tror potensielle nye klienter er mer enn en eller to, jeg tror det er dialog og at det landes en langtidskontrakt om ikke lenge, hvertfall i god tid før oktober.
Oktober skriver jeg siden vi er kjent med at fartøyet må gjennom en 5 års klassing og det vel senest i oktober.
Ryktene, merk, ryktene sier flere steder at ratene i spotten i Mexico er høye, hva det vil si for et fartøy som NM er jeg ikke sikker på, men siden man ikke hører noe fra bankene må dem være tilfreds med dagens håndtering fra Solstad sin side.
Nå er tiden knapp til oktober og det vil derfor være lite hensiktsmessig å starte en langtidskontrakt for en kunde i august for så å ta ut fartøyet etter noen uker og inn til reklassing tenker jeg.
Det mest fornuftige kan det virke som nå er at dem lar fartøyet gå i spotten i Mexico til reklassing og så satser jeg på en melding om langtidskontrakt i løpet av august/september, men helst før eller rundt q2.
Men, dersom det jeg skriver er i nærheten av hva ståa faktisk er mener jeg fortsatt at man kan forvente/håpe/tro en kontrakt om langtidsoppdrag når som helst.
Pr idag er dette det jeg ser som mest logisk.