Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Solstad Farstad (SOFF) 1

Haha, du trenger overhodet ikke unnskylde noe som helst, i NM saken famler vi alle i blinde.
Du kan meget vel ha rett.

1 Like

ha ha…mye spekulasjoner , men noe må jo skje snart der nede.
venter på noe fundamentalt som drar opp solstad til en kurs hvor aksjen hører hjemme.

100% enig, ventetiden er kjip selv om selskapet ser ut til å levere meget bra både i spotmarkedet og ellers for tiden hvertfall om man tar utgangspunkt i hva dem har meldt de siste par månedene.

Ellers enig med @Chrkni, kan opplagt være at dem trengte et par dager ekstra for å fullføre oppdraget dem er på nå. Dette har skjedd en gang tidligere, da med 3 dagers forlengelse.

Men, gud bedre set skal bli godt å få en avklaring på det fartøyet, det er et viktig fartøy, men tar for mye oppmerksomhet, flåten består av flere fartøy enn NM.

Så lenge NM ligger nær riggen Joe Douglas er den i arbeid, kan du sjekke @OLADUNK1 ?

Antar den setter kurs mot Takin Anchorage når den er ferdig.

2 Likes

Har gjort et framstøt via via nå for om mulig å finne ut noe, men det er vanskelig å trenge fram til de som har svarene. :grinning:

der tror jeg du har rett. de har tilsvarende posisjon

Dette “ryktet” ser jo ut til å holde stikk. Denne jobben ble påbegynt 23. juni, så det er vel 20+14 dager siden…

1 Like

Ja, det er nok ikke utenkelig at det ryktet kan holde vann.
Samtidig er hvertfall jeg overrasket hvor lang tid det har tatt etter at bankene tok beslag uten at noe har kommet ut.
Det var jo tilbake i mars.

Nå må bare PSV-ratene ta seg opp, så er det bare fryd og gammen i spoten :slightly_smiling_face:

Takk, @OLADUNK1 for at du holder oss oppdatert på NM-posisjon :+1:
Er det Marine Traffic du benytter? Og er dette et prøve-abo, eller betaler du for dette, evt. hvor mye?

Nå skriver vi august hvert øyeblikk, tiden løper fort og jeg håpet og trodde på melding om langtidskontrakt til NM innen utgangen av juni, det skjedde som kjent ikke.

Hva kan være årsaken til at det enda ikke er meldt?
Jeg tror potensielle nye klienter er mer enn en eller to, jeg tror det er dialog og at det landes en langtidskontrakt om ikke lenge, hvertfall i god tid før oktober.
Oktober skriver jeg siden vi er kjent med at fartøyet må gjennom en 5 års klassing og det vel senest i oktober.
Ryktene, merk, ryktene sier flere steder at ratene i spotten i Mexico er høye, hva det vil si for et fartøy som NM er jeg ikke sikker på, men siden man ikke hører noe fra bankene må dem være tilfreds med dagens håndtering fra Solstad sin side.
Nå er tiden knapp til oktober og det vil derfor være lite hensiktsmessig å starte en langtidskontrakt for en kunde i august for så å ta ut fartøyet etter noen uker og inn til reklassing tenker jeg.
Det mest fornuftige kan det virke som nå er at dem lar fartøyet gå i spotten i Mexico til reklassing og så satser jeg på en melding om langtidskontrakt i løpet av august/september, men helst før eller rundt q2.
Men, dersom det jeg skriver er i nærheten av hva ståa faktisk er mener jeg fortsatt at man kan forvente/håpe/tro en kontrakt om langtidsoppdrag når som helst.

Pr idag er dette det jeg ser som mest logisk.

3 Likes

Tror 115k for en psv pr dag er helt greit, men ser gjerne 200k framover :grinning:

1 Like

@OLADUNK1.

Trenger ikke legge ut bilde, men gidder du å sjekke om Normand Australis fortsatt ligger til anker?

ligger for anker uten for singapore

1 Like

NM står enda til 27.07 ser jeg. Oppdatert sist i går. Kan godt hende jeg tar feil, men de har vel alltid forlenget med mer enn 1 uke? Så vidt jeg husker er det første gang de forlenger med så lite som 2 dager.

Enten så tror jeg det ender slik @OLADUNK1 skriver, eller så blir det siste forlengelse og videre til neste kontrakt som LPS hintet til i Q1? :grin:

1 Like

Jeg har fulgt dette ganske tett, altfor tett dessverre :grinning:
De har en gang tidligere forlenget kun med 3 dager.

Og det er det garantert mange, meg selv inkludert, som setter veldig stor pris på :slightly_smiling_face:

1 Like

Bra det, noe mas, mye info gjennom et lass av innlegg.
Jeg kan ikke garantere, men mener naturlig nok selv at en forløsende melding kommer for en dag i Solstad og den kan fort omhandle NM og eller en spin off esg sak.
Når den eller de kommer får vi et trøkk i aksjen som vi trenger og lengter etter.
Har lenge sagt at q2 blir bedre enn q1 og at q3 blir bedre enn q2.
Jeg mener spotten nå taler sitt eget herlige språk, første måned i q3 for Solstad fartøyene må ha vært den beste måned dette året uten tvil?

1 Like

Enig av vi vil se forbedring kvartal for kvartal fremover :slightly_smiling_face:

LPS og Røkke vil nok helst få løse opp hele NM-floka før en evt. ESG-satsning, men har absolutt troa på at de trekker både en og to kaniner ut av hatten :crossed_fingers:

2 Likes

Sluttauksjonen idag så ut til å bli av det svært labre slaget da det ble lagt uten en post på 15k på 6,10, det var sterkt at det kom en kjøper på banen slik at den endte på 6,25, gikk vel nærmere 25k i auksjonen.
Sterk avslutning

1 Like