Er du tilsvarende enig i at slik situasjonen nå står så peker dette i retning av vedlikeholdsarbeid/klassifisering, og at dette er positive signaler mht. prosessen med bankene?
ok. uansett spennende. håper rodjer får rett
Ja, det er jeg er vel uansett greit å få unnagjort en slik klassifisering før langtidskontrakt
Noen som vet hvor mye en slik klassifisering koster for et så stort skip som NM?
vedlikehold betyr en ting…og det er at man er mellom 2 jobber…dvs… fartøyet vedlikeholdes og fôrbreddes for neste jobb
Enig i det- men hvorfor ikke være positivt innstilt på en ellers grå dag. Bankene har i hvert fall ikke enda sagt at nå er nok-nok. Det tenker jeg er positivt- ikke nødvendigvis mht. garantien som jeg nok tror vi skal kunne håndtere om nødvendig- men ift. langtidskontrakt som gjør at alle parter kommer bedre ut av det en med garantien.
Hørte fra kilde med kjennskap til Maximus at de skal på kontrakt med ukjent oppdragsgiver, 20+14 dager. Deretter er det tilbake til Protexa.
Da vil vi vel i så fall snarlig se at de hever ankeret!?
Nå spørs det hva oppdraget går ut på, men de skal nok uansett bytte ut klienter ettersom det er ny oppdragsgiver. Så nå er det spennende, hvorfor er ikke dette meldt ? Kan hende Protexa / Pemex ( Protexa er vel underleverandør av Pemex ) leier båten ut videre til noen andre som trenger den, før de selv har bruk for den. Det er ikke unormalt.
Noen som vet hvorvidt båten i det hele tatt er gått av kontrakt ?
Nei, vi har vel egentlig ikke annet enn de tidligere oppdaterte “tilgjengelighetstidspunktene” og det faktum at NM, basert på info fra marinetraffic, tilsynelatende har vært i arbeid frem til den nå ankret opp utenfor Carmen.
Haha, et skole eksempel på hva jeg har skrevet her dusinvis av ganger @Andyboi
For noen er det viktigste ikke å tjene penger, men handle og helst tape.
Svakt i spotten for ahtsene for tiden, men Soff fartøyene haler til seg, lett å like.
Litt fram i tid, men det har vist seg smart å ta imot disse oppdragene.
NEW [FAR SAPPHIRE](javascript:void(0) Aker BP Heading control, Alvheim FPSO, 5 days firm + D/D 21 13/07/21 RNR
Båten er nok fremdeles på timecharter, dvs. det er bare fremleie av båten som foregår nå etter alle solemerker.
Var min feil og nevne dette med klassing da jeg tok det opp som tema. Har kun fulgt aksjen i en ukes tid og trodde det forelå info at den var off hire. Så da skal den nok
ikke på verksted før i oktober Eller deromkring, lurer litt på om en kan få dispensasjon til utsettelse grunnet Corona ?
Så da tjener den penger
Ja, den klassing finten din kunne du med fordel latt være
OSE fra minus 1,4% til pluss nå.
Noen som har funnet noe som helst av bekreftelse på at Titus er ute av opplag?
Nei, synes akkurat det framstår litt rart at ikke noe er meldt…
og om ikke som børsmelding så i hvert fall på egen nettside som “positiv” nyhet. Samlemelding på gang?
hehe, tanken har slått meg, men turde ikke nevne det her.
Veldig ofte brukt i Solstad.
For uten tvil må Titus meldes i en eller annen form, kanskje sammen med Pioneer.
Men her gjelder vel strengt tatt noen frister, som vel i så fall påkrever kreativ planlegging av signeringstidspunkter!?
Edit: Er det noen som kjenner de faktiske reglene ift. dette- og som kan sammenfatte en kortversjon?
Kjenner ikke reglene godt nok, men Solstad har hatt for vane såvidt meg bekjent å melde alle kontrakter.
Nel for eksempel, melder ikke til markedet små ordrer på noen få mill kroner.
Men, så er jo de for en “tungvekter” å regne