Ja, merket meg det tidligere idag, stusset over bare 7 ahtser på britisk side, men så “dessverre” at dem var flyttet til andre siden 
Men, det er lov å håpe at det kan fortesette utover nå, ser man på 2019 ratene på Westshore så såg det bra ut resten av det året, utnyttelsen kjenner jeg ikke, men antar at den selvsagt var rimelig høy siden ratene var det.
Og opplagt det blir inntekter av dette for Solstad når man har 4 ahtser som i det store går fra oppdrag til oppdrag på greie rater. Man bør merke dette på regnskapet i q3 om det fortsetter som nå.
Tar man 380k/dag i 25 dager/mnd så snakker man 115 mill i q3.
For q1 snakket man kanskje(blir litt på husken nå og Sigma var vel heller ikke i spotten da, men likevel) om snitt på eksempelvis 160k/dag i 15 dager/mnd så snakker man ca. 30 mill.
Tror ikke det er utenkelig at de 4 ahtsene alene kan dra opp inntektene i q3 med bortimot 100 mill versus q1.
Fordi jeg tror vi kan se enda høyere rater framover, tror ikke toppen er nådd.
Og man vet jo at for Solstad sin del så har i det store også utnyttelse og rater på psv’ene i spotten også vært betydelig mye høyere hittil i q3 versus q1.
Så, poenget mitt er at q2 blir bedre enn q1 og betydelig bedre enn q2 i 2020. Men, q3 blir meget spennende og det blir garantert bedre enn q2 i år og bedre enn q3 i 2020, men hvor bra kan det bli? NM inntektene i spotten kan også spille inn mer positivt i så måten enn vi tror.
@Metallian, ellers enig i det du skriver om Solstad sine medarbeidere, mitt inntrykk er også at dem tar meget veloverveide valg ift markedsbildet som gir høye rater og bra utnyttelse på fartøyene i spotten.