Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Solstad Farstad (SOFF) 1

Dersom det ikke er til skrap er det nok ikke direkte i konkurranse, den er utdatert i forhold tol nordsjøkravene ijvertfall.

1 Like

Det ligger i statuttene for salg av fartøyene at de ikke skal selges til konkurrenter og dersom så skal det være i område hvor Solstad ikke opererer eller område det ikke er aktuelt for Solstad å operere i.
Mest sannsynlig går disse båtene inn i annen næring.

1 Like

Ikke Soff-relatert, men grunnen til at Havi har steget siste tida er fordi Teigland leker seg.

Jepp, eneste grunnen til det og når han er ferdig antar jeg kursen vil utvikle seg som i Eiof

1 Like

Kjenner ikke så mye til den mannen, men har han så mye cash at han kan påvirke kursen så mye? Eller har han andre måter å påvirke kursen på?

Skal lite til å påvirke i disse lite likvide aksjene, i tillegg tror jeg ikke han opererer helt alene, det siste wild guess

1 Like

Han har ganske bra trackrecord og stor følgeskare på Twitter, så sammen kan de påvirke kursen ganske mye, men blir en pump og dump, så anbefaler ikke å gå inn der nå. Nyeste skipet deres er en 2012-modell og flåten deres er ganske generisk og kjedelig ift. flåter som de til Soff og Dof.

2 Likes

Hemen iverksatt sin plan!?

Ja, du kan så si, hvorfor skal han begynne å selge nå?

Han solgte 73k aksjer dagen etter at han lånte aksjer av DNB:

# Aksjonær Endring i % Aksjer Eierandel Utvikling
2. HEMEN HOLDING LIMITED -73 000 -0,53% 13 748 174 18,3%

Ellers ingen interessante endringer på aksjonærlista, bare småsparere som herjer.

Leie for å selge? Kan ikke stemme.
Må være en justering/korrigering av et eller annet slag. Vil du ut så selger du deg ut og blir ferdig, man dobler vel ikke hvertfall i forkant.
Dette skjedde altså på fredag da omsetningen var 5-600k, vi får følge opp listen igjen imorgen så vi får mandags handelen.

Ja, enig at det må være en justering, JF driver ikke og tusler med småpæng :stuck_out_tongue_winking_eye:

1 Like

Kan være endel av låneavtalen: «reduser ned til X prosent eierskap så kan dere låne våre aksjer».

2 Likes

Nei, han gjør ikke det.
Vi får bare følge med, noe er nok som vi har diskutert uansett i gjære.

2 Likes

@Metallian

Snart ikke igjen AHTSER på britisk side :rofl:

En annen sak, nevnte sikkert at jeg sendte mail til selskapet angående oppdatering eller i dette tilfellet mangel på sådan angående Maximus og Australis på Solstad sin egen spot side,

Fikk dette svaret:

Hei Roger,

Takk for din epost, hyggelig at dere følger status på skipene våre.

Og følgelig korrekt observert vedr tilgjengelighetstatus, siden skal oppdateres under felles gjennomgang hver mandag men skal også justertes løpende om nye avtaler inngås eller ved større endringer.

Best Regards

2 Likes

Når NM har vært på oppdrag i Mexico i 7-8 måneder non-stop, så er det vel ingen tvil om at det er behov for et slikt stort fartøy? Oppdragsgiverne hadde vel hyret noe mindre og rimeligere om det ikke var behov for et skip av dette kaliberet?

Tror vi kan være 100% sikre på at man ikke leier NM om jobben kan utføres med en ahts.
Dette bildet illustrerer en hel del hva NM er kapabel til:(bildet er visstnok noen dager gammelt)

PS! Ser den trenger et strøk på sidene.

2 Likes

Kan jo nesten frakte riggen på dekket :open_mouth:

Jeg tror de kjører på høye rater i Mexico, overaskende høye.
Ikke et døgn knapt har skuta vært uten arbeid i Mexico siden den var ferdig med Pemex kontrakten 9/4.
Og dersom det stemmer hva jeg fant ut og skrev her igår så er ca. 660k/dag breakeven.
Ahtsene i Nordsjøen går nå for 350-450k/dag, trenger slett ikke være dårlig butikk dette her.

…men vi tippet 6 tallet i dag…huff

Ja, gjorde det.
Ligger klar på 5,90 og nedover, lar ikke sjansen gå fra dersom den bukker mer.
Omsetningen er dog minimal.

Havila shipping var på 2,4/5 forrige uke, opp nesten 1 krone derfra