Veldig bra Rodjer, du skulle hatt jobb som IR-ansvarlig hos SOFF
Håper du(og oss andre ) får betalt for alt arbeidet du legger i denne investeringen
Veldig bra Rodjer, du skulle hatt jobb som IR-ansvarlig hos SOFF
Håper du(og oss andre ) får betalt for alt arbeidet du legger i denne investeringen
Takk.
Håper og tror det lønner seg til slutt, det gjør heldigvis ofte det, men det krever nitidig jobb og tålmodighet.
Jeg forstår ikke grunnen til å ville holde kursen nede? Først låne aksjer, for så å selge sine egne aksjer for å holde kursen nede. Det gir jo ingen mening at Hemen driver å selger miniposter…
Hva kan fordelen dems være at kursen holdes nede? Emisjon? Flere aksjer for en billig penge?
Hva kan fordelen dems være at kursen holdes nede? Emisjon? Flere aksjer for en billig penge?
Tror noen mener det kan være en potensiell mulighet, selv sliter jeg med å svelge den😀
Jeg er livredd en emisjon med de gutta der😵
En evt. fullmakt til å foreta en emisjon må først stemmes igjennom på en generalforsamling, så du kan sitte trygt, inntil videre
Ja, men hvis det blir spekulert i om det kan bli en emisjon kan fort kursen falle.
Hvilke andre grunner kan det være at noen vil holde kursen nede. Kjøp åpenbart, men det er jo det motsatte de bedriver.
Ikke godt å si, henger ikke på greip at JF skal låne aksjer for å så å selge lommerusk hver dag, må være noen mindre justeringer han gjør.
Absolutt ingen fare for kursras i den forbindelse, den frykten er den eneste rasjonelle forklaringen jeg ser for at kursen er 6 idag og ikke 12.
En viss person snakker om mulig emisjon i en podcast annenhver uke.
I tillegg, dersom det skulle kommen en emisjon på et tidspunkt er det stor forskjell på hva dem henter inn kapital til.
Solstad har pt ca. 2mrd i banken, altså dem trenger ikke kapital for å holde driften gående.
Skulle dem trenge kapital så er det for å gjøre en betydelig investering og da tenker jeg ikke NM, men et par store HLCV og det kan skje.
Men, jeg garanterer ikke at det IKKE kommer en emisjon på et tidspunkt, men om det skulle skje nå tenker jeg at det er en “positiv” emisjon.
Men som @Andyboi riktig påpeker så ble det ikke vedtatt noen mulighet for emisjon i fjorårets GF så det må i såfall innkalles til EOGF og eller tas på ordinære GF.
Australis har fått bunkersbåten på besøk, og beveger seg vel mot Loyang i løpet av natten (norsk tid)
Er det bare disse fem skipene som ikke er på eller har fått tildelt langtidskontrakt nå ?
CSV Normand Maximus
CSV Normand Australis
CSV Normand Samson
CSV Nor Valiant
CSV Normand Pioneer
Edit: Jeg ser selvfølgelig bort ifra de skipene som skal avhendes.
NM - spot Mexico
Australis - Venter på kontraktsmelding(ligger som spot fartøy)
Normand samson er på kontrakt, men går ut snart, i august nå tipper jeg
Nor Valiant - er i opplag, men denne spurte jeg lps konkret om på q1 og han svarte at han ville ikke bli overrasket om denne endte på en havvind kontrakt i 2021
Normand Pioneer - er på oppdrag i Russland og har vært det noen uker, men denne er ikke meldt.
Utover det er vel de aller fleste på kontrakt og eller spot.
Nice, så utnyttelsen er nå på rundt 95%?
Ja, selvfølgelig, oversikten din tar ikke hensyn til psver og ahtser?
Nei, egentlig ikke, men utnyttelsen der også er svært høy
Det er Australis og Valiant som ikke er aktive vel
Er Australis også egentlig i opplag?
I såfall er vel utnyttelsen for csv i øyeblikket 100%
Nei, den ligger varm.