Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Solstad Farstad (SOFF) 1

Da er vi hvertfall minst to som venter på nettopp det. :grinning:

Nå er vi allerede et godt stykke inn i februar, når kommer Dogger og får Solstad noe der?
Kan vi forvente en melding om betydelig kontrakt til Maximus den nærmeste tiden?
Mange spennende momenter nå.

3 Likes

Normand Prosper tildelt oppdrag for Aker BP.

http://westshore.no/

2 Likes

Prosper har kastet loss i Bergen og har satt kurs mot Stavanger.
Normand Drott har fått endret “Port” fra Bergen hvor den ligger til Stord, kan tyde på at et nytt oppdrag for den er under oppseiling.

https://www.vesselfinder.com/?imo=9447952

1 Like

Sea trials er som oftest etter vedlikehold. Altså ikke noe de får betalt for. Regner med du visste det, men nevnte det bare siden du skrev “oppdrag”

1 Like

Takk,
Var klar over det, googlet det i forkant.
Alt tyder på at fartøyet med det klargjøres for kommende oppdrag som skal vare ut året.
Ifølge meldingen fra selskapet starter oppdraget i løpet av Q1.

Ganske eksepsjonelt heftig som det skal satses på Havvind.

1 Like

Kan legge inn denne her også

1 Like

Volumet er tørker opp i SOFF-en, noe jeg ser på som ekstremt positivt.
De mest risikovillige kan ta den ved brudd over 8,2. Er du litt mer konservativ kan du vente til den tar ut 9 kr. Om det kommer gode nyheter kan den bli eksplosiv
Eller så kan man akkumulere når muligheten byr seg

3 Likes

@zappa66
Har du fulgt Soff lenge?

Siden før restruktureringen

Men eier ikke aksjer i selskapet hele tiden

Ok,
Flott😀
Eller flott og flott, alt er jo relativt, men kjekt at noen med fartstid også er her var det jeg mente.

1 Like

Kan bli en spennende vår/sommer med mye arbeid som skal tas igjen etter fjorårets sommer. Etter som jeg har forstått var vedlikehold på et minimum forrige sommer

1 Like

Tok et lodd her, høy risk og forhåpentligvis høy reward.

Håper du lykkes!

Er det virkelig så høy risk akkurat nå på disse dagers kurs?
Jeg ser for meg at vi er igang med et skifte her. Har tro på mye oppdrag fremover.
Virker som det blir en klem mellom det grønne skifte og fortsatt olje industri som trengs i gud vet hvor mang år fremover.
Blir uansett spennende å følge Soff nå fremover.

Veldig enig med deg her @Kjell_Makrell .
Jeg anser risikoen i Soff på disse nivåene som relativt liten, reward derimot som skyhøy.
Maximus er i jobb, ratene har bedret seg voldsomt bare den siste uken. Dreining mot det grønne/Havvind spesielt, betydelig høyere oljepris selv om det skyldes opec kutt, så er det nå slik det er uansett.
Mye etterslep på vedlikehold fra 2020, jeg tror dette blir et veldig bra år for bransjen. Og med et restrukturert Solstad sitter vi i et selskap som kommer til å være i førersetet, de har hvertfall mange forutsetninger for å kunne være det.
Gjeldsgraden er selvsagt enda høy, men med en mcap på drøyt 500 mill kan en vanskelig omtale selskapet som overpriset :laughing:
Men, jeg har bra med aksjer i selskapet utfra min situasjon og er selvsagt ikke helt uhildet, men dette har jeg virkelig troen på.
Og vi må ikke havne i fella og tro at ikke ledelsen jobber med nye og større prosjekter også for Maximus, det gjør dem garantert.

“Samtidig uttrykker han overfor Finansavisen at han har god tro på at Normand Maximus vil få nytt arbeid.”

2 Likes

Tja, hva skal man si, tydelig bedring i ratene nå hvertfall.
Prosper med 275k nå på siste oppdrag.
Må være det høyeste på lang lang tid. Synes dette bærer bud om betydelig bedring.
Normand Drott oppnådde 70k for bare en uke siden.

08/02/21
NORMAND PROSPER
Aker BP
R/M Maersk Integrator+ WROV, D/D 14
11/02/21 NOK 275000

Westshore Shipbrokers - Home Page

2 Likes

Noen som kortfattet vil dele litt om alt som har skjedd siste årene?

1 Like

Ca 50k aksjer var det som skulle til for å kjøre kursen fra 8,02 til 8,29, kanskje snart på tide at enda flere gir pokker i å trykke på salgsknappen så vi kan komme oss videre.

Bildet begynner å se meget interessant ut nå :grinning: