Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Solstad Farstad (SOFF) 1

Hovedindeksen er ned, noe som skulle tilsi at soff burde øke (litt flåsete sagt).

Får håpe roboter og småsparere selger seg ned etter en mislykket trade, vil snitte meg ned :sweat_smile: !

1 Like

Er nok ingen dum tanke å kjøpe mer dersom man har muligheten.
Vi får bare se, men synes ikke det hadde vært helt ufortjent med en litt større opptur idag enn det vi ser foreløpig.
Men, tror vi har mye å glede oss til framover så jeg sitter veldig godt :grinning:

1 Like

Ja, gleder meg til Q2 nå, spesielt evt. planer innen ESG, NM-situasjonen og størrelsen på backlogen :smiley:

Backloggen blir spennende, nå minker jo den dag for dag men jeg blir overrasket om vi ilke ser en fin økning der fra q1 med alle nye kontrakene siste månedene

1 Like

Resultatregnskapet bryr jeg meg lite om i Q2 (med mindre det er helt begredelig, men tipper det blir en del bedre enn Q1).

Det blir uansett bedre enn q1 ja, men det er klart- overskriftene blir bedre om de øker fra q2 2020😄

1 Like

Det blir som natt og dag sammenlignet med q2 totalt sett.
Mulig inntektene blir noe mindre, men i q2 2020 hadde de 960 mill i ekstraordinære nedskrivinger, vi nærmer oss punktet for reversering nå.

Det at remøy bestiller nybygg nå taler hvertfall ikke imot oppskrivinger framover.

Opp nesten 4% på ukens siste dag på 2-3*normal omsetning😃

Fin uke

Får si som Fleksnes sa til svensken: " :sweat_smile:Du ser det liksom litt i perspektiv du"

Opp 7 øre denne uken :stuck_out_tongue_winking_eye:

Men, det positive oppi alt er at vi er opp 16,6% siste 30 dager.

Midlertidig litt slakkere i Nordsjø spotten for PSV’ene.

Alle 4 på britisk sektor er nå på standby. Fordelen for oss er at det kun er 14 dager til 3 av dem starter på sine nylig meldte langtidskontrakter. Kan håpe på kortvarig ventejobb for en eller flere av dem, men de har blitt godt utnyttet den siste tiden.

Normand Service for Chrysaor fra 21/8. 2 år + 2 år opsjon.

Sea Falcon for Enquest fra 21/8. 18mnd + 1år opsjon.

Sea Spark for TBC fra 27/8. Lengde ukjent, antar noen mnd.

Normand Titus antar jeg forblir i spotten inntil videre hvertfall.

Vessel Type Client Availability Port

Normand Service PSV PPT /Chrysaor (21.08) Aberdeen

Normand Titus PSV PPT Aberdeen

Sea Falcon PSV PPT / Enquest (21.08) Aberdeen

Sea Spark PSV PPT / TBC (27.08) Aberdeen

Slike artikler dukker til stadighet opp😊

"So, for OSV operators still struggling with the recent industry downturn, the future may be so bright they’ll have to wear shades.":sunglasses:

1 Like

Ligger an til kraftig fall i ahts ratene nedte uke om dt ikke skjer noe, håper det kommer jobber. På psv fronten vil det nok fortsatt ligge rundt 100k +/- dessverre

Enig i at mange nå frigjøres midtveis i neste uke.
Satser på et par kjappe 2-3 ahts oppdrag nå.
I praksis bare 20 ahtser som skal ha arbeid nå, 2 av dem går for saipem til langt ut i sept.
Ikke utenkelig at Solstad båtene snart skal inn på noen av de oppdragene som ble nevnt i 1000dagers meldingen.
Ofte når dets er litt mørkt ut at det kommer noen oppdrag som skutt ut av en kanon.

2 Likes

Viktig med trivsel på jobb i havet borte fra familie og venner.

1 Like

Godt Solstad ivaretar arbeidernes trivsel :+1: Det må absolutt være fortjent i den tida vi er i nå :slightly_smiling_face:

1 Like

Ettersom SOFF-siden synes å være preget av kollektiv skrivevegring idag legger jeg ut denne meldingen fra Brasil

2 Likes

Ifølge dagens aksjonærliste så solgte ikke Hemen/JF noe på onsdag heller :+1:

Nei, så plan for umiddelbart og massivt nedsalg kan vi vel utelukke som alternativ.