Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Solstad Farstad (SOFF) 1

Men caset lærer noe. ISR lå veldig lenge med lite oppmerksomhet og veldig lav omsetning. Selv juni og store deler av juli var dagsomsetningen godt under 1 mill SEK. Det er ikke mye ny info i markedet i dag, men den har fått oppmerksomhet. Til orientering har omsetningen nå, etter 2 timers handel passert 400 mill SEK. Kan skje med Soff også

1 Like

Farlig å skrive noe som helst, plutselig går det troll i ord, men selv om aksjen ikke har framstått knallsterk er det hvertfall foreløpig lite tegn til at den skal kjøres ytterligere ned.

En uke til q2, ser virkelig fram til det.

Tror vi tar en liten stemningsrapport ift. inntekts og resultat forventninger foran q2.
Inntekter q2:

  • 900 -1100 mill.
  • 1101 - 1300 mill.
  • 1301 - 1500 mill

0 stemmegivere

Og resultat:

  • Minus 200 - 400 mill
  • Minus 1 - 199 mill
  • Pluss 1 - 200 mill

0 stemmegivere

Når det gjelder intervallene på inntektssiden mener jeg spekteret er fullt dekket.
Inntekter under 900 mill er helt utenkelig og skjer ikke!

Når det gjelder resultat mener jeg også det skal være innenfor minus 400 til pluss 200 mill.
Noe annet vil overraske enormt, egentlig begge veier :smiley: :smiley:

Far Sigma, eneste ahtsen av solstad uten oppdrag for tiden i spotten.
Ser ut til å ha fått et oppdrag for Equinor nå fra 22.8.

Far Sigma AHTS PPT / Equinor 22.08 Bergen

1 Like

Da har dem fjernet 2 av psv’ene fra spotten som skal på lange kontrakter nå og snart tas også Sea Falcon ut.

Vessel Type Client Availability Port
Normand Titus PSV PPT Aberdeen
Sea Falcon PSV PPT / Enquest (23.08) Aberdeen
Far Sapphire AHTS Bourbon Offshore 24.08 Bergen
Far Sigma AHTS PPT / Equinor 22.08 Bergen
Normand Drott AHTS Aker BP 25.08 Bergen
Normand Prosper AHTS MagseisFairfield 22.08 Bergen
Normand Naley PSV PPT Bergen

Der kom bekreftelsen og fin rate.

NEW [FAR SIGMA](javascript:void(0):wink: Equinor Energy AS R/M Noble Lloyd Noble, D/D 14 22/08/21 NOK 350000

1 Like

De fortsetter å imponere med ahtsene i nordsjøen, lite dødtid og rater på 3-400k/dag lar seg høre😃

2 Likes

Ja, synes i det hele dette ser meget bra ut.
3psv’er som har stort sett vært engasjert i hele juni og juli og deler av august tas nå ut fra spotten for å serve langtidskontrakter.
Antar det vanker nytt spot oppdrag til Prosper umiddelbart den 22.8

Jeg tror det blir større forskjell mellom 2Q/3Q enn mellom 1Q/2Q, og da i en hyggelig retning.

Helt enig i det, men vi skal betydelig opp fra 970 mill i q1 og til nå i q2 også.

Får satse på at Q2 og Q3 blir så bra at JF heller vil selge på 9 eller 12 kr, istedet for på 6 kr :grin:

Tror du JF vil ut?

Ja, det sa de vel i forbindelse med restruktureringen om jeg ikke husker feil? Er vel derfor de har lockup og.

Husker ikke, men etter hva jeg har lest vil han ikke tilbys styreplass etter 31.12.21.
Ingen kan fortelle meg om han har en mann eller dame i styret ei heller hvem det er, men alle later til å mene det, i såfall har han lock up på aksjene sine til årsskiftet.

Da er mitt spørsmål, hvordan kan en mann med 100 mrd i formue låne aksjer som skal selges på 6 kroner for å omgå lock up avtalen.

Er det bare i mitt hode dette skurrer?

Vi får se om JF fortsetter salg. Etterfulgt av at fornybarflåten blir skilt ut i et eget selskap i regi Aker der småakajonærene blir skviset er heller ikke utenkelig. Men er bare teorier og dark sky scenarioer, men ville ikke ha lagt alle egga i SOFF kurven, det kan bli for risky…

Nei, det må være opp til enhver, enig i at det alltid kan være lurt å differensiere.
Selv har jeg betydelig overvekt i Soff og kommer til å fortsette med det.

For min del vurderer jeg potensiell reward som betydelig større enn potensiell risk ift kurs.

Håper en eller annen fikser slutt kurs på 6,14 idag

Jeg sitter nok i SOFF framover og, men har tradet den litt i tillegg slik at det ikke er så galt med en kurs på 6 kr. Nå blir det jo litt værre å trade i den siden kursen ligger flatere.