Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Solstad Farstad (SOFF) 1

Ja og lavt volum.
Men, det vet vi av erfaring at kan fort endre seg.

Mye spennende som foregår rundt Taiwan mht havvind prosjekter.
Tenker da litt ift Normand Australis som er plukket ut av spotten og heading Yokohama som ikke er langt unna disse prosjektene.

“As for Ørsted’s 900 MW Changhua 1 & 2a project, construction work at the offshore wind farm sites some 35 to 50 kilometres off Changhua County is now well underway.”

Normand Baltic er også på havvind prosjekt i dette området.

Solgte Mpcc på 14.6 for å snitte ned i soff. Morsomt det og

Ja begynner bli fristende å ta gevinst i mpcc… Klarer ile bli enig med meg selv om jg tror q2 gir oppgang eller nedgang, tror mye vil avhenge av mediavinklingen😳

For 3t siden lå Progress fint i rekka, nå er den visst på vei bort-ligger taubåt/servicebåt ved siden nå

1 Like

Skal få sjekket opp i det:)ja, den skal slepes avsted(langt avsted)

Progress skal slepes til Romania

Hva med å gjøre NM til en container skip?
Mpcc skal opp ganske sikkert. Ratene bare øker

Strippe et såpass kompleks skip til noe så enkelt som et containerskip høres i utgangspunktet ut som en veldig dårlig ide, men akkurat nå er nettopp container i vinden. Men selv NM er liten til dette formålet

Hemen ned ytterligere 22k jf. dagens lister

2 Likes

Ja, han ligger på skjema til 50 uker :joy:
Så kommer det dager innimellom med høyere omsetning og muligheter for større reduksjon om ønskelig samt dager med tilnærmet null mulighet uten å senke kursen.
Lite tyder på at man er interessert i å senke kurs.

Nei, lite peker så langt i særlig retning på en strategi om å;
-senke kurs
-selge seg raskt ut

Kanskje er det ikke hva som nå skjer, men utydeligheten i det som gjøres som egentlig er mest interessant?

@srh

Ja, vi er nok enige.
Utfra det lille vi vet og de observasjoner vi gjør er det usedvanlig vanskelig å trekke opp noen klarer linjer om hva som skjer og ikke minst hva som skal skje.
Det gjør det selvsagt spennende samtidig som nok endel “skremmes” til fortsatt å sitte på gjerdet å bare observere?

Memen kan ikke beskyldes for å “dumpe” aksjer nei, har vel holdt seg under 10% av dagsomsetningen alle dager så langt

Var en dårlig spøk

Robotene er påskrudd ser jeg :joy:

Litt krangling mellom robotene også ser jeg :slight_smile:

At Fredriksen bruker energi og ressurser på dette innebærer engasjement og interesse. Slik vi tolker han gjennom hans interesser i eiendomsbransjen kan det, slik jeg ser det, bare være to grunner til det; økonomi eller prinsipp.

Det kan her selvfølgelig være begge deler, men tror ikke prinsipp er hovedgrunnen all den tid Røkke, Storbanker og sentrale deler av den norske offshorekompetanse står som “medspillere”.

Jeg tenker således at dette dreier seg om økonomisk interesse- og da økonomi utover hans “skarve” aksjeverdi pt. På hvilken måte han/de ser for seg at dette skal skje (Utover det vi selv forventer av markedet fremover) aner jeg ikke, men det er ingen tvil om at Fredriksen og Røkke om mulig vil kunne finne på å forsøke og berike seg på småaksjonærenes bekostning. Jeg tror derimot at det skal bli vanskelig å få gjennom en usolidarisk rettet emisjon slik eierkonstellasjonen nå er. Til det er bankenes eierandel for stor, forhåpentligvis Solstads integritet for solid og småaksjonærene for mange og for velorganiserte.

Jeg er pt. derfor ikke særlig bekymret, selv om en ikke kan se bort i fra et mulig forsøk på en litt ufin emiprosess. Merk i denne sammenheng at det pt. ikke er noe som skulle tilsi behov for noen emi annet enn av investeringsmessige årsaker.

Jeg velger pt. derfor heller å tolke dette positivt og med fokus at Fredriksen nå faktisk engasjerer seg i selskapet (Slik flere av oss har gjort i lang tid- og er det i realiteten kanskje det han med alt dette ønsker å skjule), og tenker at jeg ikke har noe imot å være på samme side av en økonomisk investering som han.

Uansett hvordan dette viser seg å bli tror dette halvåret kommer til å bli veldig informativt og spennende mht. selskap og marked. Jeg skal være en del av det!

4 Likes

Ser av de meningsmålingene vi hadde har folket talt:

Inntektene vil lande i intervallet 11 - 1300 mill.
Resultatet vil ende på minus 1 - 199 mill.

Selv tror jeg inntektene på ca. 1200 mill.
Klarer de et resultat i intervallet 1 - 199 mill blir jeg imponert.
Selv tror jeg det blir over 200 mill i minus.

Og klarer de et resultat på mindre enn minus 200 mill tror jeg det blir god stemning.

2 Likes

ja da blir det god stemning…men omsetningen tror jeg vil ligge rundt 1200 mill…og resultatet rundt -300 til -350mill. noe annet vil forundre meg meget.