Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Solstad Farstad (SOFF) 1

Bare en drøy uke igjen til q4 presenteres.
Hva kan man forvente seg der, noen med noen kvalitative tanker rundt det?

Investtech etter stengetid på fredag.

Automatisk teknisk analyse. Middels lang sikt, 12. feb 2021

Solstad Offshore ligger i en stigende trendkanal på mellomlang sikt. Det viser at investorer over tid har kjøpt til stadig høyere kurser for å komme seg inn i aksjen og indikerer en god utvikling for bedriften. Aksjen har brutt opp gjennom motstanden ved cirka 7.00 kroner og videre oppgang er dermed signalisert. Volumet har tidligere vært høyt rundt kurstopper og lavt rundt kursbunner. Dette styrker trendbildet. Aksjen anses samlet sett teknisk positiv på mellomlang sikt.

Anbefaling en til seks måneders sikt: Kjøp

Tatt en liten fartøys telling ikveld og med forbehold om feil og eller mangler basert på seneste tids kontrakter etc. finner jeg følgende:

Fartøy uten langtidskontrakt eller spot oppdrag(av totalt 90-95 fartøy):

AHTS
Bos Turquesa Rio
Far Scout Rio
Far Stream Bandar
Far Sword Kabil
Nor Captain Kabil
Normand Ranger Rubbestadneset

PSV:
Far Seeker Australia
Normand Swan Australia
Normand Leader Australia
Normand Sitella Langevåg

CSV:
Normand Mermaid Haugesund

Årsaken til at jeg skriver 90-95 fartøy er at jeg er usikker på om enkelte fartøy som var i drift ut 2020 var planlagt i opplag siden dem er “parkert” i Flekkefjord og Feda.

1 Like

Her er de Offshore selskapene jeg synes er mest interessant. Se på chartet til selskapene og se hvor likt alle selskapene utvikler seg. Men Eidesvik har brattest recovery. Det er ikke mange aksjene til salgs der.

1 Like

Som i Eof er det heller ikke mange “frie” aksjer i Solstad.

Topp 50 i Eiof besitter 87% mens de i Soff besitter 84%.
Den store forskjellen er at største eier i Eiof eier nesten 60% mens Aker som største eier i Soff “bare” eier 25%.

1 Like

Nå bryter vi oppover, endelig kan proppen ha løsnet.
Betydelige poster som har gått siste halvtimen sammenlignet med den siste tiden.

3 Likes

Er det noe spesielle nyheter jeg ikke har fått med meg som drar denne nå?

Ingen nyheter som er kjent enda hvertfall, men den har nå gått sidelengs lenge og det tekniske ser bra ut så den måtte nesten snart bryte opp.
Samtidig er det også slik at innimellom er det noen som vet mer enn andre…

1 Like

Det var akkurat det jeg prøvde å se om jeg kunne få tak i :slight_smile:

Mitt råd til meg selv har hele tiden vært at her må man være tålmodig, det vil løsne, ser ikke bort fra at det starter idag.

Hadde vært veldig positivt om SOFF kunne close over 9 blank i dag.
Med en liten bonus hvis PGS closer over 6 blank også, så skal jeg ikke klage på mye i dag :slight_smile:

1 Like

Soff ser sterk ut nå :slight_smile:

Jepp, ser ut til at det løsner.
Men den diskuteres lite, blir spennende når saueflokken oppdager dette.

Uff, det er så digg. Har bare bommet på trading her. :wink:

Nå viser Soffen styrke og kjøperinteressen tar seg opp, ser bra ut dette.

CB soff nå

Tipper vi skal over 9,30 idag.

Pauset igjen, hva fanden er dette for noe tull.

Ja det er helt på tryne. Pauset i 12 min istad og så nå igjen på 9,25. Skjønner ikke det drite her

Helt latterlig

Tror det er noe nyheter her pågang