Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Solstad Farstad (SOFF) 1

Den første tenker jeg er grei når den går over 12% uten melding, men den siste nå burde da vært satt en del høyere

Helt enig, den siste jeg mente, helt på trynet.

1 Like

Tar helt av i ordreboka nå

Det har du nok rett i.

Ene og alene spekulasjon fra min side, men Dogger er vel på overtid.

heftig kjøpsordre på 9,30

1 Like

Hadde jo vært knall om det skulle komme noen news angådende Dogger Bank. Herregud tenk om det var Maximus som ble chartret

Ja, sannelig ikke godt å si, men handelsmønsteret idag tviler jeg på at kan godskrives det tekniske alene hvertfall.
Ser ikke bort fra melding før oppstart imorgen.

Ja kjente blei :face_with_symbols_over_mouth:
Rett etter dei hadde åpnet stoppet den igjen

1 Like

Takk for all graving og informasjon Rodjer👍

Deilig å endelig se litt volum i Soff’n. Spent på fortsettelsen resten av uken. Synes det putrer bra under lokket i denne, mange meldinger siste månedene. Tipper det er mange som sitter litt på sidelinjen og vurderer inngang. Kanskje vi så de første som meldte sin ankomst i dag?

Tror Soff’n har kraftig potensiale oppover. Bedre kontroll på finansene etter gjeldskonvertering, økt utnyttelse og bedre rater synes jeg ligger i dagen.
Hva skal til før vårløsningen kommer, Dogger, lang/solid avtale på Maksimus?

Vet ikke, men gleder meg til q4 og ny guiding. Tipper 2021 kan bli et godt Soff år for aksjonærene. Det blir vel kanskje ikke siste gang vi ligger på vinnerlisten.
Har troen på Soff fremover.

1 Like

Solstad Offshore dagens aksje hos Investtech.

Solstad Offshore ligger i en stigende trendkanal på mellomlang sikt. Dette signaliserer økende optimisme blant investorene og indikerer videre kursoppgang. Aksjen har brutt et motstandsnivå på kort sikt og gitt kjøpssignal fra kortsiktig trading range. Aksjen har brutt opp gjennom motstanden ved cirka 8.00 kroner. Videre oppgang er dermed signalisert, og det er nå støtte ved 8.00 kroner ved reaksjoner tilbake. Volumet har tidligere vært høyt rundt kurstopper og lavt rundt kursbunner. Dette styrker trendbildet. Aksjen anses samlet sett teknisk positiv på mellomlang sikt.
Anbefaling: Kjøp

2 Likes

Fantastisk utvikling siste 2 dager :slight_smile:

Over 11kr (ish) så er det i praksis upløyd mark og åpent lende. Umulig å si noe om hvor vi skal om dette skjer. Men til dess føler jeg meg relativt sikker på at vi skal bruke litt tid nettopp mellom 9.00/9.50 og 11kr og la indikatorene få “puste litt”. Det er riktignok ikke TA som styrer kursutviklingen - den kan brukes til å beskrive hva som har skjedd og kan til en viss grad benyttes til å anta noe om fremtiden. Men når TA-indikatorer er strukket betyr ofte det også at investorer (eller tradere) også er litt strukket og begynner å se etter gevinst-realisering. Stochastics er høy nå men det betyr ikke automatisk at vi skal ned. Kursen kan fint fortsette oppover mens Stoch holder seg høy. Det mest realistiske er en liten nedgang fra ca. 11kr men med et fundamentalt godt bakteppe så er sannsynligheten høy for at det står ferske penger på siden og venter på å komme seg inn nettopp i slike “pustepauser”. Ikke minste de samme menneskene som solgte og vil være med videre oppover. :slight_smile:

Jeg liker selv kombinasjonen Fundamentalt (det @Rodjer i hovedsak ser på) med det Tekniske (som jeg i hovedsak ser på) for da får iaf jeg et mer komplett bilde. Utviklingen vi ser i de tekniske chartene med det vi ser med oljeprisutvikling, antall oppdrag, oppdragsrater, kontraktsmeldinger m.m. henger iaf veldig godt sammen. Slik det står seg nå er jeg riktig eksponert og har ingen store planer om å drive trading - jeg tror vi står foran en relativt god kursutvikling fremfor oss - gitt at vi kommer oss opp og over 11kr på overbevisende måte. Med volum igår og det som ser ut til å bli en lignende dag i dag bidrar det med å validere og underbygge den positive utviklingen.

4 Likes

Flott gjennomgang, verdsettes!

1 Like

Contract award for Normand Cutter

Solstad Offshore ASA (“Solstad”) is pleased to announce a contract for the CSV Normand Cutter with Global Marine Group (“GMG”). Commencement of the contract is in March 2021, in direct continuation of current charter with GMG. Firm duration of the contract is 120 days plus 80 days options thereafter. In addition, GMG has the option to extend the contract for up to 200 days in 2022, exercisable by August 1st, 2021. Global Offshore, part of the Global Marine Group, will utilise the Normand Cutter on their cable installation, trenching, maintenance, and repair projects both within the renewable energy and oil & gas markets. Mike Daniel, Managing Director at Global Offshore, said, “We have been utilising the Normand Cutter alongside her sister vessel, the Normand Clipper, at Danish Kriegers Flak offshore wind farm. We’re pleased to be able to agree a contract with Solstad which enables us to continue utilising this versatile vessel on our up and coming 2021 projects.”

4 Likes

Synes det er vel verdt å høre hva CEO Eriksen i Aker sier om Solstad fra 32 min:

3 Likes

Utelukkende positivt :+1:

Ble en liten og for min del uforståelig kalddusj kursmessig utover dagen idag.
Med ny kontraktsmelding, positive signaler fra Aker sjefen og oljepris rundt usd64 så faller altså aksjen tilbake heftig fra HOD som var 10,28.

Vel vel, ikke så mye å gjøre med annet enn at jeg satser på en reaksjon opp igjen imorgen, håper robotene er innstilt anderledes da.

Det vi så i dag er tradere som sikrer gevinst. Blir sikkert noen penger av det også , men denne kommer jeg til å sitte helt rolig i akkurat som jeg har gjort med Kitron. Tror ikke helt på samme reise, men att det ser ut til å bli hyggelig det gjør det.

Typisk sell the news i Soff, som har blitt en vane.
Merklig reaksjon ja. Tror det var litt stop loss trigger som gikk også.

Synes det var flere papirer som fikk litt hammern utover dagen så det er nok litt det jeg også pekte på tidligere - noe strukket tradermasse som trengs å vendes et par ganger før vi evt kan finne ny retning. Ikke sjekket volum på opp vs nedtur o.l. enda men tipper helt ordinær risk-off/gevinstsikring/«kall-det-hva-du-vil».

Gjorde ingen endringer idag selv og ikke planlagt noen enn så lenge. Blir det risk-off på meg så blir det primært/først i andre papirer enn SOFF.

EDIT: Når jeg ser litt nærmere på dagens chart så tenker jeg egentlig at vi fikk en ok gapclose og test av 9kr-ish (ser vi var nedom 8,80). Det var jo en optimistisk start på dagen idag - mildt sagt :slight_smile: Mitt råtips for morgendagen er at vi beveger oss opp mot 10kr igjen men kjenner at jeg ikke stresser. Det viktigste er at vi nå holder 9kr og gjerne at vi får generelt høyt volum fremover.

Under et enkelt times-chart (høyere oppløsning enn vanlig) som viser gapet vi fikk fra start på en relativt voksen volumbar (ca. 800K på 1t). Reaksjonen ned stanget i MA20 som så langt egentlig har fungert som en ok rettesnor og holdepunkt for kursen. Så alt i alt litt skuffende avslutning men når det først skjedde så har vi “in return” fått et litt mer robust chart å se på :slight_smile: Ser nå også at f.o.m. igår så har vi en pen stack av MA20, MA50, MA100 og MA200 i riktig rekkefølge. Vanligvis et godt tegn - riktignok har dette noe lavere signifikans i et times-chart men tenker at det er greit å ta med. Siste gang vi hadde denne setup’en var primo/medio desember når vi gikk fra 6-ish til 10-ish og gikk over forrige topp på ca. 8kr. :slight_smile:

US og olje med en relativt ok recovery ikveld som ikke er en ulempe for morgendagen.

Lykke til!

2 Likes

Normand Service tildelt et spot oppdrag nettopp nå.

NEW [NORMAND SERVICE](javascript:void(0):wink: CNOOC Supply duties, D/D to L/R 19/02/21 GBP 12000