Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Solstad Farstad (SOFF) 1

Enig i at han er en joker i dette tankespillet, men de har vel til felles at de liker å tjene penger- bedre enn å tape dem

Husk at john har en masse problemer som fortiden tar fokuset bort fra solstad. Men et kompaniskap mellom kjell inge og helge tror jeg ikke noe på. Begge er ividialister. Dvs de går egne veier og trenger ikke hverandre. Men hvis selskapene er i hendene på bankene så kan dof bli tvunget inn i en slik situasjon, men det vil ikke være en situasjon some helge ønsker. Men hva bankene og kjell inge med aker har baket i sammen er det iingen som vet, men det vil i så fall være en trist situasjon

Men flåten er ikke ny lengre. Usikker på gjennomsnittsalder, men må vel være over 10 år?
Båtene er vel etter ca 25 år lite verdt. Selvsagt ingen fasit, men erfaringsvis er de utslitt da.
Kostnadene kan vi vel ikke regne med går ned. Hele verden snakker om inflasjon.
En må vel forutsette en skal betale ned så mye på båtene at en kan belåne de igjen for å bygge nye båter, dersom ikke har vel ikke rederiet livets rett ?

Kanskje jeg tenker feil, men dersom det jeg tenker er rett… Hvor mye må da Solstad ha i inntekter i kvartalet?

Husker ikke eksakt snittalder, gjetter på 12-13 år. Vil nok reduseres noe når dem får kvittet seg med de 37 eldste fartøyene.

Har ikke regnet på hvor inntektene bør ligge fra 2022-2023 for at dette skal bli en sunn butikk som du viser til og som selvsagt er riktig.

Men, man må betydelig opp samtidig som kostnadene må noe ned, ingen tvil om det.

Noen er opptatt av Hemen sine bevegelser.
Ingen endring på dagens liste, ei heller igår, - 20k på mandag.
Totalt redusert med 280k på Hemen konto siden melding for snart 1 måned siden.

Snitt på ca. 17-18k/dag siden melding om lån av aksjer.

2 Likes

Det blir spennende å se dagens reaksjon - volatil dag?

Vanskelig å si.
Som sagt, jeg er tilfreds med utviklingen, det drar seg til mot q3 som jeg hele tiden har ment skal vise at selskapet har riktig retning.
Ingen haussing og forventninger i forkant og dette har bidratt til at kursen ikke har stukket.
Vel, vi får høre hva LPS sier, men ja, det kan nok hoppe litt opp og ned idag.

1 Like

har du lyd på solstad presentasjonen?

Kommer nok ikke lyd før de starter 09

:+1:

Hvor er presentasjonen?

https://channel.royalcast.com/landingpage/hegnarmedia/20210825_9/

Takker

Australis -Watch:

Lander i YOK om 18 timer.

1 Like

Høres ut som det nærmer seg en landing på NM nå.

Det vi hører nå burte ikke trekke kursen ned (med unntak av engelsken :slight_smile: ). Fremtidsutsiktene er utvilsomt bedre

ergo. aksje kapitalen skal ikke økes,

ergo… så ble det kjøp på meg på 6 nok

1 Like

Men en del av de mer spenstige tankene ble vel lagt en stopper for, jfr fusjon, IPO havvind osv. Her er det snakk om organisk vekst innenfor offshore oljenæring og havvind, innenfor den strukturen man har i dag. Kanskje ikke det dummeste for dagens aksjonærer

1 Like

Merk at han ikke under noen omstendigheter ville kunnet svare ja på spørsmål om emi nå. Jeg var mest opptatt av hvordan han håndterte og reagerte på spørsmålet.

Edit:
Det er styret og generalforsamlingen som evt. ville måtte ta stilling til dette- og uttale planer eller behov for noe slikt.

1 Like