Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Solstad Farstad (SOFF) 1

Det er ingen tvil om at det nærmer seg noe rundt NM

det ble klart svart at man ikke ville øke aksje kapitalen

1 Like

Svaret var vel at det pt. ikke foreligger planer- og det kan jo ikke han si før styret eventuelt har besluttet noe slikt for fremleggelse til GF.

1 Like

ergo. ingen emisjon i den nærmeste tiden

1 Like

Jeg klarer ikke helt se hvor skuffelsen ligger, siden aksjen trekkes ned. Fravær av spenstighet (?), blir det for kjedelig og lenge å vente (?)

Enig. Det skal nok løse seg, og mellom linjene så sa han vel at bankene hadde akseptert å avvente kontraktsløsning til etter 5-års klassingen!?

Tap enda ett kvartal, skjønner at folk blir lei.

1 Like

Joda, men det er ingen som forventet at selskapet skulle gå i pluss i Q2. Så hvorfor ikke selge før fremleggelse av Q2

Absolutt ingen med snev av å være oppegående forventet pluss i q2.

1 Like

Nå skal det sies at volumet er veldig begrenset. Kan fort snu i løpet av dagen

1 Like

Man leser mye ut av kropps språk, la spesielt merke til at det endret seg på ditt spørsmål.

1 Like

Ikke styrebesluttet enda i hvert fall.

Han brukte derimot noe tid på å lese/forstå det som var et ganske enkelt formulert spørsmål så det virket som han trengte en liten tenkepause.

Nei, men det ser ikke ut til at de kommer til å tjene penger heller. Båtene begynner å bli gamle, samt at det kommer nye miljøkrav som vil koste.

1 Like

Q3 mener jeg vil være ekstremt nær et 0 resultat og muligens kanskje pluss.

Det vil tiden vise :slight_smile:

Jepp, enig i det.
Det jeg mente er at jeg tror ingen som har investert i aksjen siden nyttår og som leser her inne kan ha trodd på pluss i q2.
Selvsagt skjønner jeg at enkelte håper og tror, men dette er en stor skute som må i posisjon og gamle kontrakter må byttes ut med nye og forbedrede og det er ikke gjort på noen få kvartal, dessverre.

En glitrende kjøpsanledning som byr seg nå etter hva jeg kan se basert på selskapets utvikling og markedsutsikter.
Noen som rister i treet og får dem som dem vil, lavere inngang.

Merkelig følelse når man har lest igjennom Q2, hørt på presentasjonen, og føler man har en større trygghet i å holde aksjen et halvår til, samtidig som kursen faller såpass mye. Tydelig at man har ulike forventninger

Litt tidlig å konkludere for dagen tror jeg, forøvrig enig i det du skriver.

Dof faller drøyt 10%.

Med unntak av engelsken så liker jeg hva jeg hørte fra presentasjonen, bortimot alt som omtales, omtales i positivt ordelag.
Og flesteparten av de 25 gjenværende skrap/salg båtene vil også være ute ved årsslutt.

EK utgjør 49/aksje, så det er fortsatt noe å gå på.

Som forventet ville han ikke utdype NM mer, men stilte spørsmålet i håp om at han skulle bli overivrig.

1 Like

mange som skal ut døra i dag ja

Nja, omsatt 0,25% av aksjene.
Ikke akkurat tøm og rømm.

Mange ser nok utviklingen over de seneste kvartalene under ett og da er det ikke tvil om hvilken vei det bærer, q3 kan ikke komme fort nok.
Og det er de som kjøper nå.

Uansett, jeg står på mitt utgangspunkt som jeg har hevdet hele tiden. q2 blir bedre enn q1 og q3 blir betydelig bedre enn q2.
Så får vi se hva det holder til.