Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Solstad Farstad (SOFF) 1

Dersom man tar LPS på ordet om ingen planlagt kapitalutvidelse så ordner dette seg 100% ift NM og det er hva jeg tror og man kan således tolke dette veldig positivt.

Det jeg mente over er at jeg tar for gitt at NM ordnes.

Men, jeg tror ikke man skal eller kan utelukke en emisjon ifbm investeringer innen Havvind.
Jeg har en formening om at selskapet vil komme til å satse betydelig hardere innen havvind enn hva vi har sett så langt, er ganske sikker på at Røkke gjennom sine selskaper ønsker det.

Dette, ikke fordi jeg elsker havvind, men rett og slett fordi den næringen kommer med fulle mugger enten man vil eller ei og Soff er helt nødt til å være med der de store pengene ligger.

…sant Rodjer. Blir det en sattsing innen for fornybart så må det skje noe på kapital siden. Men se på østensjø rederi. de har skilt ut en part som wilhemsen har blitt del eier i. Jeg tror at det vil bli gjort tilsvarende i solstad. dvs man skiller ut en part. deretter blir et økt
aksjekapital i dette nye firmaet. Dvs det vil ikke bli påvirket av utviklingen i solstad. dvs. firmaet vil ha vanntette skott

Det er en meget farbar vei og som jeg har nevnt flere ganger.
Det vil i såfall gi deg og meg aksjer i det utskilte selskapet og således mulighet for tegning av aksjer gjennom en emisjon.

Arbeid ut oktober- og deretter ferdig klasset og således klar for langtidskontraktsarbeid fra årsskiftet var slik jeg forsto han.

Jeg tror bankene kommer til å levere tilbake pantet jeg - når ny kontrakt er på plass og gjeldsforpliktelsene igjen ivaretas. Det var vel det som lå i kortene ift. hva han leste opp i morges, og er ikke det det som er mest naturlig slik situasjonen nå er- og ser ut til å kunne bli?

1 Like

Gud bedre for et herlig syn:

Far Sapphire AHTS TBA 27.08 Bergen
Far Sigma AHTS Equinor 30.08 Bergen
Normand Drott AHTS Aker BP 30.08 Bergen
Normand Prosper AHTS Wintershall 01.09 Bergen
Normand Naley PSV Equinor 01.09 Bergen

Normand Titus PSV Equinor 27.08 Aberdeen

Disse fartøyene vil gi et solid bidrag på veien mot q3 resultat som ønsket og de vil bidra til å dra total utnyttelsen opp ytterligere fra 88%.
Og som Lars Peder med over 30 års fartstid i bransjen sier, entrer man 90% utnyttelse så heves ratenivået til et nytt nivå som oftest.

…ser ut til at det kan dra seg til…større volum på kjøp enn salg…

Samtidig er det også noen som er påpasselige med å mate på salgssiden ser jeg.

“kan det i verste fall utløse en klausul der Solstad Offshore må kjøpe ut skipet, siden rederiet garanterer for alle forpliktelser. Dette vil ikke rederiet klare, men Lars Peder Solstad regner med at dette blir løst”

…ergo så er det bare å roan.

Har ikke brukt en kilokalori på NM ifbm det likevel.

Havila med nesten 30% nedgang i inntektene fra q2 20 til q2 21.

  • Totale inntekter var NOK 145,2 million i 2. kvartal 2021, mot NOK 201,0
    million i 2. kvartal 2020.

Men, de unngår store tap.

Blir interessant å se om JF (Hemen) har benyttet muligheten til å selge i dag, eller avstår ved fall

Det i allefall noen som benytter annledningen til dette formål. Relativt høyt volum for SOFF å være - basert på snitt volum. Jeg tenker for min egen del at noen aktører lastet opp i forkant av Q2 i håp en eller annen banebrytende melding, og ved fravær av denne meldingen selger dem seg ut. Det er ikke mange som tar gevinst på denne kursen.

Må ærlig innrømme at jeg sliter med å forstå dagens kursreaksjon

Se på dof, havila og andre innen oljeservice…

Blandet, Havila er brukbart opp. Men mest ned, ja

Nedsalgene gjennom året gjør det vanskelig å vurdere “riktig” pris, men jeg er av den oppfatning at selskapet er bedre stilt nå enn da aksjekursen stod i 10 kroner tidligere på året

helt klart :+1:

Havila har en fin oppgang ser jeg.
Siem er omtrent uendret og det selskapet har altså samme mcap som Soff, Eiof, Dof og Havila tilsammen, haha. Kan ikke annet enn le av dette. :grinning: