Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Solstad Farstad (SOFF) 1

Men kursen sliter rundt på 5 tallet. Snakker vi en mulig ganske så heftig kjøpsanledning her mon tro. Kanskje må inn igjen med litt mer

Hemen har redusert med 150k ref dagens oppdaterte liste og har solgt tilsammen 430k.

430K av 9000K. Begynner å bli lei alle som skal ut av SOFF - om dette er hensikten. Trygve Hegnar omtale SOFF i gode ordlag i finansavisens podcast i går.
(Han gjorde ikke det)

Såpass økning i nedsalget ja. Skal vel ikke se vekk i fra at det er Hemen som benyttet muligheten i går også. Kom en del volum for salg

Om hensikten er ut så er vel aksjetallet rundt 6,9 mill aksjer, ikke at det betyr allverden, stor aksjepost uansett.

Det eneste som kan ødelegge for JF er nyheter som NM tror jeg. Dette er den mest kursdrivende informasjonen, men med vedlikehold på skuta så kan dette ta tid.

Hvordan kan NM ødelegge for JF, om målet er å komme ut?

Kanskje, det naturlige ville være å melde kontrakt før man reklasser, men ikke godt å si hva det ender med.
Når det gjelder TH hørte jeg gjennom og det er vel som med det meste han uttaler seg om, negativt.
Ikke ofte man kan høre den mannen er positiv til noe som helst, så ingen overraskelse.
Han har ikke lest noe fra rapporten og snakker bare om fortiden.

Ødelegge, fremstod noe konspiratorisk og var dårlig formulert. Nyheter vil akselerere hans utgang og bidra til at kursen løfter seg.

Det har du helt rett i.

Hehe, må jo være ei straff å ha et slikt negativt menneske rundt seg.

1 Like

SIOFF: DRIFTSRESULTAT USD 11,3M I 2.KV 2021 (-241)

Oslo (TDN Direkt): Siem Offshore fikk et driftsresultat på 11,3 millioner dollar i andre kvartal 2021, mot -241 millioner dollar i samme periode året før, ifølge selskapets kvartalsrapport torsdag.

Resultat før skatt var på 103 millioner dollar (-275), mens driftsinntektene var 66,4 millioner dollar (64,5).

Lars Henrik Bjerke Lars.Henrik.Bjerke@tdndirekt.com

Infront TDN Direkt

Australis-Watch

Skipet ankom YOK kl. 0230 i natt norsk tid, og la seg til ved kai.

Lagt til her:

3 Likes

Haha, ser det køddes med ordreboka hvertfall :rofl:

Ser ut til at jeg hadde rett i mine antakelser om at det er et nedsalg. Vi får vente på news i stedet / Q3.

Blir litt spennende å se idag om den kjøres opp igjen mot 6,10-6,20, antar at omsetningen faller betydelig igjen idag versus gårsdagen.
Hemen har hatt 2 dager hvor de har solgt 150k, en helt i starten og den på dagens liste, ellers ligger de på 20-30k krydret med dager hvor ingen endring.

De er nå på skjema til 280 dager til ferdig utsolgt i samme tempo som hittil.

Australis har lagt seg til ved samme sted som Normand Jarl lå før den gikk tilbake til Taiwan den 29. juli

Og N. Jarl er i fullt arbeid på Changhua Windfarm sammen med N. Baltic. Får vi se et tredje SOFF skip i arbeid der? Burde det ikke komme en melding på dette isf?


4 Likes

Herlig oppdateringer :+1:

Vi får sette opp en vipps innsamling for at småaksjonærene kan kjøpe opp hele posten :slight_smile: Blir trådt her om nedsalget skal pågå i et år.