Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Solstad Farstad (SOFF) 1

Hva pokker er det som skjer der oppe- bare fiskebåter og cargo jo?

Der er relativt store gassfelt nord på Sakhalin.

Det var godt å høre!!

Vart du redd nå? :rofl: :rofl:

Sikkert en melding i boksen snart.

Oh, you were being sarcastic (fritt etter mine amerikanske venner)…

Men vil de egentlig være der?

image

Nei, jeg visste rett og slett ikke bedre, men er nå godt oppdatert både på Sakhalin og Nabil
Takker!!!

Må da få risikotillegg på raten der😂

1 Like

Noen her som har drodlet noe rundt Aker og Salmar sitt nye samarbeid i kontekst av fremtidig offshore arbeid. Havvind og nå også Havbruk? Kan / vil SOFF (alene eller i ny drakt) være tiltenkt en rolle her?

Registrerte den der meldingen der, men utover det har jeg reflektert lite, håper noen kan fylle på med litt interressante betraktninger.

LPS var vel så vidt innom dette med andre offshoreleveranser i sin presentasjon- var han ikke?

Ikke lest eller fulgt med men interessant med utviklingen og at de satser på offshore oppdrett. Bredde porteføljen hvor de kan benytte sin kunnskap, ekspertise og erfaring (fra olje og gass). Spennende!! :metal:

1 Like

Det er noe slint jg har sett for meg mellom Aker og Soff på havvind.

Soff hadde jo et JV selskap med Fredriksen på store brønnbåter til oppdrett- Fredriksen eier jo som kjent 25% av Mowi, men den eierandelen forsvant i restruktureringen.

Uansett…røkke får eier intereser i oppdrett og john har i mowi. Dette forteller at de er to parter og intresenter slik som i solstad. Banken prøver nok å holde john fredriksen inne i solstad. Ellers så blir de overkjørt av røkke

Ja det kan være🤔 for min del ser jeg gjerne JF ut sålenge Aker blir😃

1 Like

Kan det være at Hemen selger småpotter for å dekke kostnadene på lån av aksjer, og satser på gevinst ved oppgang i løpet av høsten? Noe jeg har tenkt på iallfall.

Australis-Watch (live):

Australis legger fra kai i skrivende stund.

Det er vel noe aktivitet i det området, men er veldig usikker på hva oppdrag dette dreier seg om
Samtidig må man anta at man ikke seiler “halve” kloden rundt for at maskineriet ikke skal størkne.
Må da vel snart komme en melding på hva dette dreier seg om?

Satser på at dette ikke er et pleasure cruise, ja.

Far Sapphire rett ut på nytt oppdrag for Aker.

NEW [FAR SAPPHIRE](javascript:void(0):wink: Aker BP All duties, D/D 5 28/08/21 RNR

1 Like

Ble sirup dette her. Må kanskje forvente dette i en stund til