Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Solstad Farstad (SOFF) 1

hm. Slik det ser ut nå så kommer du til å sitte rundt et bål ute i skauen og fordøye noe vegeraner mat og så mye vann du bare orker å drikke…jeg prøver å hentyde at det blir vann vognen på oss alle mann…forresten skal vi kanskje slåss om vannet også pga det er jo grunnlaget å lage hydrogen:-)

…forresten god morgen…

Det har du helt rett i - jeg blinkset

:joy:

Da er det godt at fryser og vinskap dekker behovet en stund fremover.

og, god morgen til deg også!

mmm min fryser er tom og rundt meg en masse tomflasker. Jeg er klar for påfyll. går det ikke bedre nå så drar jeg til Oslo og blir “Hode jeger”. Er sulten på det som gjør livet vært å leve… alt er jo sopt sammen rundt oslo "gryten :cowboy_hat_face:

men olje prisen stiger…

aker har kanskje en utvei. hvis den blir politisk løst.
Røkke med karbonfangst-løsning: – Kan bli først i verden | Finansavisen

Slapp av. Du vil nok snart kunne fylle opp med de ene godsakene etter de andre. Den første forsendelsen kommer med Normand Maximus.

men er det noe nytt rundt NM?
LPS antydet at de nå så world wide for en løsning og at de ønsker å parkere dette. men det skjer vel ikke før vi har passert oktober.

Det bør vel skje ifm 5 års klassing. Gjerne før, for det er er kostnad med klassingen også

Nei, ikke som jeg kjenner til men;

Tror du ikke bankene allerede ville agert ovenfor SOFF dersom dette var deres primærstrategi?

Tror du ikke NM får en bærekraftig kontrakt slik markedet for CSVer nå er/blir?

Tror du ikke bankene ser seg best tjent med løsning a la pkt.2 jf. alternativene.

Dersom vi er enige om JA for disse spørsmålene så er det nok bare et spørsmål om klassing samt tid og sted for den riktige kontrakten.

2 Likes

hadde det vært søndag nå hadde jeg sagt “amen”

1 Like

hm. ser ut som om noen har hopet ut av flyet og glemt fallskjerm i Dof. ned 12%…

Blir nok tungt for DOFs aksjeverdi frem til restruktureringen er gjennomført- men helt sikkert bra for selskapet etterpå. Og, jeg er personlig HELT sikker på at den vil bli gjennomført.

Ser forøvrig ut som om dump etterfølger pump i Havila også.

Blir sikkert volatilt for begge disse fremover når traderne kaster seg inn i handel basert på børspsykologi

2 Likes

Spennende nå at vi får en analyse på Solstad Offshore.

Hentet fra fb gruppen “Solstad Offshore”

" Gratulerer Solstad Offshore Investors.

Takk for engasjementet.

Da tok vi hjem seieren, og kan glede oss til en analyse av selskapet i regi av Per Stolt.

Ask Mr. Google about Mr. Stolt. En erfaren kar på og rundt børsen. Han har blandt annet skrevet flere bøker.

https://www.facebook.com/groups/1219565658487627/permalink/1244272362683623/"

6 Likes

Noen som tør å tippe hva han konkluderer med i analysen?
Selg, hold eller kjøp?

Helt uvisst.
Men, blir uansett kjekt med en analyse.

Trodde jeg hadde en screenshot av dette, men finner det ikke igjen.
@Metallian

Et fartøy i Australia er fjernet herfra idag, hvilket?

Spot availability International

Last updated: 08.09.2021 09:00

Vessel Type Client Availability Port
Nor Captain AHTS 14 September Batam, Indonesia
Nor Spring AHTS Idle Batam, Indonesia
Normand Swan PSV MMA Offshore Mid October Broome

Denne blir interessant å se. Fantastisk ide- og gjennomføring @Rodjer

Jeg forventer faktisk i værste fall hold- og naturlig nok i beste fall kjøp slik aksjen er verdsatt ift. marked, potensial og risiko.

Eventuelt kursmål blir særdeles spennende for her blir det vanskelig å dokumentere godt grunnlag for annet enn betydelig opp- av mange grunner.

2 Likes

DOF ser ut til å ha mange småaksjonærer om dagen: NewsWeb (oslobors.no)

Ned 12 % nå, etter denne :slight_smile:

Ja, tilsynelatende godt håndtert av DOF og storaksjonærene så langt dette (Media og børsmelding)

1 Like

Er vel kun teknisk analyse som han Per Stolt driv med. Så ikkje ha for høye forhåpningar til markedsutsikter og slike ting.

Enig. Blir veldig spennende å se hva han mener om kursmål. Da får vi jo et inntrykk av hvor mye psykologien påvirker kursen.