Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Solstad Farstad (SOFF) 1

Det ser det ut som om du har helt rett i. En teknisk analyse basert på den seneste tiden med aksjepsykologihandel gir oss dessverre ikke så mye

Installer meldt med ETA tilbake i Maputo den 24.09. Noen som sitter på mer detaljert info?

Hvor er dét meldt? Her er live på MT:

Vesselfinder- og ikke med ETA før den 24.09 så den ska vel kanskje jobbe litt først

Er ikke det en kalkulert ETA, med data fra 30. mai? Isf. komplett ubrukelig, imho. Men det skal bli spennende å se.

Du virker å ha bedre greie på dette en meg, men infoen kom opp først idag.

-17% for dof…trist sak

Jeg har for de eventuelt interesserte laget en liten oversikt over Havilas flåte:

havila

3 Likes

Trist, men ikke veldig overraskende . Spørs hvor mange småaksjonærer som sitter igjen nå. Sikkert noen som vil ha tegningsretter skjønt.

jeg hadde som de fleste småaksjonerene tro på at ting skulle ordne seg. men de som sitter i styre med banker dømmer markedet ned. og selvfølgelig går også solstad ned som spiser av samme matfatet…

jeg er noe avventene til solstad kursen. men går vi ned mot 5.3 så kjøper jeg mer

Det eneste som er 100% sikkert er at alle som har interesser i dof og som er på diverse forum har fått utallige med advarsler, så det finnes ikke en eneste god grunn for at dem skal sitte med ned nå.

Med det sagt er det ikke veldig lenge siden kursen var under 0,50 så sikkert endel kortsiktige som kastet seg på som nå også flykter skuta.

Kjøpte selv mer på 5,70, trodde det var dagens bunn.

5.7er bra. bør ikke være noe å bekymre seg over. ja i dof var det mange som hei seg på når aksjen steg så mye. uansett trist.
spesielt trist at de som styrer ikke ser noe fremtigigt håp. det bør gi oss litt ettertanke. vi kan bli utsatt for det samme kjøret, men det vil ikke skje før om 1-1.5 år fra nå

For hva det er verdt, så så jeg nå at SW har i hvert fall trua, justert opp fair value på SOFF til 30,87 kr fra tidligere 23-24 kroner.

2 Likes

Veldig spent på analysen som kommer før oppstart imorgen tidlig, må si det.
Har forventninger til den uansett hva den måtte konkludere med.
Blir uansett greit å få innspill fra en objektiv institusjon.

1 Like

Dette er vel automatiske analyser som ikke er spesielt presise. Den sier at DOF også er undervurdert (?)

Den må tas for hva den er ja.

Per Stolt utfører utelukkende teknisk analyse. Han har hatt til dels ekstremt stor påvirkning på det svenske markedet nå han har anbefalt kjøp. Men i dette tilfelle vil ikke Soff gi et kjøpssignal med dagens kurs. Men han vil nok greit kunne kommunisere et sterkt støttenivå rundt 5,3 - 5,5 og et større potensial om den bryter opp. Noe mer kan vi nok neppe forvente på en “bestillingsanalyse” (fra forumet)

1 Like

jeg føler at det er trygger å ringe spåkånå. får et tryggere svar der.
over 30 for solstad?..skulle nesten trodd at det var jeg som hadde betalt for denne analysen…ok…da hadde jeg lagt på noe mer…jeg liker 10 gangen…

Ja, kjenner ikke til PS, men uansett kjekt at vi vant konkurransen og får et dokument å legge til, ikke mange av de utenom de vi snekrer hjemme.

Uansett, viktig å legge til at dette er noe Investornytt har laget til og vår fb gruppe har selvsagt ikke bestilt noen analyse bare engasjert oss for å vinne konkuransen, ikke sikker det var smart :rofl: