Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Solstad Farstad (SOFF) 1

Ja, netto ned drøye 100k på dette, og denne traden kan vel neppe sies å være god?

Hvorfor sitte så lenge for å selge på dette nivået?

Nei, de har jo i beste fall gått i 0 på traden. Det er så mye merkelig med denne nå :crazy_face:

men nå er vi snart i bunn 5,4 går aksjen for og kanskje vi ser lavere i dag… nå 5.3

Teknisk så har vel 5,3 - 5,4 ligget som en bunnsolid støtte. Men slike støtter er det alltid noen som ønsker å utfordre for trigge SL, så skal ikke forundre meg om det kommer en dump under

det kommer… det er jo ingen kjøpere

Kjøperne “ligger på været”. Hvis salgene ikke trekker lenger ned så kommer kjøperne tilbake

Solstad igjen på taper listen. Møkka aksje.

5.23…snart ikke flere som vil kjøpe. tror vi må ringe svigermor

Har du aksjer selv?

Det er vel ikke så underlig om kjøperne nå avventer i fall selgerne vil komme til å underby hverandre, alternativt at småinvestorer mister tålmodigheten og gjør dette.

SOFF må anses som en long-investering, alternativt en triggertilknyttet trademulighet. Du må i begge tilfeller utvise tålmodighet i påvente av markedsbedring- eller triggerutløsning.

Dersom det er frustrerende/irriterende å følge aksjekursen live; selg aksjene, les Sølvpilen eller bruk mer tiden til å sette deg inn i fundamentale forhold for bransjen og selskapet. De to sistnevnte er etter min oppfatning hyggelig lesing.

2 Likes

Har ikke så mye å tilføre dessverre annet enn at jeg holder så får vi bare se det an framover.
Å spå kurs i Soff holder jeg meg borte fra nå har bommet for mye på det.
Har man tro kjøper man, har man ikke tro selger man kanskje, men da på tap, ikke aktuelt for min del.

Ikke store volumet foreløpig. Men ikke rart det blir litt panikk på disse nivåene

helt enig. jeg selger heller ikke og tar det helt med ro. men la inn mer kjøp men på 5. men tror ikke vi kommer der i dag.
jeg er ikke stresset på dette enda

Neida, overhodet ikke stresset over dette, men frustrende, legger ikke skjul på det.

Jeg ble forøvrig tipset om at vi nå enten kunne forvente action - eller standstill frem til “kryssinfo” blir fremlagt i morgen. Iom at Nordea kastet seg på selgersiden jf. dagens lister så er det vel kanskje ikke usannsynlig dersom noen nå legger til grunn for en fremtid med ytterligere nedsalg.

Oljesektoren oppgraderes nå av et hus i allefall, så får vi se om det blir et rush tilbake til oljeaksjer og leverandørindustri. De fleste selskaper er jo i bunn av aksjepriskurven om dagen i leverandørindustrien…:

"Pareto Securities ser attraktiv avkastning i sektoren for olje og gass
Pareto Securities ser fortsatt et attraktivt avkastning/risikoforhold i E&P-sektoren som følge av en kombinasjon av høy fri kontantstrøm og lave relative verdsettelser, og fremhever Aker BP, Lundin Energy, DNO, International Petroleum Corp, Africa Oil og Panoro som toppvalg i sektoren.

Det fremgår av en oppdatering fra meglerhuset mandag.

Pareto Securities har høynet brent-oljeprisanslaget for 2022 til 75 dollar pr fat. I 2023 venter meglerhuset en pris på 78 dollar fatet, fallende til 70 dollar i 2024 og har en langsiktig pris på 60 dollar fatet."

Det får være måte på hvor billig en sektor skal bli :wink:

2 Likes

Rodjer. bare til å roan. Solstad står til verdi 400 mil og har en egenkapital på 3800 mil. videre så vil dette markedet falle tilbake på plass når det blir ferre båter. det å selge nå blir helt feil. nå er tiden til å kjøpe mer

Trodde helt ærlig det skulle snu 3.9. Så feil kan man ta

Soff er en av de aksjene TA ikke fungerer :confused:, kanskje flere kortsiktige får litt panikk idag ettersom de så at Nordea har begynt å selge?

1 Like

Solstad skal presentere på Pareto konferansen nå på torsdag. Kanskje litt om framtidsutsikter og korleis dei skal handtere Maximus