Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Solstad Farstad (SOFF) 1

Kommer frem til at SOFF har 3 milliarder i EK etter restruktureringen. Market cap på 600 mill. Syntes jeg dette virker som et røverkjøp. Dersom selskapet får god inntjening på skipene og kan nedbetale gjeld, ser ikke jeg bort ifra marketcap lik EK.
Tror verdiene kanskje blir vist bedre etter Q4 :slight_smile:
Solstad offshore
EDIT: Hentet fra Q3 rapport.

1 Like

Der kom artikkelen som ante meg for et par timer siden.

"Tirdag ble norsk side av Nordsjøen utsolgt for ankerhåndteringsskip (AHTS) etter at Wintershall Dea sikret seg tre skip - to fra Solstad Offhore og ett fra Siem Offshore - til å flytte boreriggen «West Mira».

Dagratene er 500.000 til 750.000 kroner - det høyeste nivået hittil i år.

Mandag ble det gjort slutninger til rett under 400.000 kroner dagen, mens snittraten de foregående to ukene var 175.000 kroner, ifølge Fearnley Offshore Supply.

Tirsdag var det heller ingen ledige plattformforsyningsskip (PSV) på norsk side hvor ratene har vært opp mot 200.000 kroner pr. dag de siste ukene.

På britisk side er det en håndfull ledige AHTS-er, samt tre ledige PSV-er."

8 Likes

Nå spør jeg sikkert sykt dumt, men har dere sett noen melding ift q4?

Nei.

Nope. Men Står på solstad sine sider at den kommer imorgen.

Ok, fint, da er jeg ikke helt ute av det.
Har sendt mail til selskapet,

Får håpe at det blir litt positiv guiding for Q1, samtidig med Q4. Jeg har doblet i SOFF i dag, etter at jeg kasta ut en del på 9 tallet for noen dager siden. Har litt tro på at det kan bli en videre opptur, og har samtidig fått 15% på tradingen allerede :grin:

Stille og avventende i SOFF dagen før Q-rapport. Lovende at vi nå virker å ha etablert oss over 8.30 og det er liten salgsvilje. Synes fortsatt chartene ser lovende ut og det er lagt til rette for at dette går videre oppover! Fin test av MA20 igår med halen på dags-candl’et, mulig etablering over MA50 og horisontal støtte/motstand idag. Så får vi se om det kommer noen reaksjon på tall og/eller guiding imorgen!

3 Likes

Det ordner seg når de med dårlige vibber eller nerver selger seg ut, kan tyde på at de fleste som har den strategien er ferdigsolgt.
Oljeprisen drar seg sakte og fint mot usd 70.
Flere oppdrag tildelt i spotten idag, håper det fortsetter så kan vi få et flott “gratis” bidrag i kassen allerede nå i q1.

Apropos spotten så virker det på meg som “Commercial Managers” i Solstad vurderer situasjonen meget bra, de oppnår nesten høyeste rate kontinuerlig. Og det sier meg at de gambler kanskje ofte, men utviser teft og høy grad av fortreffelighet.

PS! En melding nå på ettermiddagen hadde gitt et spennende bilde :grinning:

Sitter med en følelse av at dersom vi får noen kjøpere med litt krutt nå er salgsviljen relativt liten opp mot 9.-

3 Likes

Er det en presentasjon som kommer imorgen. Typ webcast. Finner ikke noe om det?
Edit: evt klokkeslett til webcast

Det er et betimelig og godt spørsmål, sannheten er at jeg faktisk talt ikke vet.
Sendte mail til soff tidligere idag, men har ikke fått noen respons.

Børsmelding Q3 20 kom kl.1900

Oki, så da må vi vente ytterligere et døgn før vi får svaret.

Ser forøvrig at Far Samson er på vei til Florø. Vet ikke hva den skal der, men lukter kanskje posisjonskjøring for et nytt oppdrag.
Samson har neste meldte oppdrag i april/mai, fint om det kommer melding om en kontrakt på fartøyet nå.

https://www.vesselfinder.com/?imo=9400497

Far Scout som vel etter mine beregninger står uten kontrakt fra 1.1.21 forlot idag Rio De Janeiro med retning Campo De Lampa. Uten at jeg er ekspert på området slo det meg at det er noe mer arbeid under den nylig inngåtte rammeavtalen med Exxon Mobil i Brasil hvor Normand Swift fikk seg en 3mnd jobb i midten av desember.

https://www.vesselfinder.com/?imo=9240108

Det har ikke kommet noen skrekk artikler enda. Det må være bra

Haha, men rapporten kommer imorgen vel?
Eller legges den ut ikveld mener du?

Jo, men husker det kom en artikkel før Q3 som var særdeles negativ. Skal prøve å finne den

Åja, ok.

Som jeg har nevnt i noen innlegg så heller jeg mot at denne rapporten kan bli mer positiv enn negativ.
Og nå har jeg fulgt rimelig godt med fra jeg kjøpte meg inn i slutten av november(tror det var rundt da, kurs hvertfall rundt 4,80-5,30) og jeg sitter med en skikkelig godfølelse for q1 allerede. Tror det blir en flott start på 2021 mht Solstad.

1 Like

Q4 er historie. Situasjonen er mye bedre allerede. Veldig spent på morgen dagen. De kommer vel med en presentasjon…

Jepp, q4 er historie.
Situasjonen fra q3 til nå kan vel knapt bli større, fra å stå i 40-50 USD i oljepris til nå snart USD 70, Corona tredd langt nedover ørene på hele verden til nå å massevaksinere verdens befolkning, fra å tape penger i spotten til nå å sope inn penger i kassen.
I tillegg er Maximus på oppdrag og selskapet har meldt utallige forlengelser på eksisterende oppdrag, nye både korttids men også langtidskontrakter, Rammeavtale med Exxon Mobil og ikke minst reaktivert Fortress for Havvind oppdrag.
Det går definitivt mot lysere tider og vi sitter i et restrukturert selskap.
Og så dumper investorer sine småposter fordi gamle tall skal legges fram imorgen, ja ikke alt jeg skjønner gitt.
Som sagt, q4 kan lett gå bedre enn mange ser for seg, leser sågar andre steder at noen ikke ser bort fra pluss i regnskapene.(det har jeg ikke forutsetninger for å mene for mye om selv)
Men, det har ofte vist seg at når mange nok baisser er tiden hvor man skal kjøpe.

2 Likes

Har heller ikke fått med meg at Far Sigma har fått noen kontrakt i det siste, hverken langtid eller spot, men den er nå ute ved Valhall.

https://www.vesselfinder.com/?imo=9659062

1 Like