Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Solstad Farstad (SOFF) 1

Kjenner faktisk på litt spenning idag ift rapporten som kommer etter stengetid.
Kan ha sammenheng med at jeg ikke har vært aksjonær i Soff lenger enn siden medio november og derav er litt ukjent med rapport uten presentasjon såvidt jeg har skjønt dette.
Uansett hva som kommer er jeg trygg på at vi er i en annen klasse enn Dof som har lagt fram tallene tidligere idag, de hadde en utnyttelse i q3 på under 60% på både psv og ahts, det er jeg nesten 100% sikker på at Soff slår med betydelig margin. Mest fordi de har satset på langtidskontrakter og derav færre i spotten.
Ikke lest tallene fra Dof men har skjønt at de har en betydelig valutagevinst og det vil nok vi oppleve i Soffen også og det vil selvsagt slå meget positivt ut.
Håper bare at de har klart å holde kontroll på kostnadssiden og at de tok nødvendige nedskrivinger ifbm restruktureringen og q3(870 mill i q3, hovedsaklig relatert til Maximus som nå er på oppdrag).

Det viktigste i dagens rapport blir uansett at de ser klare tegn til bedring i alle segment og framhever havvind som en betydelig faktor.

Vel, lykke til alle dere som har trua og sitter i samme skute som undertegnede.

2 Likes

Tungt lasta Rodjer? :thinking::wink::sweat_smile:

Tja, i min målestokk så er jeg det😁
Men, jeg svetter overhodet ikke, er investert i Soff fordi jeg virkelig tror de klarer dette og at det blir god butikk snarlig😀
Mcap på usle 1,5mrd gir 27 pr aksje. Ikke mye som skal til for å nå det er min vurdering.
Sitter med god fortjeneste men viker ikke en tomme på strategien min som er lagt.

2 Likes

Tydelig at det er stille før stormen, dersom ikke omsetningen tar av nå på slutten må man tilbake til 22.7.20 for å finne en dag med færre aksjer omsatt i Solstad enn idag.
Så det er helt klart litt avventende nå. :rofl:

Blir spennende dette.

Føler jeg maser litt om det men er det noen webcast meldt enda?
Vil gjerne høre den :relaxed:

For meg virker det som Solstad kjører uten webcast, dessverre.
Ville også hørt, men tipper dem bare sender ut “blekka” og lar det stå til, så får vi drive analysering selv her ikveld :grinning:

1 Like

Greit oppdrag som havnet i spotten nå hvertfall.

NEW Equinor Energy AS
Supply duties, 28 days firm + D/D 14
28/02/21 - 01/03/21

Hva bruker du for å finne slutningene?
@Rodjer

Kursen snur.

Får vi bare en positiv nyhet nå så er det iht. Ordreboken et lite volum som må konsumeres for å løfte kursen over 9,3

I de kortere chartene (hourly) er det litt 8,10 og 8,50 som er gjeldende og vi ser kursen pendler litt mellom her. Veldig uavklart men ser ut til at vi har funnet litt kort støtte på ca. 8.35 (både horisontal på lenger sikt men også MA20 i hourly). Brudd opp fra 8.50 eller ned fra 8.10 tenker jeg vil være retningsindikerende…!

1 Like

Jeg bruker som oftest mange timer på å sette meg inn de selskapene jeg velger å investere i.
Finner jeg at det fundamentale da er på plass og utsiktene ser bra ut kombinert med at mcap virker å være lav trår jeg til.
Jeg har bommet på flere investeringer opp gjennom årenes løp, spesielt trading har gått skeis innimellom, men har truffet mer enn jeg har bommet i sum.
Det vanskeligste for de fleste tror jeg er å sitte tålmodig selv om det butter imot, men det er ofte nøkkelen for å lykkes.
Jaget med å treffe den perfekte bunn og topp er jeg ikke kjempe opptatt av og trading er vanskelig å slitsomt for både beholdning og det rent helsemessige.
Så er det viktig for meg å følge magefølelsen og ikke la meg påvirker for meget av hva andre mener.
I tillegg er jeg heldig å sitte i en liten gruppe av investorer(de er dog på et langt høyere sjikt kapitalmessig enn meg selv) hvor vi diskuterer diverse investeringer, det hjelper veldig i både motgang og oppgang.

Pinebenken… 1900 kom Q3.

Trading er jag, veldig gøy. Gøy å lese forum, men man må passe seg for å ikke påvirke av usikkerheten der.

Q3 kom faktisk kl. 17 ser jeg på newsweb.

|19.11.2020 17:00|XOSL|SOFF|[
Financial report for the 3rd quarter 2020

](NewsWeb)

Skrivefeil, enda bedre. EIOF kom nettopp med sin

During 4Q 2020 the currency exchange rate for USD versus NOK has weakened. This resulted in a positive unrealized currency effect relating to the Company’s assets and debt of MNOK 533. In addition due to the restructuring we have realized currency loss of MNOK 246.

Impairment charges totaling MNOK 72 were incurred in the quarter mainly related to write down of non-strategic scrapping fleet. Impairment of the shares in Normand Maximus of MNOK 295 in 4Q 2020. Interest cost for 4Q 2020 is negative of MNOK 257.

Of the Company’s total fleet 37 vessels are to be marketed for sale and sold over a period of time. Per February 2021 the Company have now completed sales of 3 out of the 37 vessels that will be divested

CSV Normand Maximus has entered into a contract to support operations for a Client in Latin America.The estimated duration is 5 months

The overall utilization for the operational fleet in 4Q 2020 was 80% (80% in 2019), the subsea CSV fleet had a utilization of 72% (81%), AHTS fleet 84% (74%) and 83% (84%) for the PSV fleet.

Hva syntes dere? Det er et positivt sentiment her.

1 Like

Umiddelbart ser dette ganske bra ut tatt i betraktning den fryktelig vanskelige situasjonen selskapet har vært i og også markedsmessig.
Må lese gjennom ordentlig.

Hadde håpet NM cruxet ble løst opp i, men fem mnd er bedre enn opplag. Syntes innledningen til OPS var grei. Sitter på mob. Så har ikke fått sett gjennom alt enda…

De som solgte og håpet på elendige resultater ble hvertfall skuffet :grinning:

Hva skjer i morgen montro?