Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Solstad Farstad (SOFF) 1

sant. men sånn er det. men det ordner seg nok. jeg har ikke noe stress enda. går nok 2-3 måneder før vi vet noe om dof og videre 4-6 måneder før det er ro i rekkene og at vi ser lyset igjen. men Q3 blir viktig. slik jeg vurdere det så bør det bli rundt 100 mill bedere og at tapet blir rundt 200. dette inkludert ned skrivning. neste år har jeg tro på at vi kan se grønne tall i minst et av kvartalene. dette er mine tanker

Ganske sikker på at q3 blir bedre enn 100 mill bedrede inntekter og at tapet blir betydelig mindre enn 200 mill.
Selskapet bør etter mine begrep levere i nærheten av balanse.

1 Like

Nydelig, drar seg til i spotten igjen.

NEW OMC R/M Swift 10 (1 x AHTS), D/D as required 16/09/21
NEW OMC R/M Seafox 7 (2 x AHTS), D/D as required 15/09/21 - 16/09/21
NEW Apache UK Supply duties, D/D 14 15/09/21 - 16/09/21
13/09/21 Well Expertise R/M Borgland Dolphin (3-4 x AHTS), D/D 14 19/09/21 - 23/09/21
10/09/21 Peterson SBS Den Helder B.V. Supply duties, D/D 14 15/09/21
08/09/21 Neptune Energy Norge Supply duties, 8 days firm + D/D 8 20/09/21
07/09/21 Ithaca Energy Supply duties, D/D 14 20/09/21 - 22/09/21

Ser også at Far Superior oppdraget er forlenget med 4 dager.

Far Superior CSV 05.10.2021 WC, Norway

5 Likes

Amerikanere vil sluke Kjell Inge Røkkes skipsselskap Ocean Yield | DN

Normand Statesman - Ocean Yield

FAR Senator - Ocean Yield

Solstad Offshore - Ocean Yield

Aiaiai, kanonrate på neste oppdrag for Normand Prosper!

NEW [NORMAND PROSPER](javascript:void(0):wink: Well Expertise R/M Borgland Dolphin , D/D 14 19/09/21 NOK 500000

6 Likes

Kanon Rodjer.
Trengte en slik melding på en dag som denne.

Mye høyere rate en det HAVILA fikk på samme (350k vs 500k)?

EDIT: OK, takk for oppklaring. :+1:

Stemmer det,
Samtidig er det en del forskjell i størrelse på fartøyene, men Solstad er flinke på å fikse rater når det gjelder altså, det vises gang på gang.

Så 350k er godkjent for Havila Jupiter.

Havila er nok like fornøyd med 350 omtrent som soff med 500😄

Gullrate da og passet fint siden det har vært en uke med 2 båter til kai og 2 på lave rater, nå dekker Prosper nesten utgiftene fir alle 4 en periode.

Enig, og Prosper har de kjørt vedlikehold eller lignende på siste uken og det passet bra med aktiviteten, smart trekk.

Ja de så nok an etterspørselen og benyttet anledningen, bra timing.

Normand Drott også med oppdrag for Havfram fra 24.9 ser jeg nå.
Nettopp oppdatert.

Mon tro om dette er et spotoppdrag eller en lengre kontrakt, er det ikke mye vindrelatert de sysler med?

Normand Drott AHTS PPT / Havfram 24.09 Bergen

Kor ser du Drott sin oppdatering? Finn den verken på Paretoship eller Westshore

Solstad sin egen spotside.

Aksjer for 10M kr. skiftet eier på torsdag inkl et spennende kryss. Noen må følgelig ha solgt- mens andre må ha kjøpt.

Noen som har tanker om hvem som har kjøpt/solgt og hvorvidt dette kan påvirke morgendagens aksjehandel?

Det blir spennende å se morgendagens lister, og håper det ikke er noe så kjedelig som at en eller flere av Hemen/ Swedbank/ Nordea bare kvittet seg med aksjer til småinvestorer.

Nordea eller Swedbank til Aker, Hemen eller annen tilsvarende spennende aktør ville derimot vært noe!?

Vi fortjener litt positiv spenning nå gjør vi ikke?

1 Like

At 500k aksjer gikk til småinvestorer er hvertfall utelukket. En kjøper, en selger.

Ser ikke bort fra at vi kan få svaret på hva Hemen har i tankene, tror egentlig innerst inne at det dreier seg om JF, men langt fra sikker.
Kursen har man holdt lav over lengre tid nå, det låste seg helt etter at Hemen sin låneavtale med DNB kom, etter det har kursen blitt holdt i jerngrep.

Det er ikke helt utenkelig at det i den låneavtalen ligger at Hemen kan kjøpe aksjene fra et gitt tidspunkt til markedspris og at Hemen derfor har solgt litt underveis for å bidra til å holde kursen nede for å erhverve dnb aksjene så billig som mulig.
Alt han kjøper nå kjøper han billigere enn han har solgt aksjer for siden avtalen ble kjent.
Småpenger ja, men mange småpenger over tid over flere bets gir tilsammen en pen pott, hva vet jeg.

Utover Hemen ser jeg egentlig ingen andre kandidater enn at Aker Capital kan ha kjøpt fra en eller annen bank eller kanskje fra Hemen.

At en bank som Dnb eller andre skal ha kjøpt fra eksempelvis Hemen virker også lite sannsynlig.

En tredje mulighet er selvsagt at en ny investor dukker opp på listene imorgen med 5-800k aksjer.

1 Like

Jepp, og hvem dette er vil antakelig få avgjørende betydning for hvor hyggelig morgendagen blir for oss.

Edit:
500k er derimot et litt underlig mengde. Ville Aker kjøpt 500k dersom Hemen, Swedbank eller Nordea egentlig vil helt ut?

Lite trolig, enig i det.
Samtidig kan det være en start og at det vil komme flere under gitte forutsetninger, aner ikke.

Hva tenker du er det mest sannsynlige @srh ?

Jeg tror Hemen er selger, og at en eksisterende mellomstor aksjonær er kjøper. Hemen har jo markedsført at de er på selgern, og en smart investor har etter direkte forespørsel fått tilslag på en god bolk.

Jeg håper derimot på at listene vil vitne om videre strategisk spill

Det hadde vært kult om Siem var kjøper (med tanke på at jeg har i både SOFF og SIOFF ) :smiley:

Da hadde i hvert fall jungeltelegrafen fått kjørt seg.

Men har ikke troa på det, så det er sagt. Men man kan jo drømme :slightly_smiling_face:

Ja, selvsagt en mulighet.
Synes bare uansett at tempoet til Hemen er utrolig lavt om han virkelig selger for å selge.

Forstår heller ikke da Hemen sitt valg om å selge når kursen er på sitt snart laveste nivå igjen. Noe som skurrer for min del.