Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Solstad Farstad (SOFF) 1

Enig dette hadde vært morro- men igjen hvorfor bare 500k dersom så skulle være tilfellet?

Jeg klarer jo ikke helt å legge vekk DOF spekulasjoner- og avstemming ift. fremtidige eierandeler

1 Like

Noe annet som er litt snodig, på meg virker det som Hemen reduserer på dager hvor kursen bikker nedover og selger sjelden på oppgangsdager.

I tillegg selger Hemen lite på dager med høyt volum men mer på dager med lavt volum, logikk?

Helt enig i dette, og derfor vil eventuelt 500k-salg fra de gi oss viktig info om deres intensjon

Ja, blir spennende.
Det som er greit uansett er at denne transaksjonen ikke er mulig å holde skjult, den vil definitivt vise godt igjen på listen imorgen.

Litt om Normand Flower og hva den er i gang med.

Det blir fort overanalysering av lite grunnlag. Aker ville neppe kjøpt 500k om Hemen skal helt ut, da hadde transaksjonen vært mye større. Det hadde forøvrig vært et kraftig kjøpssignal om Aker hadde kjøpt ut slike store poster. I mitt hode er base case at Hemen skal helt ut. Alt annet blir en positiv overraskelse

1 Like

Så var det likevel ikke så enkelt å finne ut av hva som skjedde på torsdag. Nordea og Hemen ned med henholdsvis 335k og 292k, ellers egentlig ikke så veldig interessant på verken kjøper eller selgersiden. Men, hvor ligger krysset skjult?

Teigland og Hemen som har hatt det gøy?

Snodig. Skulle tro hvem som helst som kjøper 500k aksjer kommer på topp 50.

Var det en og samme kjøper da?
Ellers hva tenker dere om valget?
Personlig er jeg meget fornøyd at MDG havner under, men SV blir kanskje vond å holde ut med.

1 Like

Her er det snakk om at både kjøper og selger både må ha kjøpt og solgt. Som trade- og eller for å skjule sin identitet og/ eller hensikt?

Som småbedriftseier er jeg skuffet over valget. Som privatperson er jeg ikke så veldig misfornøyd

1 Like

Synes det er helt ufattelig at 500k aksjer kan krysses i en transaksjon uten at man sikkert kan si hva som har skjedd.

Det svekker ikke usikkerheten akkurat

1 Like

Enten så er krysset ikke med på dagens lister, eller så må vel enten Nordea eller Hemen være selgeren. Problemet er at begge disse i så fall evt. også må ha kjøpt aksjer for å endre opp med registrert netto- og hvorfor skulle de det?

Tilsvarende gjelder for den mystiske kjøperen som må ha solgt en masse aksjer. Jeg mistenker at dette kan være Teigland som jo ikke er fremmed for en trade, og som kanskje samtidig spekulerer på at usikkerheten som følger av dette vil kunne gi videre tradingmuligheter a la Havila hvor han jo også er aktiv.

Alternativet er selvfølgelig at Hemen driver et strategisk spill?

Tekinvestor admin bekreftet forøvrig at krysshandelen skal være inkludert i listene- med presisering av at disse viser nettohandel

Det er absurd om to av topp tre tenker seg ut fra dagens kursnivå via børs, med + 10 mill aksjer. Om det er vilje til det så kan alt dumpes ned til 2-3 kroner, men da ser man svart på fremtiden. Rent taktisk burte det vært en minste form for kurspleie, det virker rett og slett som lite smarte nedsalg om hensikten er å tømme seg helt

1 Like

Utrolig hvor langt oppdrag Sigma blir gående på for Altera, forlenget med et par nye uker idag, rate ukjent.

Far Sigma AHTS Altera 04.10 Bergen

Jupp, er nok en rate på 150-200k tipper jeg

2 nye ahtser in demand nå, 4 totalt og Soff har Drott og Sapphire klare til de, kan bli bra

3 Likes

Ny kjedelig aksjedag, og hva skal vi da bruke arbeidspausene til?
Tegne abb på Vesselfinder satelite og glede seg over live oppdatering og bedre historiske data herunder med tracker for siste måned. Det er dessuten kult med flåteinnstillingene som gjør det enkelt å holde styr på skipene våre- og konkurrentene så fort jeg får lagt inn også disse.

Vision ligger to. tørt i Fayard Dock/DK

Liker absolutt utviklingen i spotten etter 10-12 magre dager.

Normand Drott med nytt oppdrag sammen med 2 andre.

NEW [MAERSK MINDER](javascript:void(0):wink: Lundin R/M West Bollsta, D/D 14 18/09/21 RNR
NEW [MAGNE VIKING](javascript:void(0):wink: Lundin R/M West Bollsta, D/D 14 18/09/21 RNR
NEW [NORMAND DROTT](javascript:void(0):wink: Lundin R/M West Bollsta, D/D to L/R 24.09. 18/09/21 RNR

Ganske sikker på at vi snakker høye rater her.
Drott vil nok stikke av med en betydelig del her som Prosper igår, helt klart lederfartøyet i dette trekløveret.

Utnyttelse på Ahtsene legger seg nå opp mot 100%, altså utsolgt!

3 Likes