Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Solstad Farstad (SOFF) 1

Som jeg signaliserte i innlegget over kunne det bli høy rate på Drott og det ble det,
NOK 6 9 0 , 0 0 0 :muscle:

NEW [NORMAND DROTT](javascript:void(0):wink: Lundin R/M West Bollsta, D/D to L/R 24.09. 18/09/21 NOK 690000

1 Like

Ratene er ukjent på Sigma og Sapphire, men om man antar 200k pr fartøy + Titus er vi nå på nærmere 1700k for de 5 fartøyene i spotten.

Bidrag på nærmere 1mill netto i kassen pr dag.

1 Like

En eller annen som ser ut til å grabbe tak i Solstad nå, var på tide i tilfelle.

Det er en aldri så liten kamp mellom en styrket fundamental tro og salgspress fra ufrivillige aksjonærer

Viser igjen hvor stort potensialet i Soff er for inntjening

… ja det skal lite til…litt høyere priser kombinert med noen flere båter som kommer inn, så begynner ting å se lyst ut. men dette kommer. jeg sitter uansett long i solstad. jeg vet at det vil bli en flott opptur…det er jeg garantert sikker på

…men nå føler jeg vi er i bunn og det vil gå oppover. skal man ha billige solstad aksjer så man handle nå, mener jeg

Skal være en god støtte i området her, men er redd usikkerheten rundt NM fortsatt er kursdrivende. Intet nytt er dårlig nytt. Det er uten tvil billig å handle her. Kan kanskje bli billigere.

Fra og med 10.9 til og med idag har det blitt tildelt 23 oppdrag, det er ganske betydelig.
I tillegg ligger det ytterligere 6 oppdrag klar for tildeling de kommende dagene kombinert med adhock oppdrag som kommer løpende.
Ganske happy med utviklingen og uten tvil tilfreds med hvordan Solstad sitt personell utviser stor grad av kompetanse og ikke minst kløkt.
De oppnår fantastiske rater på flere av fartøyene sine.

Kursen seiler sin egen kjipe sjø, kortsiktig avhjelp kan være nye generelle kontrakter, den store triggeren Maximus må til for å gi oss et kraftig løft.
Så kan man si at dersom Nordea og Hemen skal ut med 15-16 mill aksjer så vil selv NM kontrakt bremse utviklingen og det stemmer nok, men uten tvil vil NM kontrakt endre dynamikken samt gi betydelig økt interesser for aksjen.
På litt lengre sikt har vi q3 som man kan og bør ha visse forventninger til.

3 Likes

Normand Carrier har satt full steam mot Kanariøyene, så den skal nok starte Vest-Afrika-eventyret.

4 Likes

LPS følger opp det han sa i vår, båter tas ut av oppdrag kun for kontrakter

Da er det vel bare å håpe/vente på aktivitet fra Sea Tantalus og Sea Triumph som vel er de eneste “Clean Design” PSVéne igjen i layup. Det er en del skip som går ut av kontrakt ved årsskiftet, og noen av de skal kanskje også ta turen til V.Afrika!?

1 Like

Antar hvertfall at Sea Spark, Sea Spear og Normand Sitella som nå er i Murmansk kanskje skal til Vest Afrika.
I tillegg finnes det noen psv’er i nærheten av den regionen som sikkert sendes.

Tenkte ellers på om den 500k transaksjonen på utsiden av børsen kan bli synlig på listene først imorgen?
Får ikke dagens liste til å stemme

Tipper dette er siste forlengelse på Normand Maximus før den reklasses, det interessante her er at den endringen kommer nå ikveld.
Det var fortsatt 9-10 dager før man trengte å oppdatere på spot siden.
Kan det være at noe nå skjer ganske raskt?

Normand Maximus CSV 07.10.2021 Mexico

Må bare si at jeg finner kveldens endring rimelig spesiell :grinning:, sagt på en annen måte, mener bestemt det avviker fra normalen hvertfall.
Trenger selvsagt ikke bety i en skitt.

2 Likes

Ja, det kan kanskje hende at slike handler ikke blir registrert som vanlig. Jeg får heller ikke omsetningen til å stemme helt, men kan være lurt av at listen omfatter nettohandel og/ eller at samme aksjer er omsatt flere ganger.

Edit: sistnevte stemmer jo eventuelt med at Hemen eller Nordea var selger av denne posten- men samtidig kjøpte aksjer- som trade eller som et forsøk på å skjule kilden

Listene stemmer sjelden har jeg merket meg. Har sett det på meg selv at hverken kjøp eller salg kommer til syne på flere aksjer.

Listene omfatter jo ikke alle handler, men det måtte vært ekstremt med småhandel fra investorer utenfor top50 for at det regnestykket skulle gått opp

Hvorfor omfattes ikke alle handlene?

Jeg kjenner ikke parameterne sikkert, men mener listen omfatter all handel innenfor topp50, samt de største kjøp/salg. For sistnevnte virker det å variere litt hva som er største kjøp/ salg.

Vet ikke hvorfor det er sånn- og det finnes sikkert kilder som viser alle