Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Solstad Farstad (SOFF) 1

Enig med LPS, men ikke alt man bør snakke høyt om :slightly_smiling_face:

1 Like

Absolutt verdt en advarsel for den uttalelsen.

…men Rodjer…dette er ikke en uttalelse som skjer bak lukkete dører.
enhver vet at hva enn LPS utaler seg om og hva enn han oppfordrer på en talestol betyr ingen ting. Jeg hadde sagt det samme som LPS.
…mer bekymret hva som skjer i lukkede markeder som “matvare handel” , "Brennstoff " handel…eller i sterkt regulerte næringer hvor man bevilger seg hva som helst uten konkurranse. En ting som er sikkert i denne offshore bransjen er at den er internasjonal og består av utrolig mange offshore rederier og solstad er liten i forholdt til tidewater med flere. ha ha dette er min klare mening.
Hele greia er “Bull Shit”

1 Like

Helt enig. Dette er åpenlyst og helt greit i mitt hode. Han oppfordrer til økte rater for å få en næring til å gå i pluss blant annet for å sikre både verdier, banker og ikke minst mange arbeidsplasser. Han konstaterer at dagens rater ikke er driveverdige.
Det blir det samme som at bøndene ønsker seg høyere tilskudd for å få en anstendig lønn for sitt arbeid.

3 Likes

helt klart “solan”

Der kom det et lite flytt 1-2 ahts og det passer bra, holder oppw trykket selv om det ikke ser ut til å bli heelt millionrater

1 Like

Siem Opal sin jobb for AKerbp på 800k blei og kansellert her nå.

Det er bra.

Ser forøvrig at Normand Titus også er fjernet fra listene både hos Solstad men også på Westshore.
Kun 4 ahtser igjen i Nordsjø spotten nå.

Og alle er i arbeid…

Det er ikke ofte vi går 12d uten børsmelding så rent statistisk skal det komme noe snart. :sleeping:

Håper det, nå er tiden for å hamstre aksjer her hvertfall!!

JA sånn mtp at flere av csvene leker lystcruise om dagen må drt da komme noe snart😂

Ja, og de kan vel alle sies å være innenfor den kategorien som det nå er størst etterspørsel etter

Absolutt. Tror Soff driver og shower de frem for kunder😂

Enda mer AHTS jobb i spotten, og flere av båtene har forlenget jobben de er på🤔

2 Likes

@Metallian.

Hva tenker du siden Titus er trukket ut av spotten, Vest Afrika?

Ja enten skal den til vest Afrika eller så skal den erstatte en annen båt på kontrakt som heller skal til Vest Afrika-men mest sannsynlig skal den dit selv.

Rart å se en nordsjøspot uten Solstad-PSV må da være tiår siden sist…

Ja, veldig spesielt uten soff psv’er, men uten tvil tror jeg det er smart.

Ja, får de kontrakter på 100-150k/dag slår de spoten med god margin over tid

Her er en artikkel om det samme som DN hadde bak mur.