Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Solstad Farstad (SOFF) 1

For de som er over gjennomsnittet interessert.

Oversikt mellom og langtidskontrakter som har kommet fra desember(en kontrakt fra november) 2020 og fortløpende:

-Normand Fortress reaktivert fra opplag gjennom siste 4,5 år og har fått viktig Havvind kontrakt for MHI Vestas og starter i mars(140 dager + opsjoner)

  • Normand Cutter kontrakt med GMG. Kontrakten starter mars 2021 og har en varighet på 120 dager + opsjon på 80 dager. GMG har mulighet til å ytterligere utvide opsjonen til 200 dager, denne opsjon utøvelsen må da meldes innen 1.aug. 2021.
    Contract award for Normand Cutter - Solstad Offshore ASA

  • Normand Ranger kontrakt i Australia fra q2 2021 og 1 år. Normand Saracen og Far Senator vil også sysselsettes i deler av denne perioden.

  • Far Seeker kontrakt for Santos LTD. Starter i april og har en varighet på 6mnd + opsjon.
    Contract awards in Australia - Solstad Offshore ASA

8 Likes

Har vært noen roligere dager i spotten de siste dagene.
Mulig det løsner litt og tar seg opp igjen nå.
3 nye oppdrag for tildeling som har kommet så langt idag i tillegg til et som ligger fra igår.

Date Charterer Scope of Work Commencement
NEW Enquest
Supply duties, D/D 21
04/03/21
NEW Ithaca Energy
WROV Survey / Inspection, D/D 10
02/03/21 - 04/03/21
02/03/21 Aker BP
Prelay/survey work Maersk Integrator, (1 x AHTS inc WROV ), 4 days firm + D/D 21
06/03/21 - 09/03/21
01/03/21 Enquest
Supply duties, CR + opt
01/03/21 - 03/03/21

Edit:
Sea Forth fikk et av oppdragene, men klart ratene kunne med fordel vært høyere.

NEW
SEA FORTH
Enquest
Supply duties, CR + opt
02/03/21 GBP 7500

1 Like
4 Likes

På Normand Service står det: 01.03, Serica Energy, 1 Well Supporting Maersk Resilient, 70 days, RNR. Vet du Hva RNR står for?

1 Like

Rate Not Reported

Sea Falcon har fått et inntil 14 dagers spot oppdrag ikveld.

Såvidt jeg kan se er den i posisjonsdrift allerede, den har vel ligget noe tid om jeg ikke tar helt feil.
https://www.vesselfinder.com/?imo=9645683

NEW
SEA FALCON
Premier Oil E&P
Supply duties, D/D 14
03/03/21 GBP 8500

2 Likes

Normand Drott også tildelt et spotoppdrag.
Fjerde Solstad fartøyet med oppdrag denne uken.

NEW
NORMAND DROTT
Håkonsen Marine
All duties, D/D 7
08/03/21 RNR

Hva kan være grunnene til at de ikke rapporterer ratene?
Bare en som lurer?:thinking:

Det har jeg ikke noe godt svar på dessverre.
Synes forøvrig aktiviteten i spotten igjen styrker seg litt nå, ramler stadig inn nye tildelinger.

Oppdragsmengden hos Paretoship øker ganske kraftig nå, mange oppdrag til fordeling.

Charterer Workscope Delivery Date Vessels
GAC Shipping Supply duties D/D 7 05.03.2021 1 x PSV
Enquest Supply duties D/D 21 (Floating Storage) 04.03.2021 1 x PSC
Shell UK Supply duties D/D 14 03.03.2021 1 x PSV
PSE Kinsale Energy Supply duties 21 days firm + D/D 20 24.03.2021 1 x PSV
OMC RM JU D/D as Req (Seafox 2) 05.03.2021 1 x AHT(S)
OMC RM JU D/D as Req (Haeva) 06.03.2021 1 x AHT(S)
PSE Kinsale Energy All duties D/D 21 (c/w WROV) 05.03.2021 1 x AHTS
Ithaca Energy All duties D/D 10 (WROV) 03.03.2021 1 x AHTS

Må si det drøyer med info rundt dogger. Lite tilsier vel at forventninger rundt dette er priset inn i Soff på nåværende tidspunkt.
Håper Soff tar en del av kaka, og at det dytter kursen på andre siden av 10-tallet.

Ratene skal forhandles, dermed er de priset bedere vil jeg tro når de ikke opplyses.

Dogger skal vel ha nye skip som skal bygges.
Med den skarpe konkurransen på dette prosjektet spørs det vel om marginene blir så mye å skryte av

Veldig enig i det du skriver.
Ift artikler i media skulle dette tildeles i desember så ble det tidlig i 2021 og tidlig neste år er i mitt hode passert nå, så dette må være på overtid av overtiden.
Kan ikke innbille meg at noen verdens ting i den retning er priset inn, enig i det.
En kontrakt til Maximus på 3-5 år vil doble kursen herfra umiddelbart, det føler jeg trygghet ved. Dogger vil også helt klart spenne buen kraftig, ingen tvil om det.

Kursen tynges av liten interesse fra kjøpere samt at det for meg kan virke som Handelsbanken har samme planer som Danske Bank, selge seg ut. Den siste tiden har dem redusert daglig.

De har redusert med i overkant av 300k siste 8-10 dagene og da har volumet vært lavt.

Har skjønt det slik at det kun er snakk om nybygg ja.
Kontraktene er dog 5,10 og 15 år på 3-4 fartøy. Med det sagt må man kunne anta at marginene nok ikke er de største, enig idet.
Samtidig vil en tilteling til Soff gi et ganske tydelig signal om at det satses tungt inn mot dette segmentet så uansett mer positivt enn negativt skulle man tro.

Nå ryktes det vel at flere i OPEC ikke ønsker å gjøre prod.endringer før hvertfall utgangen av april, disse signalene bidrar nok til at oljeprisen igjen stiger.
Så får man bare håpe og tro at den holder seg greit over 60 dollar et stykke tid nå så tror jeg spotten blir bra framover.

Solstad Offshore er blitt gjort kjent med at det er satt i gang en juridisk prosess mellom andre parter relatert til finansiering av «Normand Maximus», skriver TDN Direkt onsdag.

Ifølge meldingen er ikke Solstad Offshore eller dets datterselskaper en part i prosessen.

SOLSTAD OFFSHORE (SOFF) - DN Investor… “I rapporten kom det frem at disse diskusjonene var pågående. Videre ble det opplyst at ettersom alle forpliktelser til Normand Maximus Limited er garantert av Solstad Offshore kan dette ha vesentlig effekt på Solstad Offshores finansielle situasjon.”

Lukter billig inngang for undertegna av den meldingen…bra for resten her at der ligger en kjøpspost på 40k aksjer. Gikk jo 80k i volum på den meldinga.

Ser ikke helt at dagens melding rokker med noe som helst, eller er det noe jeg har misforstått av meldingen?

Det er kanskje denne som begynner å spill seg ut:

Normand Maximus Limited as bareboat charterer of the vessel, has since the termination of the time charter with Saipem, been in dialogue with Maximus Limited as owner of “Normand Maximus” and Maximus Limited’s fi nanciers, to fi nd a long term solution for the
lease fi nancing of Normand Maximus following Saipem’s early termination of the time charter, and solve liquidity issues resulting from the non-payment of the termination fee. The discussions are ongoing. The lease fi nancing has customary default provisions for lease financings.
These i.a entitles Maximus Limited to require Normand Maximus Limited to buy the vessel and/or exercise other rights and remedies under the lease fi nancing if a solution is not found. In the current markets there is a risk that Normand Maximus Limited as bareboat charterer of the Normand Maximus will not be able to fi nance such a purchase or other claims. As all obligations of
Normand Maximus Limited are guaranteed by Solstad Offshore ASA, this could have a material adverse effect on Solstad Offshore ASA’s financial situation.